harrie Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 kan een konijntje plakpoep krijgen van biks?ze is nu 2 en een halve maand. verder krijgt en eet ze erg veel hooi, en 2x per dag een bakje met groenten,voorlopig alleen witlof, omdat ik dus niet weet waar die plakpoep vandaan komt.ik heb het idee dat hoe meer biks ze eet, hoe vaker ze plakpoep heeft.het is niet zo dat die poep aan haar kontje blijft plakken, maar wel dat ik ze in de het hok zie liggen. ze weegt 860 gram en krijgt zo'n 20 gram biks per dag (2x 10 gram)
Leonie85 Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 ze is in de groei dus te veel biks geef je zeker niet.ik zou haar alleen even op hooi zetten en dan weer biks geven.dan kan je kijken of het door de biks of witlof komt.welk merk biks geef je nu? en is het biks of gemengd voer?
Myrna Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Is het plakpoep of zijn het misschien blindedarmkeutels? Liggen er ook normale keutels in het hok?
Dollie Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 Je geeft zelfs te weinig biks, ze gaat nog (veel) meer wegen dan wat ze nu weegt dus daar moet je haar naar voeren, ze krijgt te weinig nu.
harrie Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Is het plakpoep of zijn het misschien blindedarmkeutels? Liggen er ook normale keutels in het hok? plakpoep is toch een teveel aan blindedarmkeutels?ja, er liggen ook gewone keutels in het hok. het is een dwergkonijntje, ik weet niet hoeveel die moeten wegen als ze volwassen zijn?ik heb al eerder geprobeert meer biks te geven, want had gelezen dat jonge konijntjes onbeperkt biks mogen (het is trouwens gewone biks, geen gemengd voer)maar toen werd de plakpoep wel meer, en liet ze de helft gewoon liggen. en ik dacht trouwens dat hooi/gras het hoofdbestanddeel was van konijneneten?en dat biks slechts een bijzaak is.
Tatjana Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 wat versta je onder plakpoep? je zegt het ligt in de kooi niet aan het kontje.... heeft ze de keutels niet platgestampt??
harrie Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/1531-blindedarmkeutels.html bijvoorbeeld in bovenstaand topic wordt gesproken over bd-keutels en over plakpoep.bij mij gaat het echt om die donkere trosjes poep, het zit dus niet aan de kont vastgeplakt. moet ik dan minderen/stoppen met de biks? of met die 3 blaadjes witlof die ze krijgt?
Fluffie&Bunny Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Ik zou eens proberen wat minder witlof te geven of even stoppen en dan kijken of je nog steeds de bd keutels vind.
Dollie Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 plakpoep is toch een teveel aan blindedarmkeutels?ja, er liggen ook gewone keutels in het hok.het is een dwergkonijntje, ik weet niet hoeveel die moeten wegen als ze volwassen zijn?ik heb al eerder geprobeert meer biks te geven, want had gelezen dat jonge konijntjes onbeperkt biks mogen (het is trouwens gewone biks, geen gemengd voer)maar toen werd de plakpoep wel meer, en liet ze de helft gewoon liggen.en ik dacht trouwens dat hooi/gras het hoofdbestanddeel was van konijneneten?en dat biks slechts een bijzaak is.Ja, het is wel bijzaak, maar zo'n jong konijn zal echt te weinig krijgen met alleen hooi en gras. Sowieso is alleen hooi niet genoeg, je moet toch een behoorlijke portie groente bijgeven en dan geen (althans, niet alleen) witlof, witlof bevat eigenlijk maar heel weinig voedingsstoffen. Is ze een raszuiver dwerg konijntje of heb je haar in een dierenwinkel oid gekocht?
harrie Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Ja, het is wel bijzaak, maar zo'n jong konijn zal echt te weinig krijgen met alleen hooi en gras. Sowieso is alleen hooi niet genoeg, je moet toch een behoorlijke portie groente bijgeven en dan geen (althans, niet alleen) witlof, witlof bevat eigenlijk maar heel weinig voedingsstoffen.Is ze een raszuiver dwerg konijntje of heb je haar in een dierenwinkel oid gekocht? ze kreeg eerst ook meer groenten, zeker 3 soorten per dag, maar dan ben ik even mee gestopt om te kijken waar ze die 'trosjespoep' nou van krijgt.vandaar nu even alleen witlof, vanmorgen ook weer komkommer gegeven. heb haar gekocht bij een particulier hier in de buurt, die al vaker nestjes heeft gehad.
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 juni 2010 Geplaatst: 21 juni 2010 Binde darm keutels moeten ze opeten dit moeten jonge konijnen vaak nog leren, deze keutels zijn heel belangerijk voor een konijn .Daar zitten de juiste stoffen in die ze nodig heeft.Je bent er zeker van dat je ook daadwerkelijk een dwerg hebt? 860 gram voor 10 weken is al flink op gewicht zeg maar...
Aanbevolen berichten