Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Hier hebben mijn nijntjes morgen een afspraak bij de DA, om de nageltjes te knippenIk heb de afspraak al van 14:30 naar 12:00 gezet.Maar is het verstandig om wel met dit warme weer om ze te veroeren in de auto, met dit warme weer ???Ze zitten binnen waar het een stuk frisser is.De vorige keer toen we met spoed naar de Dierenarts moeten werdt het tempratuur van reusje negekeken, en dat was 39gr,,,,, Is het beter om de afspraak te verzetten zodra het het wat frisser is buiten ?Of kan ik der gewoon heen gaan en de nageltjes laten knippen ( het is wel nodig )
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 De routeplanner geeft aan : Reisduur: 0:08 u Afstand: 9,1 km
Gast Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Joh, dat kan wel. 39 graden is niet hoog hoor, dat is prima. De temperatuur van een konijn moet tussen de 38.5 en 39.5 zitten.
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Ow ik dacht juist dat het te warm voor een konijn is haha.. Ja ze moeten alle 3 mee, De duitse reus gaat in een open doos ( bench is nog niet binnen )In een gewone reismand past ze niet, En de anderen 2 gaan in de reismand... Moet ik een koude handdoek erin leggen ?Hier binnen zitten ze met een temperatuur van 19 t/m 22 graden, Dus ik dacht dat het dan buiten veel te warm voor ze zou zijn,Maar het is ongeveer 10min rijden...
Gast Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Ik doe het zelf eigenlijk nooit, maar of je er een koude handdoek inlegt is jouw keus. Ik zeg dat het kan zonder, maar als je dat niet fijn vindt, kun je dat natuurlijk gewoon doen.
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Okéée dankje voor de informatie.. De nijntjes zullen enorm blij met me zijn morgen ( ahum ) een Bezoek aan de DA zijn ze nooit blij mee, maar het moet toch gebeuren
nathalie b Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Ik zou de afspraak wel verzetten naar nog vroeger of veel later.....met deze zon wordt het in de auto al snel 50 graden!Het is je eigen keuze natuurlijk.Je auto is al heet voor je erin zit;en de airco aanzetten is een slecht plan (mocht je die hebben..)Ik moest een keer met Ollie naar de DA met ongeveer gelijk waardig weer;15 minuutjes rijden en meneer was oververhit! Kwijlend en wel hebben we hem bij de DA weer op temperatuur moeten laten komen en hebben hem s'avonds laat pas weer opgehaald.Bij die DA maken ze met dit weer ook met die rede geen afspraken s'middags voor konijnen mits spoedgevallen!
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Nu weet ik het even helemaal niet meer.. Om 08:30 hebben we zelf een afspraak en die kunnen we helaas niet verzetten, ze zijn tot 19:00 open maar hebben rond die tijd ook alles vol staan, ik kijk het zelf even aan morgen.. Hier is het buiten toch al iets koeler en d'r staat een windje..Zal morgen het temperatuur even in de gaten houden en als het inderdaad te warm is ( ook in de auto ) dan zal ik de afspraak afzeggen en verzetten. de nageltjes moeten wel echt geknipt worden !!!!!!!
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Heb de DA gesproken, We moeten de auto proberen koel te houden ( in de schaduw zetten ), kan eventueel een koude handdoek erbij voor als het nodig zou zijn, maar we moeten het wel goed in de gaten houden...Dus we wachten even af hoe het gaat worden morgen
nathalie b Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Misschien kan je de auto in de schaduw zetten met de ramen wat open.....
pechkonijn Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 En een natte handdoek over de transportmandjes draperen houdt het ook wat koeler.
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 Normaal staat voor onze huis de zon op de parkeer plaatsen, maar der is wel een plekje waar schaduw is wel een stukje lopen.Maar dan kunnen we het daar gewoon parkeren en als het zover is de auto halen en de ramen inderdaad wat open zetten.Zoiezo natte handdoeken klaarmaken. Denk dat het zó wel moet lukken of het moet echt al extreem warm zijn om 11:45 zodra we vertrekken.
Bianca Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Eerst even een paar rondjes rijden in de auto zonder konijnen maar met de airco aan. Als hij dan is afgekoeld naar normaal, dan de airco uit, konijnen erin en rijden. Zou dat wel okay zijn? Mij lijkt het inderdaad dat het anders veeeeeeeel te warm is in een auto, als het buiten al zo heet is...
Mvrcarlaa Geplaatst: 30 juni 2010 Auteur Geplaatst: 30 juni 2010 (aangepast) Ik heb de D.A alweer even gebeld ( ze zullen wel gek van me worden ).De afpsraak is verzet naar 11:00, zodra we terug zijn van onze afspraak gaat de auto in de schaduw met wat ramen open etc.... Hopelijk laat reusje der nageltjes knippen, om snuifje en kenji maak ik geen zorgen maar Reusje...... Ze laat zich niet snel pakken en het is een duitse reus dus lekker groot....Maar ik neem aan dat ze der wel ervaring mee hebben. 30 juni 2010 aangepast door Mvrcarlaa
nathalie b Geplaatst: 1 juli 2010 Geplaatst: 1 juli 2010 Hoe is het gegaan naar en bij de DA?Vond Reusje het nagelknippen leuk?
Mvrcarlaa Geplaatst: 1 juli 2010 Auteur Geplaatst: 1 juli 2010 Het nagel knippen ging vrij goed, alleen een nadeel was dat haar nagels erg donker zijn.Verder is het prima gegaan bij Kenji ook en bij snuifje ging het wat minder ze wou niet graag. Qua temperatuur is het ook gelukkig goed gegaan
Aanbevolen berichten