Snuffie09 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Hoi alllemaal, Weten jullie of een muggenstekker kwaad kan voor de nijnsels? Het verspreid nogal een geurtje, waarvan ik denk... kan het geen kwaad?De krengen gaan hier gewoon mee naar binnen als de hordeur open gaat :grrrrrr:! Heb al wel een bak water met citroen op het hok gezet, lijkt wel wat te helpen en verder natuurlijk het toilet goed schoon houden. Groetjes,Karin
Huiself Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Ik denk dat het geen kwaad kan, maar ik denk wel dat je konijnen de geur niet prettig zullen vinden. Ze kunnen goed ruiken en in het algemeen vinden ze geparfumeerde luchtjes van dichtbij ook niet fijn. Als je dit besluit te doen, dan zou ik het zover mogelijk bij het hok in een stopcontact doen. Als jij de geur al erg vindt, dan is je konijn ook niet blij.
Bianca Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Pas op Discovery (of een dergelijke kanaal) een onderzoek gezien wat uitwees dat geen van de anti-muggen uitvindsels ook maar iets deden tegen de muggen behalve 1 (en die werkte ook heel erg goed) en dat was Deet. Maar dat is een smerig goedje wat je echt niet op je konijn kan smeren. (maar dat is vast ook niet de bedoeling ofwel?)Je kan het wel op jezelf smeren (ik heb het nu ook en omdanks mijn supergevoelige huis met contactallergie voor parfumstoffen gaat het prima - heb de gel met Deet van Kruitvat) maar wel heel goed je handen wassen want je moet het niet op je slijmvliezen krijgen (door bijv in je oog te wrijven) en het laat 'afdrukken' achter in het soort kunststof waar bijvoorbeeld camera's van gemaakt zijn (lost dat spul dus gewoon op).Maar ik hou hier ook de muggen niet buiten ondanks mijn horren en een klein beetje op mijn kuit houd ze al op een afstand! Soms hoor ik ze 's nachts zoemen maar dan 'hoor' je ze bijna schrikken en maken dat ze wegkomen, hahaha.
Bunnyluvr Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Ik hoop je nijntjes zijn ingeent, ik dacht dat myxomotose was overgedragen door muggen en vliegen enzo?
Bianca Geplaatst: 7 juli 2010 Geplaatst: 7 juli 2010 Ik dacht ook muggen, maar als pas ergens alleen iets over vliegen... anders ook Deet op de kooi smeren!!!
Aanbevolen berichten