sonia Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Mijn Kusi lijkt verkouden: sinds dat ik terugkwam van vakantie een week terug heeft ze een paar keer per dag een soort niesaanval en haar neusje is een beetje nat. Ook kampt ze al een maand of twee met een traanoogje, waarvoor ik haar behandel met zalf. Ze lijkt wel gewoon in orde qua gedrag. Moet ik me hier ongerust om maken? Wat zou ik eventueel kunnen doen (DA is niet echt een optie inj Peru).
pechkonijn Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Als het pasteurella (snot) is, zal het behandeld moeten worden met een antibioticum. Er zijn wel wat topics over, duss met wat zoeken zou je wel wijzer moeten worden. Behandeling is belangrijk, omdat het, zonder behandeling, chronisch wordt.
sonia Geplaatst: 12 juli 2010 Auteur Geplaatst: 12 juli 2010 Ik ben het eigenlijk nog even aan het aankijken, omdat ze verder superactief is. Maar mocht het volgende week nog aanhouden wil ik actie ondernemen. Ik neem aan dat het voor mijn andere konijn besmettelijk is. In dat geval heb ik tips nodig over soort en dosering van antibiotica voor snot. Of kunnen de symptonen (niesen en nat neusje) nog ergens anders op wijzen?
sonia Geplaatst: 14 juli 2010 Auteur Geplaatst: 14 juli 2010 Kusi heeft nog steeds een druipoogje, druipneus en niesaanvallen. Al is er aan haar gedrag niets te zien, ik wil toch gaan behandelen. Het is hier niet mogelijk om een monster te nemen om te kijken wat voor soort bacterie/virus het is. Hoe kan ik nu het beste behandelen?
nathalie b Geplaatst: 14 juli 2010 Geplaatst: 14 juli 2010 Misschien kan je Bunny Ranch Chanty (Cindy) even een pb'tje sturen misschien heeft zij wat tips voor je...?
Bianca Geplaatst: 15 juli 2010 Geplaatst: 15 juli 2010 Of je kan misschien je verhaal naar Dierenkliniek Wilhelminapark in Utrecht emailen. Dat zijn dierenartsen en die kunnen je meer vertellen over medicijnen en zo, maar dan moet je wel zelf uitzoeken waar je die in Peru kunt krijgen. Tenzij ze vanuit Utrecht iets op kunnen sturen of zo. http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/
Aanbevolen berichten