konijn1981 Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 hallo. de titel zegt het al. ik heb vandaag een konijntje gekocht, dat bedoeld is als toekomstige partner voor diesel, maar nu heb ik haar een paar keer horen niezen en vanavond had ze een korte niesbui. ze heeft ook een nat neusje waar wat helder vocht aan zat na die niesbui. door de dag heb ik een paar keer gemerkt dat haar neusje iets vochtiger was. ik ben van plan om morgen naar de da te gaan (gezien ze zich nu verder niet ziek gedraagt) vermoed namelijk dat dit snot is?kan ik haar dan in de toekomst nog wel koppelen aan diesel?diesel en zij hebben vanmiddag een keer of 2 aan elkaar gesnuffeld door de tralies heen, loopt diesel nu ook gevaar? ik lees dat de hokken 2 meter uit elkaar moeten staan maar ik kom maar tot 1,90m is dat te weinig? ze is nog erg klein zou ze dan ook al zover niezen?
Laura1984 Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Niezen en een natte neus zou inderdaad op snot kunnen duiden. Dat ze zich verder gezond gedraagd, zie je vaker bij snot, dat was met Nijn hier ook. Goed dat je zo snel mogelijk naar de DA gaat, hoe eerder je er bij bent, hoe beter het te behandelen is. Voor wat betreft het contact met Diesel zou ik je DA even om advies vragen. Wellicht kan hij een kweekje o.i.d. maken waaraan hij ziet of hij besmet is? Snot is opzich wel besmettelijk, maar hoe erg weet ik eigenlijk niet.
sanita600 Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Hallo, Ik heb even een vraagje.....is er verschil tussen helder snot en wit snot? Ik heb sinds een week een een vriendje voor mijn konijn,het klikt erg goed tussen hun twee alleen nu zag ik eergisteren dat mijn nieuwe konijn wat wit snot bij zijn neus had.Ik controleer hem geregeld en af en toe zit er wel wit snot bij zijn neus.Morgen ga ik naar de DA. Hopelijk ben ik er op tijd bij.
konijn1981 Geplaatst: 5 juli 2010 Auteur Geplaatst: 5 juli 2010 helaas ik kan je daar geen antwoord op geven. het betreffende konijntje heb ik de dag erna moeten terugbrengen. ik kon namelijk niet snel bij de dierenarts terecht en omdat diesel ook niet in orde was (hij viel af terwijl hij moet aankomen) wilde ik eigenlijk niet het risico lopen dat diesel daar bovenop ook nog ziek zou worden. ik heb haar daarom teruggebracht met heel veel pijn en verdriet want ik had haar echt willen houden maar ik woon te klein om haar in quarantaine te houden en later evt ook nog met 2 kooien te blijven zitten die ver uiteen moeten blijven. ja ik weet dat ik nu misschien mensen op me krijg die zeggen dat doe je niet maar geloof me ik heb er heel wat tranen om gelaten en nog laat het me niet met rust. ga morgen proberen uit te vinden wat er met haar gebeurd is.
Bianca Geplaatst: 5 juli 2010 Geplaatst: 5 juli 2010 Oh dat kan ik me helemaal voorstellen! Ik zou daar ook te klein voor wonen, maar het zou mij ook verschrikkelijk aan mijn hart gaan!
konijn1981 Geplaatst: 6 juli 2010 Auteur Geplaatst: 6 juli 2010 bedankt voor je steun. ik ben er vandaag achter gekomen dat het konijntje 5 dagen later is overleden aan longontsteking en diarree door de antibiotica. ik vond het heel erg om te horen. stiekum vraag je je dan toch af hoe het zou zijn gelopen als je haar had gehouden.
Aanbevolen berichten