nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ik rij net langs een dierenwinkel hier in de buurt en daar zie ik kleine konijnen in een glazen bak buiten staan. ongeveer 7 konijnen in een bak van 1mtr bij 50cm. Ik natuurlijk in tranen. rij daar wel vaker langs en denk elke keer ik stop nu en ga binnen vertellen wat ik er van vindt, heeft weinig zin dus denk dat ik nu maar de dierenbescherming ga inschakelen. Het is toch niet normaal hier liggen mijn konijnen in de schaduw al helemaal te hijgen en ze hebben het echt warm. Laat staan dat je ze in een glazen bak zet, ze stonden nu nog wel in de schaduw maar voor hoelang. Ik ga er zo weer even langs rijden en denk dat ik dan de dierenbescherming ga bellen. Wat zouden jullie doen????:grrrrrr: ben echt super boos!!!! zag zoiets vorig jaar op vakantie en kan nu echt niet geloven dat dit in NL kan gebeuren.
Rian Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ja, dat is vreselijk...het gebeurd hier inderdaad. Het mag ook gewoon, dat is het ergste. Je doet er waarschijnlijk helemaal niks aan. Als jij hen gaat vertellen dat het fout kan aflopen met die diertjes, zullen ze je gelijk geven en doen alsof ze er iets aan gaan doen, maar zo gauw jij je rug draait zitten ze weer in die bak. De dierenbescherming doet hier niks aan.
nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 12 juli 2010 Auteur Geplaatst: 12 juli 2010 zou je denken dat zelfs de dierenbescherming hier niets aan doet, denk dat ik de poging toch ga wagen heb ik in ieder geval gedaan wat ik kon.
Fluffie&Bunny Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ik zou ook de dierenbescherming bellen en de eigenaar erop aan spreken, is toch te triest voor woorden die arme beestjes. Er komt natuurlijk ook geen zuchtje wind in zo'n glazen bak.
yena Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Ik zou ook de dierenbescherming verwittigen hoor ! Dit zijn toch geen praktijken hé. Arme beestjes....
Rian Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Het zou super zijn als de DB er iets aan zou doen...hoop het!
wupsie Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ik denk dat het ook de manier zou zijn waarop je ze aanspreekt of dat ze nar je luisteren of niet. Als je gelijk met beschuldigingen gaat gooien zullen ze er niks aan doen. maar als je het zo draait dat je ze niet beschuldigd maar ze wil helpen om goed te zijn voor de diertjes dan is de kans groter dat ze naar je luisteren. Soms is het ook gewoon onkunde. Vraag waarom ze buiten staan en niet binnen en geef ze bijvoorbeeld de tip om bevroren flessen in de bak te leggen. Misschien is het in de winkel wel warmer dan buiten en staan ze daarom daar.
L&L Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Wat voor zaak is het anders? als jij het niet meld doen wij het hier wel voor je!Ziek gewoon, moeten die man/vrouw eens in zo'n glazen bak voor de deur zetten kijken of die het zo prettig vindt.
Rian Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Het is een winkel, hallo... Het draait om verkoop.... welzijn van de dieren staat onderaan het lijstje, dat snappen jullie toch wel...Je doet er niks aan, hoe erg het ook is! Ik zag afgelopen weekend hetzelfde beeld, Nederland staat dit toe en zo is het nou eenmaal. Hoe erg het ook is en hoe graag je ook het zou willen veranderen.
anoniem Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 ik zou het idd ook gaan melden al ik jou was. je hebt dadn in ieder geval je best gedaan. toch?
Aanbevolen berichten