Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik had even een vraagje, sinds een paar dagen heb ik van iemand een konijn overgenomen omdat diegene er geen tijd voor had. Maar naar mijn idee is dit konijn veelste dun. het is een mannelijke Duitse hangoor. Ik weet dat je de ruggengraat nog wel hoort te voelen maar ik kan ook zijn ribben voelen en uitstekende botten.

Nu is mijn vraag hebben jullie tips of ideeen hoe ik dit konijn het beste weer dikker kan krijgen. is daar speciaal soort voer voor? wat kan ik eventueel bijvoeren? Hij eet en drinkt verder wel goed.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes Ramona

Geplaatst:

Wat voor biks krijgt hij nu?

Heb je hem al kunnen wegen? Door bijvoorbeeld eerst zelf op de weegschaal te gaan staan, daarna met konijn.

De Duitse Hangoor heeft een minimum gewicht van 2,5 kg en een maximum van 3,5 kg het idealen gewicht licht tussen de 3 - 3,4kg.

Geplaatst:

Ik ben benieuwd naar wat hij weegt.

Ik zou hem gewoon zijn portie geven (ong 75 gram biks voor een DH denk ik?) eventueel tijdelijk wat meer. En daarnaast natuurlijk hooi en groente. Van een gezond dieet zou hij, mits hij gezond is, ook gauw weer op een gezond gewicht moeten komen.

Geplaatst:

Precies wat Dollie zegt. Maar ik zou dus niet te veel biks extra geven, dan heb je kans dat je weer andere problemen krijgt zoals het niet op eten van zijn blinde darm keutels en te weinig hooi eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .