Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo allemaal!

ik heb dus ontvlooi en ontworm middel gekocht ineen. er staat op de verpakking dat je per 750 gr. een nieuw pipetje moet gebruiken. ik heb 3 konijnen en ze wegen: 1707 gr. 856 gr. en 1950 gr. hoeveel moet ik nou geven? ik zat te denken aan: 1707 = 2 pipetjes, 856 = 1 pipetje, en 1950 = 2 pipetjes. is dit goed of moet die van 1950 3 pipetjes? alvast bedankt voor de hulp!

:love:

Geplaatst:

Geen idee, maar ik betwijfel of dit middel echt goed werkt. Dergelijke dingen pakken namelijk vaak niet alle wormsoorten aan, juist de worm die het meest bij konijnen voorkomt niet.

Geplaatst:

bedankt voor je reactie dollie!

ik heb dit middel van de KKDA gekregen voor mijn konijnen. ze hebben nergens last van maar ik wilde toch het zekere voor het onzekere (aangezien 1 van mijn konijnen haar BDK´s niet op eet) en daarom had ik dit van de KKDA gekregen. het is speciaal voor konijnen. ik weet idd dat er zoooo veel middelen zijn die niet werken bij konijnen of niet alles aanpakkenb dus was ik ook sceptisch over dit middel maar de KKDA verzekerde dat het goed was, duss daar hopen we maar op :D

Geplaatst:

het staat ook op het doosje maar ik denk dan voor 2 pipetjes moet je konijn 1500 gr. wegen, mijn konijn weegt bijv. 450 gr. meer. moet ik dan 3 pipetjes geven of niet? en de DA ziet me al aankomen, ik bel echt om alles! :he:het is bij wijze van spreken al zo dat ze zuchten als ze mij aan de telefoon krijgen:mdr:

Geplaatst:

Als je twee pipetjes geeft, geef je te weinig. Als je er drie geeft, geef je te veel. Te veel wil je natuurlijk niet, maar als je te weinig geeft werkt het misschien niet. Dus ik blijf erbij, gewoon even bellen. DA zal wel weten of het erg is als je iets te veel geeft of da tje toch liever te weinig doet.

Geplaatst:

Ik kan het bewuste middel wat jij omschrijft niet vinden op google.

Zou je voor mij eens willen kijken of je de gebruiksaanwijzing met de stoffen er in kan vinden op google.

en hier plaatsen? dan kan ik eens kijken naar de bewuste stoffen die gebruikt worden.

Aangezien het ontwormen bij konijnen anders werkt dan bij katten.

BRC

Geplaatst:

tuurlijk wil ik dat voor je doen BRC! ;)

dit staat op de verpakking:

Ter bestrijding van wormen, luizen en (schurft)mijten bij knaagdieren en konijnen vanaf 300g. In handige knijppipet. 4 weken werkzaam.

Diagnos Anti-Parasiet is een diergeneesmiddel ter bestrijding van wormen, luizen en (schurft)mijten. Verpakt in handige knijppipetten die overdosering uitsluiten. De werkzame stof van het product wordt opgenomen via de huid en biedt vier weken lang bescherming tegen in- en uitwendige parasieten. Anti-Parasiet 150 is geschikt voor knaagdieren zoals ratten, en cavia's en konijnen vanaf 300g. Zonodig na 4 weken herhalen. Werkzame stof ivermectine 150µg per pipet.

de stof die er inzit is ivermectine, dat is ook een stof die erg goed schijnt te werken op konijnen. (dat wist je wss al wel :))

zo ziet de verpakking eruit:

12662.jpg

Geplaatst:

ohh, dan ga ik zo gelijk even bellen naar de DA dat het middel niet goed is (tegen wormen). want daarvoor had ik het eigenlijk gekocht. er staat op de verpakking dat het werkt tegen spoel en lint wormen en dus tegen de in mijn eerder geposte bericht beestjes. maar helaas klopt dat vaak niet dus ik zal wel iets anders gaan halen. bedankt voor de tip!

Geplaatst:

bedankt BRC!

heb jij misschien ook een website waar ik het kan bestellen? ik zoek me echt suf maar ik kan het nergens vinden (die vloeibare). ik hoop dat ik niet te veel vraag :$ Bedankt!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .