Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn Snuffie is al geruime tijd lekker in de rui.

Maar vandaag heb ik hem eens even flink te pakken gehad en dit als resultaat: Album=TZIO37JO

Is dat normaal voor 1x flink plukken?

Of moet ik me zorgen gaan maken?

Groetjes Snuffie/Wiebel

Geplaatst:

Ik weet niet hoe ik die foto goed moet plaatsen, maar het komt er dus op neer dat ik een hand vol met haar had van Snuffie.

Dat vind ik vrij veel voor 1x goed plukken.

Is dat gezond?

Groetjes Snuffie/Wiebel

• 1 maand later...
Geplaatst:

Snuffie is nog altijd in de rui.

Ik moet nog even zo'n dun kammetje kopen om de boel beter weg te halen.

Hij lijkt nu net een opaatje met een haar randje, ik vind het geen kijk bij mijn konijntje.

Maar ik ga er maar vanuit dat het gezond is en de DA zei er ook niks van, dus zal het wel oke zijn, toch?

Groetjes Snuffie/ Wiebel

Geplaatst:

Ik ga ze morgen weer is te pakken nemen want vooral Cookie ziet er niet uit met al die plukken op dr kont, en vorige keer haalde in ook zoveel van haar af dus lijkt mij wel normaal al zat ik er ook van te kijken hoeveel haar er van zo'n klein konijntje afkomt :mdr:

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb al 3 a 4 keer hele nieuwe konijnen eruit geplukt bij Bugs..

Dus die hoopjes die ik hier zie is er niks bij :P

Ik help ook met plukken als het te lang duurt. Bij Bugs sowieso omdat hij zichzelf moeilijker kan verzorgen.

Bugs zag er op een gegeven moment ook uit als een opa qua rui vorm maar bij Bunny ging het onregelmatig.. Dan hier een bos nieuw haar en dan daar weer..

Bij Witje zie ik het niet goed en gaat het heel geleidelijk..

aangepast door Bunny06
Geplaatst:

Lijkt me een vrij normale hoeveelheid :)

onze wittebol (een witte angora dwerg) moeten we ook regelmatig kammen (bijna dagelijks) en de hoeveelheden die telkens uit de kam komt zijn ook van die aard :)

hij vind het trouwens heel leuk om gekamd te worden... dan hoeft ie het zelf niet meer te doen :)

Geplaatst:

mijn zwarte jurkje was opeens niet zo zwart meer na 1 minuut Miep op schoot.... sjonge... ik in de weer met van die rollerss.... volgende keer toch maar weer wel me grote "konijnenvest" aan! ;)

• 3 weken later...
Geplaatst:
Foto-ZWGBVO3Q.jpgDit was de hoeveelheid waar ik zo van schrok, mijn vorige konijn had bijna niks geen haaruitval, tenminste niet zo erg als bij dit knuffelbeestje. Maar ben er nu wel gerust onder hoor. Snuffie vertoont ook geen raar gedrag nu, dus maak me nergens meer zorgen om. Het geeft zo op de foto wel een mooi kunstwerkje, vinden jullie ook niet? :P
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .