Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Hij heeft zojuist weer metocloral gekregen... critical care 20ml en over uurtje ofzo nogmaals zoveel... heb nog iets over van het eerste zakje en daarna nog een heel nieuw zakje proberen, dus het wordt nog een uitdaging. Is het erg als hij dus vaker krijgt dan wat op de verpakking staat? Want ik heb het idee dat als ik zoals aanbevolen 5x 20ml geef dat het zakje nog lang niet op is. Hij is stukje minder actief weer helaas... geloof niet dat hij nu zelfstandig ook nog wat drinkt, dus heb hem met spuitje ook wat water gegeven. Hoeveel moet hij daarvan binnenkrijgen?
Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Helaas gaat het nu hard achteruit. Ik weet niet of hij de nacht door zal komen en zo ja, zal hij morgen een spuitje krijgen. Dit kan ik niet langer aanzien. Arme Cleo, jij maar ook wij hebben gevochten voor je leven.. het heeft niet zo mogen zijn :(.
Chewie Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Kom op Cleo, duw die keuteltjes eruit!Heel veel sterkte!!
W&W Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Nee toch, toch ook niet zoals bij madammie, komaan meisje!
Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Cleo is een ventje , maar nee dit gaat niet meer goedkomen. Vanmorgen heeft hij nog 2x critical care op, maar in de middag kreeg ik al vrijwel niks meer naar binnen... hij slikt het nauwelijks meer door. Water heb ik nog paar keer met spuitje naar binnen gewerkt, dat gaat nog wel, maar ook zeker niet van harte. Hij is nu zelf aan het opgeven. Wel nog netjes zijn medicijnen gegeven zojuist, maar dat zal echt de laatste keer zijn. Ik hoop eigenlijk stiekem dat hij vannacht rustig heengaat. Er komen nu ook geen borrelgeluidjes meer uit zijn buik, dus de darmen zijn er volgens mij volledig mee gestopt. :( Vandaag het dierencrematorium in Numansdorp gebeld over het hoe het wat. Vond die site toch wel erg goed eruit zien en kreeg er gewoon een goed gevoel bij (wat niet het geval was bij de centra in R'dam en omgeving). Ze hebben er ook een mooie urn van een konijn, zou het namelijk wel erg prettig vinden om hem hier bij me te houden.
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 geef jij het nu ook op dan. waarom ga je niet alsnog naar een dierenarts. zowieso als je denkt dat hij het niet haalt kun je het beter nu eindigen dan nog een nacht pijn laten lijden. zou het persoonlijk nog niet opgeven en alsnog naar een dierenarts gaan nu
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 overigens heeft er iemand gezegt dat het een verstopping is en niet iets van gas ofzo? dan zou je namelijk niet dwangvoeren want duw je alles maar vol terwijl het er niet uit kan.
Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Sorry?! Ik ben de afgelopen dagen vrijwel dagelijks bij de DA geweest... het consult van gisteren kostte 80 euries en die daarvoor zaten ook aantal avondconsulten in. Hij is nu rustig en hoop dat hij gewoon inslaapt. Zo niet ga ik morgen naar de DA voor een spuitje. En dat ik het opgeef? Het is niet reƫel nog langer dan morgen hem dit aan te laten doen... ik heb het er ook heel zwaar mee. Vind het erg jammer dat ik dan zo'n reactie krijg. :( En om nog even op je andere bericht te reageren: dat gas is het gevolg van de verstopping en kwam pas de laatste dagen. Daarvoor was er gƩƩn sprake van gas en alleen van verstopping.
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 sorry het was niet kwetsend bedoeld. maar eerder van dat ik me afvroeg of je het inderdaad genoeg vond geweest. die beslissing is tenslotte aan jou ik kan je konijn niet zien, wilde alleen aangeven dat ik het misschien nog een keer zou proberen of het misschien nu zou eindigen. het spijt me als het rot is overgekomen. begrijp dat je het een moeilijke beslissing vind.
Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Ok, dankje voor de opheldering. Het kwam erg aanvallend over. Hij is erg rustig, als hij nu in paniek was geweest of eruit zag dat hij erg veel pijn had, had ik natuurlijk wel naar de DA gegaan, maar hij is gewoon rustig dus vandaar dat ik tot morgen wacht. Als je hem zou kunnen zien, had je zelf ook besloten niet door te gaan. Het is een vreselijke beslissing, maar ik moet die maken helaas. Had het ook liever anders gezien, maar na zoveel dagen is er sowieso natuurlijk al weinig kans op herstel. Tot vanmorgen ging het nog redelijk, maar daarna is het zo snel bergafwaarts gegaan dat het nu gewoon ophoudt...
nathalie b Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Maar ik heb het idee dat het slechter gaat nu je aan het dwangvoeren bent.....moet je wel dwangvoeren in deze situatie?het kan er niet in en niet uit...
Nella Geplaatst: 20 juni 2010 Auteur Geplaatst: 20 juni 2010 Eens, maar het moest echt. Ben bij twee verschillende DA-praktijken geweest en beide gaven aan dat er echt iets in moest omdat anders de darmen er helemaal mee op zouden houden. Dus ja.. het is een keuze tussen twee kwaden. Zelf had ik ook zoiets van ik ga er niet zoveel in brengen omdat het allemaal ophoopt... maar hij heeft vandaag dus al bijna niks meer gehad en dat boekt ook zeker geen vooruitgang.
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 ik heb helaas die beslissing ook moeten nemen toen flappie een hersenbloeding had gekregen na een operatie. ik weet dat je kapot gaat van binnen, mede daarom vind ik het erg dat het vervelend over kwam bij je. ik heb flappie ook laten cremeren en een urntje in de vorm van een konijn thuis. momenteel zit ik ook met een ziekelijk konijn. hij heeft wormpjes en is een hele slechter eter. is in 2 dagen 70 gram van 1186 gram afgevallen. is nu gelukkig weer aan het aankomen. wel overgezet op ander voer nadat duidelijk werd dat hij ss niet lekker vind.
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 heb je eigenlijk niet iets van een pijnstiller? misschien voelt hij zich dan iets beter
wupsie Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 met die borrelende geluiden kwam ij mij ook direct de gedachte aan gas naar boven!. hier worden ze erg sloom van, hebben erg veelpijn en raken vaak onderkoeld. Leg eens een kruikje bij hem en maseer regelmatig zijn buikje. Als erg teveel gas in zn buikje komt kan de boel barstenen zoals je begrijpt doet dit heel erg veel pijn. vind de hoeveelheid dwanger ook wel heel erg veel eigenlijk.....maar ik ben dan ook geen DA
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 kunt het inderdaad misschien proberen nog met hem warm te houden, masseren. misscien heb je aspirine (acetosal) in huis, heb ergens gelezen dat je dat ook als pijnstiller kunt geven. en in ieder geval de metocloral geven, dat stimuleert de darmen. dwangvoer heb je critical care toch he?
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 overigens de aspirine zou ik alleen geven als je geen pijnstiller in huis hebt voor cleo. er staat namelijk ook bij dat het bijwerkingen kan hebben op het maag/darmkanaal van het konijn.
Successie Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 Jeetje wat een ellende, hoe is het nu? Leeft hij nog?
wupsie Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 voordat je de aspreine geeft zou ik eerst overleggen met een DA en dan kun je misschien ok wel zo iets anders ophalen. het is niet echt een snoepje..... zeker niet voor zo'n klein lijfje als van een konijn.
konijn1981 Geplaatst: 20 juni 2010 Geplaatst: 20 juni 2010 je hebt gelijk wupsie. is zelfs niet goed voor elk mens
Nella Geplaatst: 21 juni 2010 Auteur Geplaatst: 21 juni 2010 Vannacht om 12 uur kwam er opeens toch wat uit.. helemaal blij natuurlijk. Langzaamaan kwam het gas dat in zijn buikje was gekomen eruit. Hij werd ook weer een heel stuk actiever en alerter. Vanmorgen heb ik hem naar de DA gebracht zodat ze op hem konden passen en dwangvoeren aangezien wij zelf allebei naar ons werk moesten. Hij was vreselijk zwak, maar een stuk beter dan gisterenmiddag. Daarom dus toch nog geprobeerd hem beter te krijgen.. helaas kreeg ik tussen de middag een telefoontje dat hij rustig is ingeslapen. De hoofd-DA had hem behandeld en was ook zo aardig om mij zelf op te bellen en precies uit te leggen wat ze gedaan hadden en wat er gebeurd was. Ze hebben nog vochtinfuus toegediend en glucose om hem weer energie te geven, maar het heeft helaas niet mogen baten :(. Kan er nu weer wat rustiger over praten, heb hem zojuist namelijk naar Numansdorp gebracht voor de crematie. Hij heeft daar op de opbaartafel gelegen in een mandje, dat was een mooi moment waardoor het voor mij ook wat makkelijker is om het los te laten. Ik ben nu totaal op... vannacht hebben we eerst tot 1 uur continu bij hem geweest, daarna elke 3 uur dwangvoeren / vocht toedienen. Hij wilde nog vechten, wij dus ook. Zijn strijd is nu gestreden... dag Cleo :( wij, maar ook je dametje Lucky zullen je missen. Je urn zal met dezelfde kleuren als die jij had beschilderd worden, zodat je toch nog hier bij ons zult zijn. Het spijt me, het heeft niet zo mogen zijn :(.
Aanbevolen berichten