Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sander is nu iets meer dan 2 weken geleden gecastreerd en ik vroeg me af wanneer het veilig zou zijn om hem te koppelen? Ik kom tegen dat dit na 2 weken kan, dat er dan geen gevaar van bevruchting is, maar er zijn ook bronnen die zeggen minimaal 3 weken wachten. De opvang houd zelf 2 weken aan, maar wat is nou waarheid? Wie kan mij opheldering geven?

Geplaatst:

In principe is hij met 72-100 uur ongeveer al onvruchtbaar. De reden dat er x-weken worden aangehouden is omdat de hormoontjes niet 1-2-3 verdwijnen. Die blijven nog wel een paar weken rondrazen. Vandaar dat bij koppeling er zo lang wordt gewacht, dan zijn de hormonen minder fel. :)

Geplaatst:

Hormonen kunnen wel 4 tot 6 weken aanhouden heb ik begrepen. Maar momenteel gaat het al zo goed tussen Sander en Mia (Met het hekje ertussen dan..) dat ik het wel wil proberen. Ik ben vanaf nu tot maandag vrij, dus heb mooi de tijd.

Geplaatst: (aangepast)

Tsja, ik zou zeggen doen :$ Maar wacht nog wel even voor de zekerheid op andere BB-reacties :)

edit: Emilyrose: Ow ja, vergeten dat dat ook nog handig en niet te vergeten is

aangepast door Catelootje!
Geplaatst:

2 weken is ook meer omdat de wond dan goed kan genezen.

Vruchtbaar is hij echt niet meer hoor. Wees maar niet bang.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .