jacquelinedV Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Vandaag verschoonde ik het hok van mijn cavia's en daar zaten maden in de bodembedekking. Gelukkig niet in de cavia's zelf. Aangezien mijn konijnen ook regelmatig een bezoekje brengen aan de cavia's ook hen direct gecontroleerd. Bij mijn gecastreerde mannetje zat een hard zwart drolletje (zo leek het) in de plooi naast z'n anus. Ik heb zojuist geprobeerd dit schoon te maken met warm water en een watje, maar het lijkt wel half ingegroeid? Wie weet wat dit kan zijn? Omdat ik nog steeds bang ben voor maden controleer ik ze morgen ook weer, maar moet ik dat harde zwarte stukje (kreeg het niet los en het loste ook niet op in water, dus waarschijnlijk geen poep?) weghalen of is dit normaal? Het is me niet eerder opgevallen, dus weet niet goed hoe lang dit er al zit. (kijk niet elke dag, echt handtam is hij nl. niet...Ik hoor het graag!Jacq.
Wihi Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Ik zou je graag willen helpen. Kun je misschien een duidelijke foto plaatsen?Kan het geen insect zijn die zich vast heeft gezet in de huid van jouw konijn?
anke1985 Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 zat dat precies in die huidplooi.. zowel links als rechts naar de anus? ik vond dat laatst ook en had hier ook een topic geplaatst over en het blijken geurkliertjes te zijn en dat is een afschijding daarvan en kon je gewoon laten zitten..
anke1985 Geplaatst: 17 juli 2010 Geplaatst: 17 juli 2010 zie; http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/38978-vies-kontje.html
Aanbevolen berichten