Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nou wil ik niet meteen het aanstellerige baasje uithangen maar er valt mij wat op aan mijn Sam en daar krijg ik toch lichtelijk stress van ;)

Hij maakt een zacht piepend geluidje, ik hoor het alleen als zijn koppie dichtbij mijn gezicht is. Ik hoor verder geen gebrom of andere rare geluiden, zijn neusvleugels staan niet wijder dan anders en hij heeft geen natte neus of pootjes.

Mijn andere nijn Saar heeft het niet, heeft verder ook geen nat neusje, natte pootjes, etc.

Moet ik nu mij direct heel erg veel zorgen maken.? Kan het door de warmte komen.? Hij eet nog steeds goed, hij drinkt goed, hij maakt nog volop binkies en rent zich rot door de kamers en luistert net zo slecht als anders. :P

Ik ga morgen sowieso even bellen naar de DA, ik ga volgende week op vakantie en beide nijntjes gaan dan naar mijn moeder. Ik wil het niet uit de hand laten lopen zeg maar en mijn moeder er mee op zadelen dus ik ga sowieso even bellen voor een afspraak.

Geplaatst:

Ik reageer zelf als eerste op mijn eigen topic.. :he:

Wat ik nog vergeten te zeggen ben is dat het echt vooral als hij in de buurt van ons is. Als hij hooi zit te eten doet hij het niet, als hij groenten zit te eten doet hij het niet, als hij biks eet krijgt hij het niet

Ik zal zo nog eens luisteren of hij het doet als hij gewoon ontspannen ergens ligt.

Geplaatst:

Haha ja ik hoop het ook.. ik maak mij dan toch altijd meteen zorgen maar om nu nog een DA te gaan bellen dat gaat mij dan ook weer veel te ver want hij is absoluut niet ziek, kan zeker wel wachten tot morgenochtend.

Het is ook geen keihard gepiep hoor maar een heel zacht piepje, het is moeilijk uit te leggen.

Ik bel sowieso toch even de DA voor een afspraak hoor. Al is het alleen maar om wat uit te sluiten.

Maar als hier nou mensen zijn die zeggen ah joh das niks maak je niet druk dan kan ik in elk geval lekker slapen :P;)

Geplaatst:

Nou ik had het er net met mijn vriend over dat ik afgelopen week wel al een paar keer heb gezegd; zo die ademt snel.

Maar daar heb ik verder niks achter gezocht omdat hij gewoon een druktemaker is en hij gewoon maar blijft rennen ook al is het bijna 30 graden bij ons binnen. Zodra hij dan weer rustig was dan was dat die snelle ademhaling ook over.

Maar nu ik dan ook hoor dat hij af en toe een zacht piepgeluidje maakt en daar dan bij op ga tellen dat ie af en toe ook zo snel ademt..

Tja.. dan hoop ik maar dat het door de warmte komt, dat hij het daardoor wat benauwder heeft (kan dat uberhaupt.?) en dat het geen snot in een beginnend stadium is.

Hij is ook geen piepje van pijn denk ik.. ik neem aan dat dat veel harder gaat en dat hij zich dan wel rustiger houdt

Geplaatst:

Mijn nijn piept ook wel eens. Die maakt verschillende geluidjes.. knorren als ze met rust gelaten wil worden, piepen als een gans als ze gefrustreerd is of last van dr hormonen had.. vandaag merkte ik weer een ander geluidje wat volgt na een stampje..soort van mopperen denk ik.. en een heeeeel klein fluit piepje uit dr neusje als ze gulzig is en ik haar bix met de hand voer..dan wil ze bij wijze van spreke de volgende biksje al voordat ze de ander op heeft. Het kan ook heel goed door de warmte komen denk ik.

Geplaatst:

Ja mijn gevoel zegt ook warmte, zelf heb ik het ook wat benauwder met dit weer. En omdat hij even goed zo druk blijft doen, zal zo eens luisteren want ze zitten net weer in hun kooi, luisteren of ik nu nog steeds wat hoor.

Ik leg het sowieso telefonisch voor, een dier onnodig vervoeren met dit weer lijkt mij ook niet slim.

Normaal zou ik het ook nog even aangekeken hebben hoor maar ze gaan dinsdag naar mijn ouders omdat ik op vakantie ga en ik wil hun niet opschepen met een eventueel ziek dier. Ofnouja, medicatie kunnen mijn ouders wel toedienen maar ik wil ze niet opzadelen met een DA bezoek als ik dat had kunnen voorkomen

Geplaatst:

Ik heb vannacht 2x geluisterd en vanochtend ook meteen weer en dan hoor ik dus helemaal niks..

Hij is dan min of meer in rust en het is een stuk koeler in huis

Geplaatst:

Het klink als mijn konijn en het logeer konijn, maar die maken denk ik een nog iets harder geluid.

Mijn konijn doet het alleen bij spanning, zoals eten als ik er met mijn hoofd bij ga liggen of als ik haar optil. bij inspanning als rennen heeft ze het niet. De dierenarts dacht dat het misschien een poliepje was want met anti-biotica gebeurde er niets en ook Coco en Buxy hebben het niet gekregen.

Dit logeer konijn doet het ook als hij 'opgewonden' raakt...

Of dit bij jouw konijn allemaal zo is weet ik niet, maar omdat hij geen andere problemen heeft zoals natte neus of ogen, en het gepiep niet de hele tijd is... .. Als je een kundige dierenarts hebt zou ik het voorleggen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .