Snoef Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Vrijdagochtend wou Lily niet meer eten en heb toen maar meteen de DA gebeld omdat het weekend voor de deur stond. Daar aangekomen bleek er niks onmiddellijk constateerbaar fout met Lily te zijn dus grote kans dat ze even niet lekker was door de hitte. Het wás ook heet. Gelukkig ging ze diezelfde dag nog eten. 2,5 dag lang is er niks aan de hand, maandagochtend eet ze nog gewoon haar brokjes en groentes maar maandagmiddag lag ze alleen maar sloom te liggen. Oogjes beetje samengeknepen en ze wou niks eten. Ik had al het idee dat haar buikje meer gespannen was dan voorheen dus maar meteen naar de DA weer gegaan en die constateerde hetzelfde. Kortom: gas. Ze heeft daar injecties gehad en ik moest met de cisaral, metacam en dwangvoer aan de slag. Gelukkig wou Lily zelf net alweer wat brokjes eten maar ze lijkt nog niet in orde. Naast de cisaral, metacam en dwangvoer, geef ik voor de zekerheid ook primperan/metocloral. Dat is wat ik altijd doe als er een nijn last heeft van gas. Wat kan ik verder nog voor lily doen, afgezien van eventuele massages die ze niet zo lijkt te waarderen? En hoelang duurt het meestal voor zo'n gasaanval over is? Zou het probleem van vrijdag toch al te maken hebben gehad met gas??
pechkonijn Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Je zou aan de DA kunnen vragen of je Infacol mag geven tegen het gas. Het helpt om het gas af te voeren, maar mag niet altijd gegeven worden, daarom moet je eerst even je DA raadplegen.
Huiself Geplaatst: 6 juli 2010 Geplaatst: 6 juli 2010 Is het echt gas of verstopping? Mijn konijnendierenarts gaf me 1 dag na het bezoek: als er dan geen verbetering was dan moest ik terug komen. Als Lily alleen maar slechter wordt dan zou ik weer naar de dierenarts gaan. Mijn vorige konijn is gestorven aan gas of verstopping (is destijds niet geconstateerd door een gewone dierenarts), dit duurde 2 dagen. Knijster was na zijn verstopping pas echt weer helemaal de oude na een week... Wilde Lily vrijdag ook echt niets eten? Ook geen snoepjes of groenvoer? Dan kan het zijn dat ze er toen al een beetje last van had.
Snoef Geplaatst: 7 juli 2010 Auteur Geplaatst: 7 juli 2010 Inmiddels lijkt het wel de goede kant op te gaan met Lily. Ze eet weer behoorlijk, zowel SS als groenvoer. Ik dwangvoer nog wel wat bij, voor de zekerheid en geef ook nog een flinke reeks aan medicatie omdat ik er nog niet mee durf te stoppen. Als het goed is was er geen sprake van verstopping maar echt van gas.Vrijdag wou Lily heel eventjes niks eten, maar tegen de avond at ze wel weer gewoon en int weekend ook helemaal. Ze rende ook door de kamer heen enz. Kan me dus bijna niet voorstellen het gedoe op vrijdag al duidde op gas
Aniek Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Zeker niet dwangvoeren als ze zelf weer eet! Dwangvoeren is ook stress en ze moet juist weer zelf goed gaan eten, sommige konijnen gaan juist door stress minder eten. Ik hoop dat ze snel weer volledig de oude is.
Snoef Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 Gisteren leek Lily het weer goed te doen...en ze at ook weer gewoon eigenlijk normaal, was weer levendig...Gisteravond at ze ook nog gewoon d'r andijvie, peterselie en veldsla...En deze ochtend wil ze weer helemaal niet eten, ze ligt ook steeds uitgestrekt in een vreemde hoek dus duidelijk pijn in d'r buik...Haar buikje voelt ook weer gespannen...Ik heb voor vanmiddag weer een afspraak bij de dierenarts, maar ik snap gewoon niet hoe het nu weer terug bij af kan zijn...Ik ben gewoon doorgegaan met medicatie (metacam 2x daags, cisaral 3-4x daags, primperan 3-4x daags) geven, ook gisteravond...alleen dus niet meer dwangvoeren omdat ze weer zelfstandig at...Maar nu lijkt er weer sprake te zijn van een dikke gasaanval...Zou het een combinatie van het warme weer kunnen zijn? Maar ja, het is vannacht niet echt warm geweest en toch heeft ze er 's ochtends weer last van...Of zou er iets adners kunnen zijn? Ik moet denken aan stasis door EC?? Ik weet het niet meer........
Snoef Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 Lily heeft zojuist wel zelfstandig wat brokjes gegeten maar ik vermoed dat dit komt door de pijnstilling...
JoBoris76 Geplaatst: 8 juli 2010 Geplaatst: 8 juli 2010 Heb je geen antigasmiddel in huis? Ik weet dat er mensen zijn die zeggen dat je het niet moet gebruiken maar ik gebruik het wel en heeft Binky altijd goed geholpen.
Snoef Geplaatst: 8 juli 2010 Auteur Geplaatst: 8 juli 2010 Nee dat is een van de weinige dingen die ik niet in huis heb, idd vanwege de slechte verhalen erover. En ik twijfel dus aan het hele gas verhaal..Ik geloof wel dat lily gas heeft, maar ben altijd sterk geneigd te denken dat het een symptoom is van iets anders, als het zo snel achter elkaar steeds optreedt...
Aanbevolen berichten