Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Midden oorontsteking word normaal door ab verholpen.

Konijn houd het kopje vaak schuin.....en kan er een scheve kopje aan over houden.

De duplo helpt ook tegen dat dus het lijkt me dat het dat niet kan zijn.

Ze moeten voornamelijk kijken naar de kiezen onder het verloren oog waar het glaucoom zat.

Ik ga er van uit dat Utrecht dat wel zal doen.

Waneer heb je weer contakt met je eigen da over de foto's?

• Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ik zou er over terug gebeld worden als de da tijd had om er naar te kijken.. Dat was dus gistermiddag rond 2 uur.

Als ik vandaag nog niks hoor dan bel ik morgen wel even..

Op de foto kon ze zien dat het om een middenoorontsteking ging. Die buis was verdikt..

Anders kan ik hun toch ook vragen of ze de foto door willen sturen naar Wilhelminapark?

Bugs heeft trouwens nooit zijn hoofd scheef gehouden.. Alleen zijn bovenlip.

Ook mijn andere arts in Assen voelde een verdikking in die gehoorgang ofzo, die je van buitenaf kunt voelen achter het schedel ergens..

Misschien dat de pijn van zijn oog erger was dan de oorontsteking en dat hij daarom zijn hoofd niet scheef hield?

Geplaatst:

Zal ik doen!

Ga straks Groningen bellen van hoe of wat.. Daarna nog even Driebergen, F. Verstappen schijnt ook veel te weten over konijnen, gewoon voor advies en plekken waar het vandaan zou kunnen komen..

En dat novociline wat ik uit Beilen heb mee gekregen ipv duplociline klopt niet..

Heb duidelijk gezegd dat er 2 werkzame stoffen in zitten en novociline zit alleen procainebenzylpenicilne in en geen benzathinebenzylpeniciline. En het is alleen musculair en niet subcutaan.. Dus dat ga ik niet geven..

Heb gelukkig nog een heel klein beetje duplo maar moet deze dagen dus weer een nieuwe pot duplo aanschaffen... ergens..

Geplaatst:

Vandaag heb ik er achteraan gebeld en ze zou vandaag terug bellen. Dat heeft ze gedaan en ze heeft de rontgen nog een keer bekeken.

Ze zag bij de laatste 2 molares (kiezen) wel dat ze iets doorsteken maar niet dat je duidelijk kan zeggen dat het daaraan ligt.

Omdat de verdikking vooral rondom de middenoor zit, heb ik duplo om alles aan te pakken wat aan te pakken valt.

Een ontsteking in het middenoor is erg lastig te behandelen omdat het diep in het schedel ligt.

Mijn vraag om de rontgen eventueel op te laten sturen vatte ze heel goed op.

Ze raadde mij eerst nog even te bellen met Faculteit Diergeneeskunde Utrecht waar Wilhelminapark dacht ik bij hoort..

Ik zou dan ondervraagd worden en daarna terug gebeld worden door een deskundige.

Ik kan ook gelijk vragen hoe duur het is om de rontgen te laten nakijken.

Dus dat ga ik morgen doen.

En anders moest ik Frank Verstappen nog bellen van D.a.p. Driebergen. (Die Beilen ook al aanraadde).

Het enige wat ik anders kon doen is om een nieuwe rontgen te laten maken in Groningen en te vergelijken met de rontgen van Juni.

En anders toch een MRI of CT scan........Om erachter te komen waar het vandaan komt..

Geplaatst:

Ik zou de foto die je nu hebt opsturen naar Drs. de Boer in Wilhelminapark Utrecht.

Hij hoort niet echt bij de Faculteit maar wekt wel nauw samen met ze en geeft daar lezingen enzo dacht ik....

Een MRI of Ct scan is wel erg duur .....minstens 500 euro dacht ik.....

Geplaatst:

Faculteit Diergeneeskunde Utrecht , is heel wat anders dan wilhelmina park.....

De Faculteit is om dierenartsen op te leiden....daar doen ze ook secties ect...ben ik zelf niet tevreden over.

Dus ik zou het bij Wilhemina park houden bij Evert-Jan De Boer.

Geplaatst:

Frank Verstappen is blijkbaar dƩ pro op konijnengebied in Nederland. Die zitten inderdaad bij DK Hoofdstraat in Driebergen. Ik wilde ook een keer met mijn konijn naar hem toe maar toen was hij net op vakantie, en ben ik door zijn collega Olga Amann geholpen, maar weet dus wel dat het een hele fijne praktijk is. Maar niet zo groot, dus wel rƶntgen maar geen eigen echografie bv. Dan hebben ze in WP weer misschien wat meer faciliteiten tot hun beschikking.

Geplaatst:

Mag ik even vloeken?!..

Even vanaf het begin...

Gister heb ik het nummer van Faculteit Diergeneeskunde gekregen en vandaag heb ik gebeld tussen 2 en 3.

Ik moest een hele lijst info doorgeven waarop ik later deze dag zou worden terug gebeld.

Tegen 4 uur kreeg ik een telefoontje van hun.. Ik kon de rontgen niet opsturen naar hun omdat ze daar niks aan kunnen zien.

Hiervoor hebben ze een 3D rontgen nodig. Een CT scan dus.

Okee een CT.. Maar ze moest wel melden dat het een gereserveerde prognose was.. En omdat ik niet wist wat ze daarmee bedoelde, vroeg ik dat. Het betekend dat de kans klein is dat Bugs er 100% van geneest omdat het al zo lang bezig is....

Dus ik ben het helemaal zat en wil voor maandag een CT scan laten maken..

En hiervoor heb ik een auto nodig.. Ik ga die pokke eind niet met Bugs in de trein zitten en dan weer met de bus e.d.

Dus ik mijn vader vragen.. En elke keer als ik hem vraag om de auto een keer te lenen, is er wel wat..

Dan piept de auto en dan doet de koppeling het niet goed en dan heeft de auto dat....

En zelf rijd hij afgelopen week naar schiphol voor zijn vriendin en reist vaker ver weg, naar arnhem bijv., sinds hij haar kent..

Dus ik ga ervan uit dat de auto het goed doet, maar als ik er naar vraag mankeert er ineens van alles aan dus vanavond zei hij dat de voorwielen piepen.. Ik was er helemaal klaar mee.. Vooral toen hij probeerde te zeggen dat ik dit niet moest doen, dat ik al teveel geld aan hem uitgegeven heb en dat ik geen geld aan hem moet uitgeven.. Elke cent is teveel in zijn ogen.. Ik heb hem niet laten uitpraten en gewoon opgehangen.. Ben echt klaar met hem!

Dus voor maandag heb ik nog geen vervoer en afgelopen maandag kon mijn moeder ook al ergens niet heen omdat ik naar Beilen moest en deze maandag wou ze dus naar een gelegenheid toe dus ik weet niet of ze hem weer kwijt wil aan mij.. Maar ga het sowieso wel vragen..

Toen ik hoorde van de Faculteit dat ook zij daar denken dat de kans klein is dat hij van dit abces afkomt viel de moed wel in mijn schoenen.. Alsof ik ineens realiseerde dat het misschien wel ieder moment over kan zijn.. Ik wil er niet aan denken want ik begin nu weer te janken..

Ik moet in ieder geval duplociline nu 2x per week spuiten ipv om de dag omdat ze dat erg veel vonden.. En gewoon de 0,2mm aanhouden.

Heb net weer gespoeld en nog wat brokjes oorsmeer uit zijn oor gekregen, maar dat krijg je echt niet los met spuiten...

Heb het heel voorzichtig eruit gekregen met de braunule.

Geplaatst:

De reden waarom ik toen niet naar de Faculteit ben gegaan is omdat ik het gevoel heb dat ze je konijn als `proefkonijnĀ“ zien......iedereen wil er wat van leren en het is erg onpersoonlijk.

Ik vind het erg jammer dat ik niet bij je in de buurt woon anders had ik jouw en Bugs wel rondgereden.....

Zou Wilhelminapark dan oook niks met die fotoĀ“s kunnen.....

Geplaatst:

Ik laat daar alleen de CT scan maken en op basis van hun ervaring een behandeling voorschrijven.

Als er iets geopereerd moet worden o.i.d. dan hoeft dat niet perse bij hun.

Die CT scan, weet niet of dit foto's zijn, wil ik dan meenemen als dat mogelijk is. Weet niet hoe dat eruit ziet..

En wat dat betreft, Bugs is nu een proefkonijn. Niemand kan met 1 keer knipperen zeggen wat hij heeft..

Maar wat moet ik anders doen?

Wel naar Wilhelminapark? Daar CT scan laten maken?

Ik denk niet dat ik er slecht aan doe om naar de Faculteit te gaan omdat het alleen om de scan gaat. Ze zullen hem vast geen middeltjes toedienen tijdens de scan/gasnarcose.. Of bijv. zeep in zijn enige oog smeren..

Als ze dat wel mochten doen dan sta ik niet voor mijzelf in..

En ik kan best begrijpen dat je van 1 rontgenfoto niet alles kunt zien of daaruit een diagnose stellen.

Een CT kun je bijv. duidelijker zien of er echt iets met zijn kiezen is en hoe groot het probleem is e.d.

Ik word van hot naar her gestuurd en niemand kan zeggen wat ik nu het beste moet doen.

Maar meen echt dat WP iets met de Faculteit te maken heeft.. wat betreft proefdieren.

Bedankt voor je aanbod, heel lief van je, maar dat is inderdaad niet te doen, even Bugs en mij ophalen en weer jou richting op..

Ik ben altijd de pineut hier in het noord oosten..

Met concerten ook.. altijd in het westen en toendertijd de FCD van MB in het westen.

Maar goed het is niet anders..

Geplaatst:

Dank je!

Vind het erg spannend.. Zo ver weg..

Hopelijk verloopt alles goed. En mag ik erbij zijn als hij onder narcose word gebracht.

Lijkt mij niet dat ik Bugsje niet nog even bij me mag hebben, na de consult, voor de scan.

Heb er eigenlijk wel goede hoop in. Bugs is sterk en als het aan de 2 kiezen ligt, dan moeten die verwijderd worden en Bugs gaat daar ook wel overheen komen.

Het pus begint ook meer slijmerig/papperig te worden.. Niet echt die brokjes maar een papje..

Maar net als bij ZaZa komt er wel weer wat harder pus als de braunule ergens tegenaan komt maar dan trekt hij zijn hoofd ook terug.

Ik doe zo voorzichtig mogelijk, stukje voor stukje schuif ik de braunule erin. En vaak stop ik al snel als ik door wat wrijven over zijn linkerwang heen, wat water (soms met pus) door de braunule naar boven komt. Vaak komt er ook water (soms met pus) omhoog als ik zijn hangende oor omhoog en naar beneden haal.. Beetje zo'n krik idee..

Maar het komt wel goed.. Bugs red het wel..

Geplaatst:

Ik duim mee woensdag! zal ook een kaarsje branden voor jullie Bikkeltjes!

Papperige pus kan ook betekenen dat je al een heel stuk verder bent dan je was....beginnende pus wat nog niet hard is geworden...

Dat het dus beter los komt nu en je dichter bij de bron zit.

Geplaatst:

Hallo.In de eerste plaats:heel,heel veel sterkte met je zieke konijn.

Ik ben bij het begin van dit "onderwerp"begonnen. Maar na het lezen van een aantal stukken snel "doorgebladerd"naar het laatste bericht over je konijn. Ik hoopte zo dat hij/zij er nog zou zijn. Sorrie als ik het misschien niet volgens de forum protocollen doe,ik ben erg onervaren daarin.

Ik heb zelf een konijn met een aangeboren gebits afwijking. Hij verloor spontaan tanden,kiezen. Hij kreeg ook een abses in zijn bekkie. Mijn dierenarts was erg blij dat hij het abses uiteindelijk ingekapseld had gekregen omdat het bij konijnen haast niet kapot te krijgen is. Maar daar weet jij alles van!!

Ik heb mijn klassieke homeopaat ingeschakeld in de strijd tegen de bacterie. Je zult het niet geloven,maar binnen enkele weken was het nagenoeg weg. Daar was ze niet tevreden mee, dus is ze verder gaan zoeken naar een middel wat nog beter bij hem paste. Je raadt het vast wel, het is weg en niet meer terug gekomen.

Ook al is de klacht heel oud en lijkt het hopeloos, een goede klassieke homeopaat kan heel veel bereiken. Ik wil je met alle liefde haar naam en telnr geven door het hier neer zetten,maar ik weet niet of dat mag.

Ik hou het in de gaten de komende dagen. Wil je haar telnr, laat me dat dan via dit forum weten. Nogmaals heel veel sterkte en beterschap. Ik vind het geweldig wat je voor je konijn doet.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .