Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

graag wil ik iets vragen en misschien weet iemand die dit leest wat het kan zijn.

ik heb zelf 4 konijnen en heb ik vorige week maandag nog 2 jonkies gekocht en die zitten alle 2 in een apart buitenhok

nu gaat het om mijn jongste konijntje dit is een albino maar die heeft vandaag een hele dikke witte slijm gepoept deze slijm is ook heel erg compact ( het valt niet uit elkaar )

heb de konijnen samen in 1 kooi zitten en het is niet besmetelijk (denk ik) omdat mijn andere konijntje nergens last van heeft.

als ze in de ren (op de tegels ) zitten zijn ze allebei erg actief en ze eten allebei en drinken ook allebei maar de albino drinkt wel meer en als ze in het hok zitten is het japannertje veel beweeglijker dan de albino.

Kan iemand mijn vertellen wat er met mijn albinonijn aan de hand is ? :frown:

want ik heb dit niet meegemaakt met mijn andere nijntjes.

groetjes,

Geplaatst:

Snel naar de DA, die slijm herken ik van mijn konijn. Hij had een verstopping.

Dat slijm duid op een infectie en/of overactieve darmen.

Heeft hij/zij nog normale keutels gehad? Anders toch even apart zetten zodat je dit goed in de gaten kunt houden. Als het kan morgen naar de dierenarts.

Eet ie wel nog?

Geplaatst:

ja de albino eet normaal maar drinkt behoorlijk veel en ze laat beetje natte keutels (plakke aan elkaar) en daar zit een beetje slijm aanvast maar ze speelt nog wel behalve als ze in het hok zit.

en haar kontje heb ik al schoon gemaakt met lauw water want de keutels blijven er gewoon aan plakken

ze is trouwens 9 weekjes en eet nu alleen nog maar biks omdat ze nog zo jong is als ze ouder is krijgt ze ook net als mijn anere 4 konijntje groente maar ik vind mijn nijntjes van 9 weken nog te jong hiervoor

Geplaatst:

Naar de dierenarts! Dit wijst op verstoorde darmen, kans op coccidiose of iets anders in de darmen, nu eet ze nog, maar als je er nog verder in gaat ben je te laat..

Geplaatst: (aangepast)

Bonnie heeft nu medicatie gekregen voor 4 dagen (het is nog geen antibiotica )

ze willen eerst kijken of dit werkt omdat jonge nijntje behoorlijk ziek kunnen worden van antibiotica

en als ik geen verbetering zie moet ik bellen en kan ik gelijk antibiotica gaan halen .

de da zei ook dat ze helemaal niet ziek oogt en dat doet ze ook niet dus ik denk dat ik er op tijd bij ben geweest er zit nog wel genoeg in haar darmpjes maar dit gaat over.

Bonny krijgt nu Fibreplex en dit is : een probiotisch en prebiotisch supplement met extra voedingsvezels om de normale spijsverteringsfunctie te stimuleren.

en dit is wel besmettelijk maar niet ieder konijn hoeft het te krijgen maar ja als ze het allemaal krijgen heb ik dadelijk 6 zieke konijnen dus dat wordt heel erg veel duimen dat het niet zo is haar levenspartner heeft nergens last van(gelukkig)

maar op dit moment lopen ze lekker in de ren onder de parasol en ze springen en doen lekker maf dus gelukkig zijn ze wel hahaha

bedankt voor jullie tips.

groetjes,

aangepast door vanes
sommige woorden niet juiste geschreven
Geplaatst:

ja dat vind ik niet zo leuk

maar ik heb vanmorgen gekeken en ik zie wel verbetering want er komen soms wel fatsoenlijke keuteltjes uit.

Geplaatst:

Ik zie alleen fibreplex staan. dat is niet echt een medicijn trouwens, maar kan best goed helpen om de darmflora weer te herstellen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .