NinaKoster Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Hallo,Mijn konijn Fluffie heeft vanaf woensdag al een probleem. Omdat ze altijd uit haar kooitje springt als ze in de tuin wilt lopen, een loopplankje wil ze niet gebruiken, is ze een keer waarschijnlijk verkeerd terecht gekomen. Woensdag middag merkte ik namelijk op dat ze haar rechter voorpootje omhoog hield. Toen ik aan het pootje voelde leek het geen pijn te doen, tenminste ze deed niks toen ik er aan zat. Daarom hadden we besloten te wachten tot de volgende dag of het dat beter was.De volgende dag was ze ineens aan het slepen met haar pootje. Daarop ben ik naar de dierenarts gegaan en die vertelde me dat het een gebroken schouder was, en gaf me pijnstillers mee. Ze kneep nog even in de nagels van het pootje, en daar schrok ze wel van, dus voelde er nog wel in.Maar ik vraag me gewoon af of dit wel klopt, vooral omdat het pootje al gelijk op woensdag al heel slap is. Er lijkt totaal geen kracht in te zitten! Ook sleept ze er nog altijd mee, wacht ligt ze ergens, met het pootje dubbelgevouwen onder zich.Heeft iemand ervaring met een gebroken schouder bij een konijn, en of het normaal is dat het pootje zo slap is?
noemsi Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Mijn konijn heeft wel haar poot gebroken. Dat was net boven haar knietje. Zij hield haar pootje ook gewoon slap en stond er niet op. Ik kon er ook gewoon aan zitten zonder dat ze er pijn aan leek te hebben maar het was wel degelijk gebroken. Ik kan me ook wel voorstellen dat ze niet op zijn pijnlijk pootje willen staan dus dan laten ze die maar lekker hangen.
nathalie b Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Hoe wordt dit konijn nu behandeld?En dan bedoel ik medisch gezien.....
noemsi Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Eeeh ze zou geopereerd worden. Ze zouden dan 2 pinnetjes in haar pootje zetten waardoor die in de goeie stand zou blijven staan tijdens het helingsproces. Ze zou dan voor een tijdje op een heel klein stukje moeten zitten zodat ze niet kon springen enzo. Maar helaas is ze overleden tijdens de narcose dus ik heb nooit de behandeling kunnen toepassen. Ik weet wel dat er hier op het forum anderen zijn geweest waarbij het konijn zijn poot had gebroken waarbij de uitkomst wat leuker was dan bij mijn meisje.
nathalie b Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Sorry, maar bedoel eigenlijk het konijntje van TS.....
NinaKoster Geplaatst: 12 juli 2010 Auteur Geplaatst: 12 juli 2010 Ze krijgt nu pijnstillers, en verder moet ik haar hokrust geven voor 6 weken. Volgens de dierenarts kan het gewoon zo zelf helen
nathalie b Geplaatst: 12 juli 2010 Geplaatst: 12 juli 2010 Volgens mij is dat een hele goede behandeling en kan dat gewoon goed genezen zo.Er dat ze sleept met dat pootje lijkt me niet meer dan normaal.....Als ik mijn schouder breek denk ik ook dat ik niet mijn arm zal gebruiken...Hoop dat je konijn er weer lekker bovenop komt en over een paar weekjes weer helemaal de oude is. Ze vind het waarschijnlijk niet leuk dat ze steeds in haar hok moet blijven maar het is het beste voor haar.
Aanbevolen berichten