Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn franse hangoor heeft dit ook..

ik ben naar de dierenarts gegaan en die zij dat het door de warmte komt..

je moet ze zo veel mogelijk afkoeling geven..

groetjes Sarah

Geplaatst:

Met Betty gaat het redelijk goed, ze drinkt nog steeds niet veel maar ik zag dat ze de condens van de ice pod oplikt.

Verder slaapt ze nog veel, maar savonds rond een uur of 3 is ze heel wat actiever :) Morgen gaat ze ze geopereerd worden.

Hopelijk gaat alles goed, en komt ze er makkelijk door heen (hopelijk werkt het weer ook een beetje mee)

Geplaatst:

Ik twijfel daar dus ook een aan. Al heeft ze vanavond wel weer voor het eerst zelf gedronken.

Verder eet ze nog wel wat hooi, en ik geef haar eten met een spuit.

Geplaatst:

En ze is vanavond weer even uit dr hok gesprongen en heeft wat rond gehuppelt niet lang, maar meer al voorgaande dagen. Ik vermoed dat ze er ook een verstopping bij heeft aangezien ze vandaag nog niet heeft gepoept of geplast. Morgen om half 11 moet ze binnen zijn bij de dierenarts en ga ik het overleggen of dit wel het goede moment is.

Geplaatst:

Ik heb Betty net opgehaald bij de DA, de operatie is goed gegaan. Het is nu dicht gehecht maar wel zo dat de pus er nog uit kan. Moet de wond nu 2x per dag spoelen met sabenyl1, en 2x per dag een spuit geven met novacam pijnstillers en dan heb ik nog baytril 1x per dag. Over 10 dagen mag ze terug naar de DA dan gaan de hechtingen eruit en controleren ze alles even. Dat ze niet meer drink of at lag aan het abces want die zat in de weg om zelf te eten of te drinken. Ze ligt nu languit in haar hok, denk aan het bijkomen van alles.. Haar buikje borrelt alleen nog wel.

Geplaatst:

Wat goed dat je naar de DA bent gegaan en die erachter gekomen is dat het niets met de warmte te maken had! Ik denk dat dit een belangrijk aandachtspunt is voor alle DA's en alle konijnenbezitters. Naar mijn idee wordt er te snel de conclusie getrokken dat een snelle ademhaling door het warme weer komt. Ik wil hiermee niet zeggen dat je steeds van het ergste uit moet gaan, maar ik vind wel dat zo gauw je naar de DA gaat, diegene ook verplicht is om eerst onderzoek te doen voordat er conclusies worden getrokken.

Ik hoop dat Betty snel hersteld en alles weer goed komt. Sterkte ermee!

Geplaatst:

gelukkig is de operatie gelukt! ik hoop dat het snel weer beter gaat en dat ze er geen last meer van zal hebben. echt een dikke pluim dat toen je het toch niet vertrouwde gelijk naar de DA bent gegaan!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .