Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lily wilde zojuist haar ochtendbrokjes niet eten, terwijl de andere drie konijnen wel gewoon aten. Nu ligt ze onder de bank en dat is dan dat. Ik voelde geen hard buikje, ze wilde ook geen massage. Zou dit door de hitte kunnen komen?? Gisteravond at ze wel gewoon haar groentes nog.

Hoe dan ook, als ze over paar uurtjes niet gegeten heeft, ga ik de DA bellen of ik ff langs mag komen. Want het weekend staat uiteraard weer voor de deur. Maar ik heb geen auto en zal dus meoten fietsen of met de bus moeten gaan. Het wordt hier ca. 34 graden vandaag.

Wat is dus mijn beste optie? Met de fiets is het ongeveer 15min en de bus (inclusief stukje lopen) 20min. Het is in de bus natuurlijk niet om te houden nu met die hitte maar op de fiets is er mss weer sprake van veel 'tocht'. Dus hoe en wat kan ik het beste doen qua reizen??

Geplaatst:

Hier eten ze wel minder en langzamer, zeker de brokken, die laten ze ook deels liggen tot later, maar helemaal niet? Goed in de gaten houden inderdaad.

Lastig verder.. De meeste bussen hebben wel airco volgens mij, althans die waar ik mee reis haha, maar dat kan ook te fris zijn voor Lily. Ik denk dat ik voor de fiets zou kiezen.

Succes bij de DA, of beter gezegt, ik hoop dat je helemaal niet heen hoeft.

Geplaatst:

Op de fiets als dat gaat met wat handdoeken erin zodat ze in een soort nestje ligt.

Waar woon je? Misschien is er hier iemand die je kan brengen'?

Geplaatst:

Ik moet ook zo'n 15 minuten fietsen, en dat is niet moeilijk vind ik.

Ik zou persoonlijk kiezen voor de fiets, niet voor de bus.

Geplaatst:

Bedankt voor de antwoorden allemaal! Ben zojuist ff langs de dierenarts geweest want het leek hem beter om 's ochtends te gaan omdat het 's middags nóg warmer is. En daar zit natuurlijk wat in. Hij heeft Lily helemaal nagekeken maar kon niks vreemds ontdekken, behalve één klein haakje op de kiezen. Maar hier lag het, dacht hij, niet aan. Lily had ook geen harde buik en met beluisteren kon hij verder ook niks vreemds ontdekken. Dus het kwam waarschijnlijk toch door de hitte. Ik moet nu haar oortjes wat nat houden (buitenkant, niet binnenkant) omdat hij uitlegde dat konijnen vooral zweten via de oren, dus dat vocht verdampt dan snel en kan geen kwaad. En zodoende koelen de nijntjes misschien wat af. Dit heb ik dus maar meteen bij allemaal gedaan, misschien goeie tip voor iedereen?? En als ze dadelijk nog niet at, moest ik wat primperan geven. Maar hij dacht dat het wel goed zou komen. Hopen dus maar, want vooralsnog eet ze nog steeds niet, terwijld e anderen lekkeren aant smikkelen zijn van de groentjes :(

Heb trouwens het geluk gehad dat mijn pa me even wilde brengen met de auto, maar mocht ik alsnog zelf moeten, dan pak ik idd maar de fiets. De bussen hebben hier zogenaamd airco, maar het lijkt meer op een verwarming. Maar als de fiets geen kwaad kan........

Geplaatst:

Neehoor kan geen kwaad, ik ga ook altijd op de fiets. Misschien is het handig om een maatje mee te nemen zodat ze niet alleen in de mand zit bang te zijn. En kies de meest gladde wegen zodat ze niet zo geschud worden ;)

Hier zijn ze na de tocht altijd wel een beetje boos op mij, eigenlijk heel schattig om te zien.. Maar na een paar minuten zijn ze het vergeten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .