Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hallo,

ik weet niet of iemand er hier verstand van heeft, maar ik heb een nestje rex konijntjes van 7 weken oud (groot model) uit 2 100% rex konijn ouders. (vader is getatoueerd, de afkomst van de moeder weet ik van de vorige eigenaar en die is ook uit 100% rex ouders).

nu is het een nestje van 7 konijntjes allemaal hardstikke gezond.

valt wel op dat ze allemaal behoorlijk lange oren hebben.

6 van de konijntjes houden de oren mooi rechtop zoals het hoort, maar 1 voedstertje lijkt hangoren te ontwikkellen?

(voor de duidelijkheid het zijn geen rex-widders en volgens mij zitten die ook niet in de stamboom van beide ouders).

de oren hangen echt bij de basis (kop) en flapperen wat opzij met de bewegingen van het konijntje.

ze heeft het aan beide oren.

ze lijkt verder gezond en happy, eet en keutelt normaal, is prima op gewicht (1 van de dikste konijntjes).

weet iemand of dit nog bijtrekt naarmate ze groter wordt en is dit gewoon een geval van een soort flaporen bij een konijn waar ze vanzelf ingroeit?

of blijft dit zo en is dit gewoon een "grappig foutje" wat opduikt?

Geplaatst:

Hoewel ik me afvraag hoe je aan dit nestje bent gekomen, en ik uit je tekst haalt dat je fokt, maar hier mogen geen fokkersvragen gestelt worden.

Desondanks zal ik je toch even antwoord geven, want waarschijnlijk wordt je topic zo gesloten. Ik denk dat je er vanuit kunt gaan dat dit met een week of 10-12 wel weer recht gaat staan:

attachment.php?attachmentid=13908&d=1256495037

attachment.php?attachmentid=15323&d=1261144168

één en hetzelfde konijn;)

Geplaatst:

Haha, ja:P Dat is Moos. Inmiddels is het helemaal goed gekomen en staan zijn oren mooi rechtop. Of een beetje opzij eigenlijk.

Geplaatst:

Misschien heeft Madammie haar albums zo ingesteld dat alleen vrienden ze kunnen zien? Ik kan ze wel zien maar ik ben ook bevriend met Madamme (:glasses:) hier op BB haha.

Geplaatst:

Volgens mij heeft ze haar foto's inderdaad afgeschermd staan.

Geplaatst:

Ohja, shit. Is ook zo.

Zal ze even uploaden voor jullie dan.

Geplaatst:

Waaaaaah, wat maf om te zien! Die tweede lijkt echt net een hangoor.. wist niet dat die twee zoveel verwantschap hadden! Bedankt voor de foto's :)

(En het klinkt mij als een hobbynestje maar wel met verantwoorde ouders zeg maar... of is dat ook niet goed? Weet er nog niet zoveel van)

Geplaatst:

ok, ik wist dat het andersom wel zo kan zijn, dat hangoorkonijntjes soms een tijdje nodig hebben om de oren te laten hangen.

bedankt voor de foto's, maar in welke volgorden moet ik ze dan zien? (wat leeftijd konijntje aangaat)

begon jou konijntje met staande oren en kreeg later hangoren of had het hangoren en kreeg het later toch staande oren?

(ik vraag dit omdat ik op internet ook her en der lees dat hangoren gezondheidsproblemen kunnen betekenen bij konijntjes, c.q. dat ze zich niet goed voelen).

Geplaatst:

(En het klinkt mij als een hobbynestje maar wel met verantwoorde ouders zeg maar... of is dat ook niet goed? Weet er nog niet zoveel van)

nee, juist hobbynestjes mogen niet. En fokkers mogen hier wel komen natuurlijk, maar geen vragen stellen die met fokken te maken hebben, daar heb je vast fokkersfora voor .

Geplaatst:
ok, ik wist dat het andersom wel zo kan zijn, dat hangoorkonijntjes soms een tijdje nodig hebben om de oren te laten hangen.

bedankt voor de foto's, maar in welke volgorden moet ik ze dan zien? (wat leeftijd konijntje aangaat)

begon jou konijntje met staande oren en kreeg later hangoren of had het hangoren en kreeg het later toch staande oren?

(ik vraag dit omdat ik op internet ook her en der lees dat hangoren gezondheidsproblemen kunnen betekenen bij konijntjes, c.q. dat ze zich niet goed voelen).

eerst hangende oortjes, nu staande oortjes. Hangende oren was met een leeftijd van ca 10 weken(foto2), officieel staande oren met ca. 14 weken;)(foto1)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .