Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

onze Pluis heeft weer een ontstoken oogje,

komt viezigheid uit maar oogje is wel helemaal open

en verder zijn er geen gekke dingen te zien,

hij had lang haar in zn gezicht en denk dat er haar in zn oogje is gekomen? of een strootje ofzo?

heb het nu kort genoeg geknipt dat er niets in zn oog kan waaien :grrrrrr:

moet ik ermee naar de da? of kan ik het gewoon met gekookt water schoonhouden?

nogmaals oogje is helemaal mooi open en geen dingen te zien alleen komt er een beetje witte viezigheid uit. Of moet ik een oogzalfje halen?

Geplaatst:

Flappy hier heeft een beetje wittig 'snot' bij zijn oogje, oogje zelf lijkt in tact en ook de huid er om heen is niks mis mee, is dat wat je bedoeld?

Als Bunnie er even bij is (moet appart voor herstel van operatie) wast ze het meteen schoon. Maar Flappy begint nu wel een beetje kaal plekje om zijn oogje te krijgen, ik denk van de iritattie van het vele wassen. Ik maak het schoon met afgekoeld gekookt water, maar laat het schoonmaken nog liever aan Bunnie over.

Ik overweeg Flappy maandag als ik voor Bunnie moet mee naar de DA te nemen. Kan je dus helaas ook niet vertellen wat het is. Maar mijn motto is: Bij twijfel naar de DA, beter te vaak dan te weinig.

Geplaatst:

Met een ontstoken oogje zou ik even naar de dierenarts gaan.

Zij habben hier antibiotica-zalf voor, waarmee het snel verholpen kan zijn.

Zelf ga ik altijd eerst aan de slag met Oculoheel, homeopatische oogdruppels (verkrijgbaar bij de drogist).

Meestal wordt het hier bij mijn konijnen al mee verholpen.

Maar als je het niet vertrouwd moet je er voor alle zekerheid gewoon even mee naar de dierenarts gaan :)

Geplaatst:

hij heeft in januari echt een ontstoken oogje gehad

maar toen had hij echt een wondje, heb toen zalf gekregen is goed genezen

ik heb m net nagekeken maar sinds vanmorgen 11 uur geen prut meer uitgekomen,

zn oogje en ooglid zien er normaal uit dus denk dat het een irritatie was van zn lange haren op zn koppie

die ik nu dus overigens kort genoeg heb geknipt dat er niets meer in zn oog kan hangen,

model boblijn hihi ocherm nja groeit wel weer :P

ik kijk het even aan en houd het schoon met gekookt water,

zover ik nu zie is het niet meer nodig er naar te laten kijken!

Geplaatst:

Als het nou weer terugkomt moet je er misschien toch even naar laten kijken. Als het een ontsteking/beschadiging van het oog zelf is kan het heel snel erger worden en kan het beestje zijn oogje kwijt raken. Maar als je nu geen prut niks meer ziet is het misschien niet zo erg. Hou wel in de gaten of je een witte vlek op het oogje ziet of gaat zien, want dat is het een beschadiging en moet je wel snel naar je DA.

Maar hopelijk valt het mee!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .