Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn Kusi lijkt verkouden: sinds dat ik terugkwam van vakantie een week terug heeft ze een paar keer per dag een soort niesaanval en haar neusje is een beetje nat. Ook kampt ze al een maand of twee met een traanoogje, waarvoor ik haar behandel met zalf. Ze lijkt wel gewoon in orde qua gedrag.

Moet ik me hier ongerust om maken? Wat zou ik eventueel kunnen doen (DA is niet echt een optie inj Peru).

Geplaatst:

Als het pasteurella (snot) is, zal het behandeld moeten worden met een antibioticum. Er zijn wel wat topics over, duss met wat zoeken zou je wel wijzer moeten worden.

Behandeling is belangrijk, omdat het, zonder behandeling, chronisch wordt.

Geplaatst:

Ik ben het eigenlijk nog even aan het aankijken, omdat ze verder superactief is. Maar mocht het volgende week nog aanhouden wil ik actie ondernemen. Ik neem aan dat het voor mijn andere konijn besmettelijk is. In dat geval heb ik tips nodig over soort en dosering van antibiotica voor snot. Of kunnen de symptonen (niesen en nat neusje) nog ergens anders op wijzen?

Geplaatst:

Kusi heeft nog steeds een druipoogje, druipneus en niesaanvallen. Al is er aan haar gedrag niets te zien, ik wil toch gaan behandelen. Het is hier niet mogelijk om een monster te nemen om te kijken wat voor soort bacterie/virus het is. Hoe kan ik nu het beste behandelen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .