MaartenK Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Omdat het de laatste middagen zo warm is, geef ik mijn konijnen wat vaker een bakje met water naast de drinkfles die er nog hangt. Hier drinken ze dan wat regelmatiger uit.Maar drinken ze zo niet teveel??? Omdat ze bijvoorbeeld het waterbakje simpelweg tegenkomen? Als ik ze teveel korrels geef vreten ze zich ook dood als ze de kans krijgen! :(En leren ze het flesje niet af op die manier? of vinden ze het tuitje vanzelf weer terug als het bakje verwijderd wordt?
mama van pako Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Ik denk niet dat konijnen te veel kunnen drinken: mijn konijntje drinkt ook best veel (ongeveer een halve liter per dag) en hij gaat er alleen meer van plassen.En ik denk dat jou konijnen meer uit het waterbakje drinken, omdat ze dat makkelijker vinden drinken: Mijn konijntje heeft dat ook.Op je laatste vraag weet ik effe geen antwoord. Sorrie.
Gast Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Tveel drinken doen ze niet uit zichzelf, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Meestal weten ze het tuitje nog wel te vinden hoor, zeker als het flesje blijft hangen.
Bianca Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 Zo ver ik weet kunnen zo inderdaad alleen te veel vocht binnenkrijgen als je dwangvoert (en zelfs dat vraag ik me nog af, want de DA die me daar voor waarschuwde beweerde ook dat mijn konijn staar had omdat ze misschien myxomatose had gehad), maar niet als ze gewoon zelf kunnen kiezen wanneer ze drinken.En bakje vinden de meeste konijnen fijner, maar als je het weer weghaalt zullen ze echt wel weer uit het flesje drinken hoor. Konijnen kunnen water 'ruiken' geloof ik, dus dan vinden ze het flesje vanzelf weer.
wupsie Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 ik geloof er ook niet in dat ze te veel knnen drinken. Sommige mensen beweren ook dat je de waterfels weg moet halen als je groenten eeft omdat ze dan aan de diaree gaan. Nou dan zouden die van mij continu aan de diaree zijn maar heb het nog nooit gezien bij mijn konijnen. Dat is dus echt dikke onzin. een konijn voelt zelf wel of hij meot drinken of niet. Wij drinken ons toch ook niet dood? Ik ken 1 verhaal van een student die een watervergifiging heeft gehad, maar dat was een ontgroening. die heeft ook in korte tij een liter of 10 water gedronken. Als je daar geen zouten en mineralen bij eet dan dalen die concentraties en kunnen je organen niks meer doen. Maar voor je konijn dus zoveel heeft gedronken dat dat gebeurd moet hij een hele dag aan het drinken zijn. je hoeft je daar dus echt niet druk om te maken
Gast Geplaatst: 30 juni 2010 Geplaatst: 30 juni 2010 ik geloof er ook niet in dat ze te veel knnen drinken. Sommige mensen beweren ook dat je de waterfels weg moet halen als je groenten eeft omdat ze dan aan de diaree gaan. Nou dan zouden die van mij continu aan de diaree zijn maar heb het nog nooit gezien bij mijn konijnen. Dat is dus echt dikke onzin. een konijn voelt zelf wel of hij meot drinken of niet. Wij drinken ons toch ook niet dood? Ik ken 1 verhaal van een student die een watervergifiging heeft gehad, maar dat was een ontgroening. die heeft ook in korte tij een liter of 10 water gedronken. Als je daar geen zouten en mineralen bij eet dan dalen die concentraties en kunnen je organen niks meer doen. Maar voor je konijn dus zoveel heeft gedronken dat dat gebeurd moet hij een hele dag aan het drinken zijn. je hoeft je daar dus echt niet druk om te makenIk geloof dat je bij 3 liter per uur al aardig in de gevarenzone komt. Als mens zijnde dan.Maar inderdaad, een konijn zal zich uitzichzelf niet dooddrinken, zo dom zijn ze niet. Geen dier zal uit zichzelf iets doen wat slecht voor zijn lichaam is. Als je gaat dwangvoederen, of drinken in dit geval, moet je natuurlijk wel oppassen dat je niet te veel gaat geven.
Aanbevolen berichten