Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Na aanleiding van mijn topic Last van de warmte of verkouden heb ik even een paar vragen en tips nodig. Ik heb betty vanmiddag opgehaald om 4 uur. Ze ligt nu nog steeds in haar kooi wat levenloos. Haar oren zijn niet echt warm, maar ook niet steenkoud is dit normaal ? Heb dr nu een fleece deken over haar heen liggen. Ook borrelt haar buikje nog steeds en wil ze nog steeds niet eten of drinken., zelfs niet met een spuitje.

Ik heb nog nooit een konijn gehad die geopereerd moest worden, dus ik weet hier vrij weinig van af. Heb wel wat info op gedaan op het forum en via google maar ik twijfel toch wat over alles.

Geplaatst:

Konijnen kunnen soms na de narcose problemen hebben met hun temperatuur.Die kunnen ze vaak niet goed op pijl houden.

Sommige konijnen kunnen na een narcose ook een missselijk gevoel hebben en daardoor niet eten ......

Zag bij je laatste bericht dat ze in ieder geval iets heeft gegeten en dat is een goed teken!

Heb je pijnstilling meegekregen? of eventueel nog meer medicijnen?

Geplaatst:

Het is in elk geval goed dat ze witlof eet, het is niet ongewoon dat het even (soms wel een paar dagen) duurt voor er weer biks gegeten wordt als een konijn bijv. geopereert of ziek is (geweest), zolang ze maar redelijke hoeveelheden groen en/of hooi eet.

En een kapje kan daartegen helpen, maar of dat wil met die plek? Dat kapje zit er misschien juist op? En je hebt natuurlijk geen kapje.

Geplaatst:
I need some help..

Iemand overigens tips tegen het likken en krassen van de wond ?

Had je mijn berichtje gelezen?

En krabben en likken aan de wond.....Kattenkapje halen bij de DA....weet niet precies waar de wond zit?

Geplaatst:

En kwa medicijnen heb ik 2x per dag spoelen met sabenyl1, en 2x per dag novacam pijnstillers en dan heb ik nog baytril 1x per dag.

Alleen volgensmij moest er iets via een injectie in haar nekplooi, alleen ik heb geen spuitje met naald, dus moet morgen even bellen over hoe of wat...

Dat borrelen maakt me alleen wel een beetje bang..

Geplaatst:

Maak je niet te veel zorgen om het niet eten van de biks.....waarschijnlijk gaat ze vannacht gewoon eten...

Het is ook heel wat narcose...

Is ze wat aktiever nadat ze onder het fleecekleedje heeft gelegen?

Geplaatst:
En kwa medicijnen heb ik 2x per dag spoelen met sabenyl1, en 2x per dag novacam pijnstillers en dan heb ik nog baytril 1x per dag.

Alleen volgensmij moest er iets via een injectie in haar nekplooi, alleen ik heb geen spuitje met naald, dus moet morgen even bellen over hoe of wat...

Dat borrelen maakt me alleen wel een beetje bang..

Dat borrelen deed ze gisteren ook toch?

Geplaatst:

Ja ze is actiever in de zin van de wond wassen, krabben, oren wassen, en mij wassen haha.

Dat borrelen deed ze gister idd ook al, helaas vandaag ook geen keutels..(iig nog niet, misschien als ik haar dadelijk even uit zijn koop haal. Aangezien mevrouw zijn behoeftes absoluut niet in zijn hok doet, maar liever op mijn kleed of in zijn kattenbak.

Geplaatst:

Nee vandaag niet meer, morgen ochtend pas weer. Nu ligt ze weer te slapen.

(ik praat meestal voor alles man of vrouw, als Hij of hem. Blijkbaar overgenomen van mijn ouders. Sorry voor de verwarring, probeer er op te letten iig)

Geplaatst:

Net even de dierenarts belt ivm het krabben, ze raadde me aan om een halve dosering pijnstillers te geven. Dat gaan we voordat ik ga slapen maar eens doen. Maar ze moet morgen iig dus wel zeker weer eten.

Geplaatst:

Jeeeh ze heeft net eindelijk geplast (op mijn tapijt weliswaar) en een heel klein beetje gepoept. 3 hele kleine misvormde keuteltjes, doet me denken aan een beginnende verstopping iig. Wilde ze een stukje ananas geven omdat het echt wonderen heeft verricht bij mijn vorige konijn. Die had ook last van een verstopping. Alleen ze wilde er niets van weten, ze snuffelde eraan en ze begon meteen te niezen, en huppelde dr hok in haha. Nou heb ik maar wat sap op een blaadje witlof gedaan en dat wilde ze wel.

(is overigens wel een verse ananas)

Geplaatst:

Je hebt 2 soorten verstoppingen ananas helpt enkel bij een haren verstopping....niet bij een darm verstopping.

Bij beide gevallen werkt veel groen voer.Dus shop je morgen even lens aan groen voer, ruccola, peterselie, witlof, andijvi, worteloof.

Geplaatst:

Het is heel normaal dat de keuteltjes wat anders gevormd zijn, voedingspatroon is wat anders en ze is onder narcose geweest.. Ze zijn vaak iets platter met een langwerpig puntje er aan.. maak je niet te veel zorgen over een verstopping nu.. Groen is overigens altijd goed!

Geplaatst:
Je hebt 2 soorten verstoppingen ananas helpt enkel bij een haren verstopping....niet bij een darm verstopping.

Ik heb juist geleerd dat ananas in principe hetzelfde doet als medicijnen die de darm stimuleren, dus het bevordert de peristaltiek zeg maar. Dan maakt het niet uit wat er in de darm zit, toch?

En krabben aan de wond is niet zo'n probleem want je ontsmet en spoelt het toch al elke dagen bij een abces moet de wond juist zo lang mogelijk open blijven zodat de pus weg kan, dus als ze hem zelf open krabt hoef jij niet steeds het korstje eraf te trekken, lijkt me. (Moest ik bij mijn nijn wel en dat vond ze NIET leuk!)

Geplaatst:

Ze wil nog steeds geen biks, maar wel witlof. Drinken doet ze nu een klein beetje uitzichzelf.

Witlof heb ik iig volop in huis. Binnen nu en een uur komt mijn vader om de medicijnen te geven. En verder is ze nog niet echt actief wel fitter dan gister gelukkig. En ze borrelt nog steeds.

En dat met die wond het krassen dat is ook zo, dan hoef ik dr geen pijn te doen. met het korstje eraf halen.

Geplaatst:

gelukkig is ze wat fitter! zou je misschien nog andere soorten groenvoer kunnen geven? witlof is echt super goed maar als ze afwisseling heeft krijgt ze meer voedingsstoffen binnen. hopelijk is ze snel de oude!

Geplaatst:

Iemand erg goed tips om de medicatie te geven ?

Hebben met zijn 3e geprobeerd en gedaan maar het lukt totaal niet.

het schoonmaken is enigszins gelukt, de antibiotica redelijk alleen de pijnstillers krijgen we er echt niet in.

We hebben het nu op een stukje brood geprobeerd alleen dit eet ze niet op. We hebben geprobeerd het in haar bekje te spuiten alleen dan vliegt de spuit meer in de rondte dan iets anders.

Geplaatst:

Vanavond gaan we het proberen om dr in een handdoek te rollen en zo de medicatie te geven.

Ze heeft ondertussen wel het stukje brood (met medicatie) en witlof (met medicatie) op :)

Geplaatst:

Kan je aan de DA vragen of ze metacam hebben (pijnstiller) vinden ze vaak zelf lekkerder.

Weet je inmiddels al welke van de medicijnen je moet spuiten met een naaldje?

Als je dat borrelen van de buik niet vertrouwd kan je altijd even de DA bellen toch?

Geplaatst:

We hoefde dus geen medicatie in te spuiten, had het blijkbaar verkeerd gehoord. Maar het borrelen begint minder te worden gelukkig. En er beginnen ook meer keuteltjes uit te komen wel klein maar ondertussen wel rond :D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .