charlote Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 (aangepast) ik heb en konijn ik heb hem gisteren laten castreren en zo. Gisteren was die en beetje duf heel de dag van dat neem ik aan , maar vandaag doet hij niks hij drinkt haast niet en eten al helemaal al niet hij ligt alleen maar ik weet niet wat ik moet doen naar de dierenarts gaan of af wachten ??? ik heb antibiotica al gegeven vanochtent maar normaal gesproken is hij heel erg vrolijk en komt hij bij je zitten maar hij beweegt haast niet. Wat kan ik doen om hem te helpen ?? al vast bedankt xx 13 juli 2010 aangepast door charlote
Dollie Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Terug naar de dierenarts, niet eten is niet goed. De kans is groot dat hij pijn heeft.
Catelootje! Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Antibiotica? Weet je zeker dat het geen pijnstilling is? Dacht niet dat AB logisch is na castratie. Wel meteen terug naar de dierenarts!
Dollie Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Ze krijgen volgens mij wel altijd een AB injectie na een dergelijke ingreep, dus op zich is het niet helemaal onlogisch.. Maar pijnstilling zou logischer zijn, ware het niet dat dat vaak niet mee gegeven wordt na castraties bij rammen. Hoe heet het spul dat je hebt gekregen? Metacam of Carprofen toevallig?
tante10 Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Ik zou nu naar de dierenarts gaan. Zeker met dit benauwde, warme weer kun je geen enkel risico nemen.Je kunt de DA ook even bellen voor meer duidelijkheid.Succes en beterschap met je nijn!
ZaZa Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Naar de dierenarts en wel zo snel mogelijk.. Je woont in Spanje ?Daar is het warm...De kans dat je konijn anders sterft door uitdroging en darmproblemen (niet eten/drinken en niet keutelen) is groot. Zorg tot die tijd dat je konijntje vocht krijgt door hem te dwangvoeren..
tamara29 Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 idd zo snel als je kunt cotact opnemen met je dierenarts want niet eten is niet goed en niet drinken ook niet en al helemaal niet als het warm is en waar jij woont is het warm.beterschap en we duimen. groetjes tamara
charlote Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Geplaatst: 13 juli 2010 ben naar de dierenarts geweest ging goed met hem , op de terug weg naar huis begon hij te trillen en is overleden. bij de dierenarts zij de ze dat het van stress was en van het niet eten kwam... in ieder geval bedankt voor het andwoord geven en zo. xx
Bianca Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Hè wat rot nou... jammer dat ze geen dwangvoer hebben meegegeven (mag toch aannemen dat Spanje ontwikkeld genoeg is om dat ook gewoon in huis te hebben als dierenarts?) Dan had je misschien kunnen voorkomen dat de darmpjes stil kwamen te liggen. Wel raar dat ze zeggen dat het goed gaat met het beestje en hij korte tijd later overlijdt.. :( Heel veel sterkte!
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 :shocked: wat erg!Heel veel sterkte!:(
Aanbevolen berichten