MaartenK Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 (aangepast) Sinds vannacht niest 1 van mijn konijnen een beetje. Vaak een paar keer achter elkaar en dan is het weer een kwartier stil. Ik voel geen vieze neus of pootjes. Kan het een gewone verkoudheid zijn? of opkomend snot, of misschien een gevreesde ziekte? Het is ook erg warm voor ze deze dagen...Ik heb haar pas opgehaald en wou vanmiddag naar de dierenarts voor eventuele achterstallige inenting, maar dat kan dus niet als ze niest? vanwege verlaagde weerstand. 29 juni 2010 aangepast door MaartenK
Roos1995 Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Wat is je bodembedekking? Het kan zijn dat je konijn allergisch is voor de bodembedekking.
MaartenK Geplaatst: 29 juni 2010 Auteur Geplaatst: 29 juni 2010 Ik heb bij mij andere konijnen zowel zaagsel als houtkorrels met daaroverheen stro geprobeerd zonder problemen. Ze zit nu al wel een paar daagjes in het zaagsel, zou het dan niet de eerste dag al opkomen zetten? Ik heb voor de zekerheid al houtkorrels in huis gehaald...
Roos1995 Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Ik (denk) ben geen dierenarts dat ze allergisch is. Als ze snot heeft zie je geloof ik echt vieze voorpootjes en snot uit de neus komen etc. Als je het niet vertrouwd zou je hem na kunnen kijken bij de DA.Er is gebleken dat zaagsel erg slecht is (staan veel artikels over op google) en dat het slecht voor de longetjes zou kunnen zijn.Misschien het zaagsel er eens uit halen en het resultaat na een paar dagen bekijken?
Mvrcarlaa Geplaatst: 29 juni 2010 Geplaatst: 29 juni 2010 Even naar de DA, als je het niet vertrouwd..Lees/zie dat der in deze periode veel konijnen zijn met snot, en als het zo zou zijn dan wees er z.s.m bij ! Het kan ook van iets stoffigs komen..
Aanbevolen berichten