Jetty Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Mijn konijntje bugs van 15 weekjes heeft een soort van wittege slijm bij zijn poepgaatje eigelijk meer een soort gel structuur? wat is dit en is dit ernstig?? Groetjes
Bunny06 Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Heeft hij last van diarree?Hoelang heb je het konijn en wat krijgt hij allemaal te eten en in welke hoeveelheid?
Jetty Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 ik heb hem nu 9 weekjes hij krijgt als hoofdvoer hooi en als erbij biks met soms wat groenten. nee hij heeft gewone ontlasting
Bunny06 Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Hij was nog maar 6 week toen je hem kreeg? :o Dat is veeeeelste jong en kan veel stress en gedragsproblemen veroorzaken bij konijntjes. Hij is vast een dierenwinkelkonijn of niet? Als hij toch aan de diarree raakt dan moet je snel actie ondernemen want konijnen kunnen snel uitdrogen. Wat voor biks krijgt hij (merk) en hoeveel gram.Is hij verder wel levendig of zit hij stilletjes en is hij niet echt alert?Zijn keutels zijn gewoon mooi rond?Misschien dat het iets met wormen te maken kan hebben maar dan zou je de antwoorden van andere mensen moeten afwachten.
wupsie Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 dit lijkt me niet goed..... heb dit wel eens bij ernstige verstopping gezien maar nog nooit zo..... bezoekje aan de DA lijkt me niet onnodig
Bunny06 Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Hij keutelt gewoon zegt Jetty dus verstopping lijkt mij dan niet toch?
wupsie Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 nee idd, vandaar dat ik ook zeg dat ik het niet weet omdat ik het verder nog nooit heb gezien of gehoord
Jetty Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 Hij heeft mooie rondje keuteltjes! hij is heel levendig lekker gekke sprongetjes maken en rennen en rollen en overal opklimmen hij is net tarzan! ook drinkt hij goed eet hij prima en eet best veel hooi op een dag! miss net de stress dat ie buiten is voor de eerste week? heb heb hem eerst binnen gehouden tot dat hij zijn prikjes had van de da!
Jetty Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 Duss... moet ik me zorgen gaan maken? zoiezo er goed op letten
Catelootje! Geplaatst: 18 juni 2010 Geplaatst: 18 juni 2010 Duss.. bel anders even een konijnkundige dierenarts en vertel je verhaal..? Jonge konijntjes zijn erg kwetsbaar. Daarbij, je hebt nog niet op alle vragen die gesteld zijn in dit topic een antwoord gegeven (wat voor biks..).
Jetty Geplaatst: 18 juni 2010 Auteur Geplaatst: 18 juni 2010 intratuin biks niet gemengd met al die zaadjes enzo ik heb ook duurdere biks geprobeerd eerst van de dierenarts maar dat at hij niet
Jetty Geplaatst: 19 juni 2010 Auteur Geplaatst: 19 juni 2010 Jah dat zou ik wel kunnen doen maar dat word dan vanavond moet nu weg voor de hele dag! ik hou hem zoiezo een dagje binnen omdat het zo is sinds dat hij buiten is! Groetjesss Jetty & Bugs natuurlijk!
Chani Geplaatst: 19 juni 2010 Geplaatst: 19 juni 2010 slijm bij de ontlasting kan duiden op een geirriteerde darmwand. Dat kan door een onsteking komen, door een parasiet, door ziektes etc, maar helemaal in orde is het niet. ik zou dus in ieder geval even bellen met een DA voor overleg.
Aanbevolen berichten