esther1975 Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Hoi allemaal.Even een vraag aan iedereen die dit toevallig weet.Ik heb twee jonge konijntjes nu aantal weken.Maar nu komt het ze niezen af en toe en nu vraag ik me af of dit wat kan zijn:$Ze hebben geen snot of vieze ogen en ze huppelen vrolijk rond.Ze eten goed, en drinken goed, hebben goede keutels.Kunnen konijnen ook allergisch zijn?Nu komt er nog een vraag , nu toevallig staat mijn derde konijn naast hun ren endie was even uit de ren en moest opeens ook niezen dus schrok ik nog een keer:neutral:Het zal toch niet wat wezen he?Ik wil niet nog eens hebben dat mijn konijnen dood gaan al weet ik dat het ooit natuurlijk eens gebeurt maar niet nu!Bedankt alvast voor het lezen en ik hoop dat iemand mij advies en tips kan geven.Ze zitten dus in een hok met een heerlijke ren met een stenen huis dus ze kunnen lekkerhun gangetje gaan.Ze zitten op hooi en krijgen elke dag vers eten en vers hooi en drinkwater.Het is echt een genot om te zien hoe ze happy kijken en zijn.Groetjes van Esther en Bruintje en zwartje.
esther1975 Geplaatst: 22 juni 2010 Auteur Geplaatst: 22 juni 2010 Hoi Madammie. Ik gebruik dus stro en heb net een oude toppic gelezen dat zaagsel heel slecht is maar dat gebruik ik niet voor ze.Groetjes van Esther.
Dollie Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 Als je andere konijn plots ook is gaan niesen zou ik zeker even langs de dierenarts gaan? Of is het niezen???
esther1975 Geplaatst: 22 juni 2010 Auteur Geplaatst: 22 juni 2010 Ja ik moet inderdaad even goed opletten en ik ga ze zo toch apart zetten.Zodat ze alle drie een eigen gedeelte hebben.En ook in de gaten kan houden.Ja ik schrok er even van toen ik dat zag.De grote is nu al een jaar en die andere zijn nu 8 weken en 10 weken oud.Allebei dus jong.Groetjes van Esther.
Melaniiie Geplaatst: 22 juni 2010 Geplaatst: 22 juni 2010 heee esther:D:D Soms niezen konijnen ook doordat ze bijv. op de toch zitten, of stoffig hooi of stoffige bodembedekking hebben. Je zou kunnen proberen om het hooi bijv. voordat je het geeft een beetje vochtig te maken, dat haalt het stof eruit. Mischien kan je dat proberen?? XX melanie (je buurmeisje:))
esther1975 Geplaatst: 23 juni 2010 Auteur Geplaatst: 23 juni 2010 Hoi Buurmeisje Melaniiie.Ik zal dat even proberen dat nat maken van het hooi.Groetjes van mij en de nijntjes.Ik heb ze nu mooi alle drie apart zitten om te ver komen dat ze nu straks alle drie ziek zijn maar ikga dat hooi zeker uit proberen.
Aanbevolen berichten