Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hoi!

Omdat de drain vanochtend geknapt is van Bugs, kon ik hem nog net weer aan elkaar knuppen maar hij zit nu best strak. De kans dat hij weer los gaat en niet meer te knuppen is, is groot.

Daarom bereid ik me alvast voor om ipv 2x per dag, 3x per dag te spoelen (of vaker als dat mogelijk is).

Nu had ik de da aan de telefoon en die zei dat ik kon spoelen met betadine of jodium.

Ik heb alleen de betadine oplossing (lotion) 100 mg/ml povidonjood gevonden. 10ml flacon.

Maar nu hoorde ik van de da en las ik ergens dat het verdund moet worden.

Moet het met de lotion ook?

En hoe kan ik het 'verdunde' betadine het beste bewaren?

Of kan ik beter een andere soort betadine/jodium kopen? Zoja, welke en waar is hij te halen?

Alvast bedankt!

aangepast door Bunny06
Geplaatst:

Niemand?

Ik moet straks weg en zou dan iets anders kunnen ophalen. Anders heb ik daar geen tijd meer voor aangezien ik volgende week blokstage heb en zaterdag moet werken.

Geplaatst:

Heb net de drain door geknipt omdat hij aardig strak zat en je weet maar nooit in de buurt van zijn hals....

Heb dit door gegeven aan de da en gelijk gevraagd over de betadine. Dit moet een slappe thee kleur hebben.

Zelf wist zij en ik niet in hoeverre het een lotion is omdat het gewoon wel dun/waterig vloeistofje is.

Misschien dat er iets van creme of olie bij de bestandsdelen zou staan maar dat staat er ook niet.

Wel: dinatriumfosfaat E339, glycerol E422, natriumhydroxide E524, nonoxynol 9, citroenzuur E330, kaliumjodaat en gezuiverd water..

Geplaatst:

Ja ik wist dat het ergens stond omdat ik het ook had gelezen.. Maar wist niet meer of het om jodium ging of om betadine en misschien bevatten beide producten/stoffen hetzelfde inhoud.

Het werkt ook bacteriedodend.. Maar waarom word dat dan niet standaard als spoelvloeistof aangeraden?

Ze zeggen dat je het beste gewoon met gedestilleerd water kunt spoelen maar dan lijkt mij met jodium/betadine beter toch?

Heb net weer gespoeld. En ik denk dat ik er vannacht om 3 uur weer ga doen, dan weer tegen half 8 en daarna kan ik pas savonds tegen een uur of half 7 weer. Ik probeer er 6 uur tussen te laten maar soms word dit langer of korter als het anders niet uit komt..

Dat is geen probleem toch?

Hij heeft nu in ieder geval geen ophoping van pus meer onder zijn kaak. De gang die ze doorgeboord hebben, gaat echt van boven op zijn kop en dan dacht ik langs de binnenkant van de linker onderkaak (als dat mogelijk is) en onder zijn kin is de uitgang.

Want ik kan de braunule pas doordrukken als ik tussen de 2 onderkaken zit. Anders zou het aan de buitenkant van de linker kaak zitten maar dat lijkt mij niet.

Dacht ook te lezen dat het aan de binnenzijde van de onderkaak liep.. Maar dan krijgt hij toch ook vloeistof in zijn bek? En pus in zijn mond? Dat lijkt mij niet toch?

Anders bel ik maandag wel even van hoe of wat.. Vind het erg vaag maar ik hoop dat, ik door vaker te spoelen, het abces eindelijk eens verdwijnt..

Loop al een paar maand te klooien met dat abces.. Als dat afgelopen is dan heeft hij nergens meer last van.. Geen pijn in ieder geval.. Dat zou fijn zijn..

Geplaatst:

Hij zit nu net een stuk witlof naar binnen te werken. Heb echt een hele rij vreten voor hem liggen in zijn hok: Witlof, peer, appel, van die foute yoghurt snoepjes (maar hij moet aankomen), tarwe aren ofzo, gedroogd fruit, Teddy beertjes, knaagstick, muesli, ss en zijn hooi..

En hij eet alleen maar de witlof, beetje peer, ss en hooi en totaal eet hij wel genoeg maar hij moet aankomen en daarvoor eet hij te weinig.

Ik snap niet waarom hij die yoghurt snoepjes laat liggen.

Witje en Bunny vreten zo alles op en hij kiest alleen maar het standaard en misschien wel 'veilige' voer.

Hij is voor de rest nog steeds vrolijk. Bunny en Witje kregen bijna echte ruzie met elkaar, door Bugs, dus ik heb weer een doek tussen de 2 rennen gehangen.

Ze kunnen elkaar nog wel zien maar niet continue.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .