Mvrcarlaa Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Reusje '' duitse reus '' heeft in der eigen urine gezeten.Ze plaste en ging der lekker in zitten en keek ook echt zo van '' lekker puh ''Nou heb ik dat kontje wel met een vochtig doekje schoongemaakt, maar het is en blijft lastig.:bad:Ze is groot en heeft ook een bepaald gewicht wat voor mij moeilijk op te tillen is, meestal als ze helemaal uitgebreid ligt laat ze het wel toe, anders lukt het niet.. het is nu wel weer schoon, maar wil het nog éen keer overdoen voor alle zekerheid.Wat is de beste manier en met wat kun je het beste dat schoonmaken ?
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 p.s : Ze zit binnen en we hebben bijna geen last van vliegen, als we hier binnen vliegen zien zijn ze ook héél snel weg !Maar alsnog lijkt het mij beter om het schoon te maken..
Hilke Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Zou je niet op de grond kunnen gaan zitten, dan konijn tussen je benen. Hand tussen de voorpoten en dan omrollen zodat ze met haar rug tegen je aanligt en je zo met je andere hand bij haar kont kan?Of is ze hier niet tam genoeg voor en breekt ze dan de tent af! Zou wel gewoon alleen water gebruiken. Zou het verder ook niet weten.. Misschien gewoon je hand ff tussen de achterpoten doorsteken
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 Ik zal het zometeen is proberen, dankje voor de tip ! Ze is nu ongeveer 2 á 3 weken hier en begint goed tam te worden alleen is ze erg eigenwijs
Hilke Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Laat wel merken dat jij de baas bent, helemaal met zo'n joekel!Succes!
Mvrcarlaa Geplaatst: 10 juli 2010 Auteur Geplaatst: 10 juli 2010 IHaha inderdaad dankje. k heb het net 1x geprobeerd, ze bleef héél even liggen ( heb kunnen zien dat alles weer schoon is ), maar ze draaide zich ook direct om.Sinds de laatste dagen plast ze weer naast het toilletje..
Hilke Geplaatst: 10 juli 2010 Geplaatst: 10 juli 2010 Kan het niet zijn dat het toiletje te klein is en dat ze er met haar kont overheen hangt?
Mvrcarlaa Geplaatst: 13 juli 2010 Auteur Geplaatst: 13 juli 2010 Ze heeft een grote kattenbak, maar na het plassen gaat ze er gewoon inliggen..Ik doe er zaagsel in maar daarmee wil ik direct stoppen naar mijn mening is het rotzooi.. hebben jullie tips ?
nathalie b Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Houtkorrel absorbeerd veel beter dan zaagsel......groot konijn ; grote plassen. Bij de welkoop/boerenbond is het volgens mij het goedkoopste.Ze hebben ook wel eens van die aanbiedingen en dan zijn 2 zakken goedkoper.Meestal liggen ze op een pallet in de winkel en dan moet je wel even kijken of het lichte korrels zijn qua kleur.Als het donkere korrels zijn kan je ze beter niet kopen....die geven kleur af op je konijn en het lijkt of hij in de koffieprut zit.(Er waren toen wat problemen met de fabrikant en meen dat ze weer overgingen op lichte kleur korrels.) Intratuin verkoopt ze ook dacht net even wat duurder.Mocht je overgaan op houtkorrel is het verstandig om de eerste tijd dan nog wel wat zaagsel over de houtkorrel te doen...(kan zijn dat het vreemd gevonden wordt ) en dan daarna steeds minder zaagsel erover...en uiteindelijk gewoon met zaagsel stoppen.Je kan ook houtkorrel in de plasbak doen en dan een hand uit de vieze plasbak erover gooien...gaat soms sneller. Plasbak van mijn FH's bleven veel langer "droog" .Deed ze om de dag zomers en ze lagen erin zonder nat te worden....
Mvrcarlaa Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Op mijn topic over de bodem bedekking in het toilletje, zeiden ze : Aubiose....Mijn vriend gaat na zijn werk even snel een pak halen om het uit te proberen, is het verstandig om helemaal onderop een krantje erin te doen en daarop Aubiose, '' zolang ze de krant niet eruit graaft '' Hij haalt ook nog één pak zaagsel om dat alsnog een beetje eroverheen te doen zoals jij zegt inderdaad.... Maar houtkorrel klinkt ook niet verkeerd, hebben ze die niet in verschillende maten ??
nathalie b Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Op mijn topic over de bodem bedekking in het toilletje, zeiden ze : Aubiose....Mijn vriend gaat na zijn werk even snel een pak halen om het uit te proberen, is het verstandig om helemaal onderop een krantje erin te doen en daarop Aubiose, '' zolang ze de krant niet eruit graaft '' Hij haalt ook nog één pak zaagsel om dat alsnog een beetje eroverheen te doen zoals jij zegt inderdaad....Maar houtkorrel klinkt ook niet verkeerd, hebben ze die niet in verschillende maten ?? Ze hebben 1 maat zak volgens mij 25 liter.....Aubiose was bij mij niet afdoende bij de mannen vandaar dat ik toen over ben gegaan op houtkorrel.
Mvrcarlaa Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Ooooh oke, ja het is inderdaad meschien wel beter voor de duitse reus....Ze ligt graag in der w.c Dan kan ik de aubiose voor de kleintjes gebruiken tot dat het op is
Mvrcarlaa Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Wat voor een houtkorrel is het precies, staat er iets op de zak ??
nathalie b Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Wat voor een houtkorrel is het precies, staat er iets op de zak ??Blauwe zak met daarop een poes;onderaan staan houtkorrel kattebakvulling ofzo iets Het belangrijkste is dat er houtkorrel opstaat! GEEN kleikorrel! Preciese samenstelling van de houtkorrel staat er niet op maar mocht ze het opeten kan het geen kwaad!(Ollie vond ze niet lekker ....heeft er eens 1 in zijn mond gepakt maar die was er zo weer uit!)
Mvrcarlaa Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Daarvan heb ik Catsan gehad ( houtbasis ), ze hadden ook kleibasis inderdaad...Een grote blauwe zak met éen kat erop en het merk : Catsan...
nathalie b Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Dit is gewoon eigen merk maar geen Catsan...
Mvrcarlaa Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Oké wel bedankt voor de informatie.. Meneer kwam vrolijk binnen lopen met een 20kg pak van Aubiose, terwijl ik duidelijk zei : éen kleine !Af en toe..................
nathalie b Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 Mannen hè........die van mij is hetzelfde hoor..je stuurt ze weg voor 1 zak houtkorrel en komt terug met 6!Ja uh,je kan beter wat op voorraad hebben!Hij deed ook wel eens de plasbakken maar deed er altijd veel te veel in met alle gevolgen van dien......hout korrel zet enigzins uit als het vochtig wordt......De mannekes zaten soms gewoon op een berg!
Mvrcarlaa Geplaatst: 16 juli 2010 Auteur Geplaatst: 16 juli 2010 Hahahahaha, meschien een cursus plasbakken verschonen ? Of als ze naar de Dierenwinkel moeten voor voer etc, dan moet'k eerst 5x alles herhalen voordat hij de juiste heeft haha
Zottie Geplaatst: 16 juli 2010 Geplaatst: 16 juli 2010 Wij hebben van die wegwerp washandjes die al vochtig zijn ontzettend handig vooral als ze niet blijven zitten. Maar wat ik meestal doe als ze een vieze kont hebben(ik heb een konijn van 14 die is blind dus die gaat vaak languit in zn eigen plas liggen of in zn drollies haha) dan doe ik een laagje in de douchebak heeeel don laagje dat ik zo de billetjes kan wassen. Droog maken en binnen laten opdrogen. Geen zeep gebruiken
Boseetje Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Ik heb een leuke tip voor het wassen van billen enzo! Ik had mijn vorige konijn ook vaak onder plakpoep zitten.... was een afwijking van de darmen... en ik had een teiltje met lauw warm water en dan je konijn onder de oksels... iets lager pakken en met de konte in de teil! mijn konijn ging zo trappelen dat het vuil er zo af ging.... afdrogen en voila!
Mvrcarlaa Geplaatst: 18 juli 2010 Auteur Geplaatst: 18 juli 2010 Hahaa leuk idee... Maar met een groot konijn van 10 kg is dat erg lastig Wel bedankt voor de tip natuurlijk !
nathalie b Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Lijkt me ook niet echt verstandig met een groot konijn.......teiltje vliegt door de keuken en zijn kont blijft vies....zie het wel helemaal voor me!(ziet er leuk uit hoor....jij bent zeiknat en Reusje haar gat nog helemaal droog HiHiHi)
bunny ranch chanty Geplaatst: 18 juli 2010 Geplaatst: 18 juli 2010 Hahaa leuk idee... Maar met een groot konijn van 10 kg is dat erg lastig Wel bedankt voor de tip natuurlijk ! Nee hoor gewoon een ligbad gebruiken.....met bodem water.Doe ik met de fransen ook van 7 a 8 kilo....De nhd's sjeesen er ook door heen makkelijk schoon maken.
Aanbevolen berichten