Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi

het konijn van mijn vrienden. is erg oud enz. maar hij heeft een hele grote bobbel onder zijn kontje zitten en mega lange nagels. ik heb haar gezegt dat als ze de nagels niet kan knippen naar de dierenarts moet en al helemaal met die bobbel. maar dat wil ze wel maar mag niet van haar moeder omdat ze anders hem kwijt raken( ingeslapen word) en dat willen ze niet. maar het konijn springt nog wel door het hok dus misschien alleen medicijnen of operatie. en dat heb ik gezegt maar ze durf niet omdat ze geen ruzie wil met haar moeder. en dan wil ze de dierenverzorging in.

ik vind het zielig maar. wat kan ik doen om te helpen?

Geplaatst:

inslapen doen ze nooit zonder dat het baasje het wil. Wil je vriendin dit niet? dan gebeurd het niet. en zolang een beestje er geen last vanheeft laat een goede dierenarts een dier neit in slapen hoor. gewoon mee naar de dierenats gaan dus.

Geplaatst:

dat heb ik tegen haar gezegd tegen haar dat ze je huisdier niet zomaar inslapen zonder je toestemming. maar ze wou het niet. toen ik zei dat ze hem niet zomaar inlaten slapen. zei ze andere dingen zoals dat haar moeder niet wil en zij kan niet alleen met hem naar de dierenarts en haar vader wil het ook niet. en ga zo maar door. maar ik ben opgehouden maar ik vind het zo zielig

Geplaatst:

Misschien moet je tegen je vriendin zeggen dat dit wel dierenmishandeling is......een dier medische zorg weigeren is gewoon dieren mishandeling!

Wat gaan ze straks doen als het beestje van de pijn niet meer wil eten?.......laten verhongeren zeker......heb zo'n hekel aan dit soort mensen!

Geplaatst:

ja zal ik wel doen onze vriendschap is toch een grote ruzie :s

maar het erge is nog dat zij dierverzorging wil doen. en dan denkik nog dat ik beter voor mijn dieren kan zorgen. maar we moeten nog veel leren en dat gaat gebeuren aankomend jaar:D

Geplaatst:

Ja dat is inderdaad wel bizar. Zeg maar tegen haar dat ze dierverzorging wel op haar buik kan schrijven als ze nu al weigert zorg te geven aan een dier terwijl ze zelf ook ziet dat het nodig is (want als ze echt dacht dat er niks aan de hand was, was ze niet zo bang dat ze het konijn lieten inslapen.)

En het is nou juist dit soort mensen die daarom altijd pas naar een arts of DA gaan als het al veel te laat is, en daarom ook alleen maar gewend zijn slecht nieuws te krijgen. Terwijl als ze eens over dat stomme struisvogelgedrag heen kwamen en gewoon op tijd gingen, er misschien nog een heleboel gered zou kunnen worden.

Geplaatst:

het feit dat ze nu niet gaat, heeft zo te lezen een duidelijke reden, haar moeder wil niet dat ze gaat.

dus ik vind het best wel hard en oneerlijk om dan te zeggen dat ze niet geschikt is voor dierenverzorging.

Geplaatst:

ja maar ze draait er wel om heen enz. eerst zegt ze dat ie anders wordt ingeslapen en dan zegt ze dat het misschien van de hitte komt ofzo iets ( ik geloof het niet) en dan zegt ze dat ze niet van haar moeder mag en dan zegt ze dat haar vader wel wil dat ie naar de dierenarts gaat maar hij wil er zelf niet heen. en zij durft niet of zo.

bij ons op school hebben we veel dieren konijnen en ezel paard. en reptielen en andere dieren. en zelf is ze bang om een kip optepakken die helemaal niet zeer doet( vleugels bij elkaar en vingers onder 'oksels noem ik het maar even') en ik heb zelf die kip was compleet ontspannen. en ze bang dat ie kip pikt. ze haat ze vieze klusjes. en wil alleen maar vertroetelen. en zo kan ik nog meer voorbeelden noemen.

en tegen mensen is ze arrogant en grof. als ze iets oneerlijk vind bijv. een docent heeft haar straf gekregen ze moest nablijven toen zei ze van :'dit ga ik mijn ouders vertellen!!.... Wacht even ik vertel het onze mentor wel!' ze stormt de klas uit gooit de deur dicht met een harde knap (iedereen moet lachen om haar) en dan komt ze terug'kan haar niet vinden'en gaat weer zitten. en als je aardig doet tegen haar. dan ben je gelijk haar beste vriendin. dus daarom heb ik nu zo'n beetje ruzie omdat ze aan mij kleef echt waar. :s

Geplaatst:

Je mag je altijd wel eens laten gaan natuurlijk, kan deugd doen!

Zo te horen moet je niet veel van haar of van haar ouders verwachten.

Je zegt dat je vriendin niet naar de dierenarts durft, misschien kan jij dan meegaan?

Of misschien kun jij gewoon alleen gaan met dat konijntje? Is dat misschien een oplossing?

Geplaatst:

dat meegaan heb ik voorgesteld ja( ze zei van' ja is goed maar ik wil niet het is net goed tussen mijn moeder en mij en wil niet weer ruzie thuis) alleen dat alleen gaan niet misschien dat ik dat kan proberen.

ik weet niet precies haar situatie thuis ik ben bij haar thuis geweest maar heb haar moeder niet ontmoet en in haar andere huis ben ik nooit geweest. dus ook niet haar vader ontmoet.

Geplaatst:

Ah dus haar ouders zijn uit elkaar? Dat is ook wel een vervelende situatie.

Weet je eigenlijk precies waarom haar moeder het niet wil? Want dat snap ik nog niet zo goed.

Een konijn heeft toch ook recht op medische zorg wanneer dit duidelijk nodig is?

Geplaatst:

Kan je haar duidelijk maken dat dat niet gebeurt zonder toestemming van het baasje?

En wat wil ze dan.. Wat als het konijn nu alleen maar pijn lijdt? Laat zij haar dan liever lijden omdat ZIJ het konijn niet kwijt wil!? Beetje egoĆÆstisch, toch?

Dus het lijkt erop dat jij dan waarschijnlijk ook niet alleen mag gaan?

En ieder dier heeft daar idd recht op. Zoals al is gezegd: als men medische verzorging ontzegt, is dat dierenmishandeling en dat is strafbaar! Misschien moet je dat haar ook even duidelijk maken? Misschien heeft ze het zo nog niet bekeken?

Geplaatst:

Het klinkt inderdaad als een heleboel smoesjes. Ze klinkt ook als een struisvogeltyp: Als iets moeilijk is doen die mensen gewoon alsof er niks is want dan hoeven ze er ook niet over na te denken... met alle gevolgen van dien.

En daarnaast klinkt ze als een meisje wat erg opvliegend is en misschien een beetje emotioneel in de war is van de situatie thuis of zo. En ze heeft zo te horen helemaal niet nagedacht over wat dierenverzorging precies inhoudt. Net als meisjes die later 'verpleegster' willen worden maar er niet bij stil staan dat dat betekent dat ze po's moeten legen en poepbillen van volwassenen moeten schoonmaken en dergelijke. Dierenverzorging is ook voor een groot deel poep opruimen hoor en niet alleen maar schattige babydieren aaien.

Ik weet natuurlijk niet of dit allemaal klopt wat ik nu over haar zeg, maar als je het voor elkaar krijgt om alleen met haar konijn naar de DA te mogen, dan kan je daar wel het konijn mee redden. Maar dan zullen zij het waarschijnlijk ook niet willen betalen? Als ze betalen wel okay vinden dan zou ik zeker gaan!

En inderdaad dit is verwaarlozing en dat is een vorm van dierenmishandeling. Daar kun je in Amerika zelf gevangenisstraf voor krijgen. Hier in Nederland zijn daar helaas weinig wetten voor.

Maar dit klinkt vooral als een emotioneel probleem. Misschien kun je het voor elkaar krijgen dat je het konijn mee mag nemen naar een DA als je een beetje begrip probeert te tonen voor het feit dat ze blijkbaar zo bang is dat ze dus in de struisvogel-reactie vlucht. Dan zeg je dat je wel begrijpt waarom ze niet naar de dierenarts gedurfd heeft, maar dat het konijn misschien wel veel pijn heeft (dit kan een konijn namelijk heel goed verbergen en pas als het heel erg is dan houden ze op met eten) en dat jij daarom wel in haar plaats wil gaan als ze niet durft.

Geplaatst: (aangepast)

hoe oud is het meisje waar we het hier over hebben?

Klinkt mij namelijk gewoon als een meisje heeft waarbij ouders nogal veel te zeggen hebben, dus kan je beter de ouders veroordelen dan het meisje?

snap me goed hier, ik vind het heel erg dat het konijntje niet de juiste zorg krijgt.

maar vind dat er nogal heftigen veroordeeld/geoordeeld word

aangepast door Jazz&Ik
Geplaatst:

Even voor de duidelijkheid: ik had het dus over de moeder van het meisje.

Het lijkt er idd op dat het meisje strenge ouders heeft..

Hoe gaat het ondertussen nog met het konijn?

Geplaatst:

het meisje word dit jaar nog 15. en aankomend schooljaar krijgen we 6 uur in de week dierverzorging en we hebben afgelopen 2 jaar om de tijd les gekregen erin. maar als ik dan met haar moest samen werken wou ze eerst alleen maar knuffelen en niet werken.

een keer moesten we de wei harken alle bladeren die de ezels niet mogen weg harken en ik heb het meest gedaan. maar dat heel vaak zo. en zelf vind ik het geen probleem. want later krijgt ze misschien problemen. maar ik had erover laatst. en dat ze een eigen pension wil en heb gezegt dat daar de dieren ook ziek kunnen worden. en toen zei ze van dat het dan niet uitmaakt omdat het niet haar huisdier dan is.

Geplaatst:
maar ik had erover laatst. en dat ze een eigen pension wil en heb gezegt dat daar de dieren ook ziek kunnen worden. en toen zei ze van dat het dan niet uitmaakt omdat het niet haar huisdier dan is.

Euh? Op zo'n manier zal ze toch niet veel dieren kunnen opvangen, vrees ik?

Is er een kans dat jij naar de DA kan gaan voor het konijntje?

• 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .