Ga naar inhoud

Topic 2, met speedy naar DA geweest


gerjanne

Aanbevolen berichten

Vanmiddag ben ik dan toch eindelijk met speedy naar de dierenarts geweest.

Zei heeft hem helemaal onderzocht maar niks gevonden, naar zijn tanden gekeken, gekeken of hij gassen had, of zijn darmen stil liggen, niks van dat alles!

Nu heb ik dwangvoer meegekregen en dat moet ik hem geven, ook al eet ze nog gewooon.

Maar dat spul is net zand, en ik krijg dat niet in dat spuitje, ik heb het aangemengd met water maar dan gaat het nog heel lastig. Maar de dierenarts zei dat ik maandag moest bellen hoe het ging, en ik moest in het weekend overleggen of ik bloedonderzoek wou laten doen, maar dat kost wel 40 euro, en ik moet alles zelfbetalen. En als daaar niks uitkwam kon ik een echo laten maken van haar buikje en dat kost ook nog eens 100 euries. Mijn moeder zegt het is maar een dier, maar het is voor mij wel een speciaal dier! DUs waarschijnlijk betaal ik het toch zelf, want ik heb genoeg op mijn spaarrekening!

Iemand tips hoe ik haar kan dwangvoeren?

En wat het dan zou kunnen zijn?

Groetjes en bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk eerlijk gezegd, dat een konijn dat toch nog wat eet, niet mag gedwangvoederd worden, omdat door het dwangvoederen de maag gevuld word en je konijntje dan geen hongergevoel meer heeft en helemaal kan stoppen met eten.

Sommige konijnen laten dwangvoederen beter toe wanneer ze in een handdoek zijn gerold, dan voelen ze dat ze niet wegkunnen, en zullen het dan ook minder hevig proberen, maar wees voorzichtig met dit warme weer, een hartaanval is bij hantering en tegenstribbelen niet zo ver weg. Ik zou dan ook alleen dwangvoederen wanneer het echt niet anders kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou ik toch dat bloedonderzoek laten doen hoor, eens kijken of er ontstekingsstoffen in het bloed te vinden zijn, want mijn vermoeden is dat er ergens een ontsteking is. Mocht er niets uit het bloedonderzoek blijken, kan je nog altijd zien wat je doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heet het spul wat je moet dwangvoeren? Is het soms Juvenile? Als het dat is dan MOET je dat ook met water aanmaken. Tot het 'yoghurtdik' is. (En als het goed is heeft je DA dan gezegd hoe vaak per dag je hoeveel ml moet geven)

Ik heb ook bij moeten voeren bij een konijn wat nog at, maar het at net te weinig. En Juvenile bevat ontzettend veel voedingsstoffen, vezels en calorieƫn, maar vult niet te veel, want je hoeft maar heel weinig per dag te geven.

En het is wel veel geld, maar je moet je niet tegen laten houden door de mening van je moeder dat je dat niet doet voor een konijn, want ik heb ook altijd alle mogelijke medische zorg aan mijn konijntje gegeven, ook al moest het van de spaarrekening. Ze heeft zelfs een keer een echo gehad.

aangepast door Bianca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dwangvoer is van sciense selective, een zwart met wit zakje. Maar het lijkt net zand, en ik had het al aangemengd met water, maar dat krijg je niet door het spuitje heeen!

Ik denk dat ik wel een bloedonderzoek ga doen, want mijn moeder geeft toch niks om dieren, als het aan haaar lag had ik ze allang af moeten laten maken dus :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik daarmee heb ik gedaan, is het met een theelepeltje in het spuitje 'scheppen', want als jij het probeert op te zuigen werkt het inderdaad niet, daar is het te dik voor.

Verder zou ik toch echt eens bloedonderzoek laten doen, ā‚¬40 valt nog best mee en wie weet wat er uitkomt. Hou er wel rekening mee dat Speedy dan mogelijk nog verder behandelt moet worden ergens voor en dat dĆ”t ook geld zal kosten;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me voorstellen dat je 40 euro veel geld vind.

Ws werk je nog niet of maar een beetje en heb je hard voor dat geld moeten sparen.

Maak voor jezelf de keuze of je vind dat het beter met hem gaat of dat hij nog steeds achteruit gaat.

Als het beter gaat kun je beslissen het nog even aan te kijken, gaat hij achteruit moet je zelf de keuze maken of je je spaarcentjes voor een bloedonderzoek inzet of besluit het aan te blijven kijken en te zien wat er gebeurt.

Dat is aan jou, daar kunnen wij je helaas niet bij helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens gekeken wat het effect van een andere biks is dan science selective? die van mij ging toen ineens wel normaal eten en komt goed aan nu ik een ander voer heb.

de kans is wel groot natuurlijk dat hij toch ziek is aangezien hij ook slecht beweegt zoals je zegt.

die van mij viel alleen maar erg af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je wel voldoende droogvoer?

Je zou Speedy kunnen wegen en daar de hoeveelheid droogvoer op afstemmen, voor SS geldt 10-15 gram per kilogram lichaamsgewicht, als je maar heel weinig tot geen groente voert mag dit zelfs wel een klein beetje meer zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .