Flopsnoozer Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Dag iedereen,Het lijkt misschien wel een heel domme vraag, maar hoe zie je dat een konijn gestresst is?En wanneer kan een konijn gestresseerd raken?Ik heb overal gelezen dat stress héél slecht is voor konijntjes, en daarom wil ik het zoveel mogelijk vermijden! :mdr:xKenneth
lianne Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 In geval van mijn Kelly: apatisch worden, niet meer reageren op mensen. Verhoogde hartslag, trillen, oren die ook mee lijken te trillen en grotere ogen. Haar trigger voor stress zijn onbekende dingen, opgetild worden/op schoot houden, tripjes naar de DA en vreemde mensen die haar niet behandelen zoals ze behandeld wilt worden. Nijn kent het fenomeen stress niet echt geloof ik, die gaat zich onderweg lekker zitten wassen... het wisselt dus ook heel erg per konijn.
nathalie b Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ollie ging kwijlen als hij stress had....vooral in de auto.Verder nooit sporen gezien van stress.Buddy was erger....trillen ,wegvluchten en zelfs hijgen als je te snel in de buurt kwam of iets onbekends moest doen.De bezem pakken om de tuin te vegen gaf al reaktie...Wel is het zo dat Buddy voor hij bij mij kwam ook niet heel aardig behandeld is door de vorige eigenaar die doodsbang voor hem was en de honden met hem liet spelen om hem vervolgens op te sluiten in een donkere schuur.....Toen hij bij mij kwam was hij nog geen 6 maanden...Dus inderdaad erg verschillend van konijn tot konijn...Maakt ook niet uit of het een groot of klein konijn is.Het waren beide FH'S..
Liefs_mij Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 zoals lianne al zegt: bij mijn konijn is het precies hetzelfde. lijkt net een soort shock waar hij verkeerd. oren trillen/lichaam/ogen heel groot
Flopsnoozer Geplaatst: 9 juli 2010 Auteur Geplaatst: 9 juli 2010 dus konijnen zijn heel stressgevoelig?mijn Snoozer stresst alleen maar als iemand snel dichtbij komt, dan bevriest hij, bij wijze van spreken, en dan uit nieuwsgierigheid gaat hij kijken wie op hem af gelopen komt en arme Buddy toch.. ik snap niet dat mensen soms hun konijntjes zo slecht behandelen..
nathalie b Geplaatst: 9 juli 2010 Geplaatst: 9 juli 2010 Ik denk dat ze heeft gedacht :leuk een KLEIN konijntje maar niet wist dat Franse hangoren snel groot worden!En ja kleine konijntjes bijten hard maar de grotere nog harder......
Aanbevolen berichten