elfira Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Hoi allemaal.Ik heb een vrouwelijk voskonijntje van nu zo'n 8 á 9 weken oud. Mijn huisgenoot heeft een volwassen ram die niet geholpen is.Ik heb een dakterras en daar loopt hij los, nu is mijn konijntje uit haar buitenhok ontsnapt 2 weken geleden en nu heeft ze daar ruim een hele dag vrij rond gelopen samen met dat mannetje..Ze is nog heel klein dus ben erg bang dat ze zwanger geworden is en dit helemaal fout gaat lopen (overlijden etc.)Ik hoop dat 1 van jullie mij kan vertellen of het mogelijk is dat ze op een leeftijd van 6 á 7 weken zwanger is geworden..Ik hoop het niet, zou het zo zielig vinden voor het arme beestje :(Ik hoop snel wat te horen,groetjes van elfira
Dollie Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 Een voedster is pas met vier maanden vruchtbaar, dus je hebt geluk gehad. Wel goed opletten dat het niet weer gebeurt natuurlijk.
tamara29 Geplaatst: 27 juni 2010 Geplaatst: 27 juni 2010 idd een voedster is pas met 4 maanden vruchtbaar dus je hebt bij deze geluk gehad dat je voedster nog niet zwanger kan worden.en ja zorgen dat ze er niet meer uit kan ontsnappen.en misschien kun je er met je huisgenoot over hebben of hij/zij de ram wil laten helpen dan kunnen ze gewoon samen op het dakterras lopen. groetjes tamara
Chani Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 en het is sowieso niet leuk voor de jonge voedster als de ram haar probeert te verkrachten
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Huis genoot he......tipje laat die ram helpen of scheid de konijnen zo dat ze nooit bij elkaar kunnen komen.....Het uitbreken zal enkel erger worden van beide kanten. En leuk een nestje nemen is niet aan te raden daar een voedster straks met 4 maanden simpel weg te jong is....en de opvangen overvol zitten. Met welk idee had je dit konijntje aangeschaft? Ik begrijp hier uit dat je op kamers woond?
elfira Geplaatst: 28 juni 2010 Auteur Geplaatst: 28 juni 2010 Bedankt voor alle reacties, dat is een grote opluchting voor mij.@ ChantyHet is niet de bedoeling om een nestje te vormen, de ram van mijn huisgenoot loopt altijd los en mijn konijntje is door haar tralies heen gegaan omdat ze toen zo klein was dat ze er doorheen paste. Ik heb haar toen 2 weken in een binnenkooi gezet, maar denk dat ze nu groot genoeg is om weer terug te kunnen.Heb vandaag gewerkt en toen ik terug kwam zat ze er nog gewoon in Ik heb het konijntje aangeschaft omdat ik jaren terug ook een konijn had en die helaas weg moest doen. Nu wou ik mijn voedster laten steriliseren over een maandje of 8 á 9, zodat zij gewoon los kan lopen met de ram.De ram is niet van mij, en mijn huisgenoot kijkt er eigenlijk nooit naar om, dus ik denk niet dat ze het goed vind als ik hem laat castreren (kosten zijn dan ook voor mij)Ik zorg altijd voor haar konijn qua eten, bodembedekking, aandacht en water.. maar dat gaat me een beetje te ver.Nee ik woon niet op kamers, mijn huisgenoot heeft een koophuis en we delen de kosten.
Sascha Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Je kan niet de vrouw laten castreren en de man zijn ballen laten behouden.. Ze zal continue bereden worden omdat hij die drift nog heeft. Dus dan zal echt de man gecastreerd moeten worden.
Amatjuh Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 Misschien kun je overleggen met je huisgenoot of je het konijn kan overnemen? Dan laat je hem castreren en kunnen ze na 2 weken fijn samen zitten.
bunny ranch chanty Geplaatst: 28 juni 2010 Geplaatst: 28 juni 2010 ....als de voedster 4 maanden oud is....
Aanbevolen berichten