Jorteee Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Een van onze konijnen heeft plotseling vachtmijt, wij hebben hier een tijdje geleden ook een konijn gehad met mijt, maar hij is hier niet mee in aanraking gekomen! Ook niet in de buurt van het hok geweest. Heb toen ik zag dat hij wat kaal werd hem meteen behandeld met Beaphar anti parasiet 150 (ivermectine). Tien dagen later heb ik hem weer behandeld met (ik geloof) ivermectol of iets dergelijks. Maar het breidt zich alleen maar uit. Hij zit in een grote ren met 5 andere konijnen, zij hebben nergens last van. Ook de buren van ze (ook 5 konijnen) hebben nergens last van. Hij eet en drinkt verder goed en is ook levendig etc.... Heeft iemand een oplossing? dan hoor ik het graag!
Droopyke Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Stronghold pipets!is zowel tegen vlooien als mijt pipetje spuit je gwn leeg in de nek vel raad aan de dierenarts vragen wnr u het voor de wteede ker mag herhalen,
Catelootje! Geplaatst: 13 juli 2010 Geplaatst: 13 juli 2010 Niet alles is gezond voor konijnen, dus ik zou even teruggaan naar de dierenarts of naar een andere - konijnkundige - gaan.
Lolahethangoorkoijn Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 ik zelf had een pipetje dat zat in een wit soort zakje. wit pipetje met roze dopje.Deze hielp heel goed en hoefde je pas over een maand te herhalen.
Aanbevolen berichten