Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Echt goed keutelen zal hij pas morgen of overmorgen doen mits er voldoende voeding ingaat en voorlopig doorgaan met de darmstimulans.....pas als hij heel goed keuteld langzaam gaan afbouwen en niet ineens stoppen...

Geplaatst:

Het gaat heel goed met Koos. Gisteravond sprong hij ineens uit het hok en rende door de kamer :bounce::bounce::bounce::bounce:. Wist niet wat me overkwam :mdr:. Vannacht heeft hij het halve bakje biks leeggegeten en er was ook veel water uit de waterfles :goed:. Ook gaat het keutelen steeds beter. Ben helemaal blij :bounce::bounce::bounce:

Geplaatst:

Heb eht idee dat deze aanhoudende hitte toch een aanslag is op de gezondheid van je konijn...Lily heeft het hier ook erg moeilijk met de warmte en stopt ook regelmatig met zelfstandig eten e.d. al denk ik dat het bij haar ook komt door gas.

Hoe dan ook, mocht je konijn int vervolg stoppen met zeflstandig eten, dan doe je er volgens mij altijd verstandig aan darmstimulerende middelen te halen. Dat kan dus cisaral zijn voor het voorste gedeelte en primperan/metocloral voor het achterste gedeelte. Pijnstilling is in geval van gas e.d. ook belangrijk omdat een konijn dat pijn heeft, stopt met eten. Denk hierbij een metacam of in sommige gevallen caprofen. Uiteraard nooit zelf gaan dokteren met medicatie, maar naar mijn mening, heeft jouw huidige DA te weinig actie ondernomen. Olvarit worteltjeshap als dwangvoer is ook niet bijzonder goed omdat er relatief veel suikers inzitten en geen vezels o.i.d.

Beter kun je SS brokjes weken met water en die middels een spuitje geven, en tegenwoordig hebben ze bij de DA ook poeder (science recovery) dat je moet oplosen met lauw water. Dat zijn betere middelen.

Blij iig om te lezen dat Koosje het weer beter doet!

Geplaatst:
Dat kan dus cisaral zijn voor het voorste gedeelte en primperan/metocloral voor het achterste gedeelte.

Volgens mij is het andersom. Cisaral is voor het achterste gedeelte en Metocloral/Primperan voor de maag en voorste gedeelte van de darmen. ;)

Geplaatst:

Dat had ik ook gekregen van de dierenarts Cisaral dat werkte heel erg goed en hij zei dat het was voor het opwekken van zijn eetlust kan dat kloppen?

Geplaatst:

Ik had fibreplex gekregen van de dierenarts.

Koos is echt weer helemaal de oude. Hij drinkt erg goed, biks en groenvoer en hooi eet hij lekker. Hij poept en plast ook weer erg goed!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .