Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb drie konijnen, waarvan twee zusjes zijn. Een van de zusjes is absoluut niet dik, maar de ander is moddervet. Ze krijgen alledrie evenveel eten, 's avonds brokken, aan het eind van de middag brood en of groenvoer en natuurlijk regelmatig een enorme berg hooi. Hoe kan het dan mijn ene konijn (Vicky) dan zo dik is en haar zusjes niet?

Als ze zo ligt is het altijd duidelijk hoe dik ze is (op deze foto valt het nog mee). Aan beide kanten ligt die buik dan helemaal ''verspreid''.

http://i28.tinypic.com/330gu1h.jpg

Geplaatst:

Hey,

Kan het niet zijn dat ze meer van het voer eet dat het andere konijn? Ook zal ik stoppen met brood geven want dit is een dikmaker.

Welk voer geef je ze? En hoeveel daarvan?

Geplaatst:

Nee ze eet echt niet veel meer dan haar zusjes, het zijn alledrie enorme vreetzakken. Ik ga inderdaad minderen met brood maar mijn vader werkt niet echt mee, hij neemt altijd brood mee uit zijn werk en geeft het aan ze ook al zeg ik elke dag dat ze dat niet mogen.

Geplaatst:

brood is helemaal niet gezond en inderdaad een dikmaker.

misschien kun je ze apart eten gaan geven? En dan de slanke dames een gewone portie en de dikke dame een kleinere portie? En dan kun je de dikke dame weer bij de andere dames laten als zij hun eten ophebben zodat ze niet het eten van de andere dames op kan peuzelen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .