Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vorige week hebben mijn vriend en ik de knoop doorgehakt en vandaag is het zover. Mijn lieve kleine meisje wordt nu geopereerd en ik vind het afwachten vreselijk. We hebben der vanmorge om 09:15 uur weggebracht en ik kan pas om 14:00 bellen.!!! T duurt zo lang!

Mijn meissie was zo vaak schijnzwanger dat ze zichzelf zelfs op plekken kaal heeft geplukt en t risico van baarmoederkanker is zo groot. Maar het is moeilijk hoor om een gezond meissie te laten opereren.

Zijn er mensen die misschien nog extra tips hebben en waar we het best op kunnen letten.

Alvast heel erg bedankt!!

Groetjes een zenuwachtige "mama"

Geplaatst:

Wat spannend! Nog een uur en dan mag je bellen!

Zorg in elk geval dat je pijnstilling, dwangvoer en liefst ook darmstimulerende middelen thuis hebt. En haar lievelingsgroenten ook. (Mijn konijnen zijn, om wat voor reden dan ook, altijd dol op paardenbloembladeren als ze zich niet goed voelen.. Mijn meisje heeft bergen weggewerkt na haar castratie..)

Na de castratie moet je haar een tijd op handdoeken/kranten oid houden, niet op normale bodembedekking, ik weet niet of je dat al wist?

Ik duim dat het allemaal goed gaat!

(En wat een leuke namen hebben je konijntjes zeg!)

Geplaatst:

lastig hoor.. ik heb wel dingen gelezen en ook op mijn eigen gevoel vertrouwd.. bereid je wel voor op de mogelijkheid van slapeloze nachten. De eerste nacht heb ik haar in een klein kooitje naast mij op de bank gelegd waar ik lag te 'slapen'. Mij werd verteld door de assistente van de dierenarts dat ze alleen tijdens en vlak na de operatie zichzelf niet warm kon houden..maar ik merkte dat ze snachts ook aardig koud aanvoelde.. ik heb haar in dr warme mandje met een fleece deken dubbelgevouwen om dr heen gelegd.. en met een flesje met warm water in een sok gebonden tegen dr aan gelegd. Kruikje kan natuurlijk ook. Bakje water bij dr in de buurt want uit flesje drinken kan ze misschien nog niet.. beetje hooi.. veel lekker groenvoer. Handig is om precies te kijken wat je neerlegd zodat je zeker weet of ze iets gegeten heeft of niet. Dat kan je met biks ook doen.. maar waarschijnlijk zal ze dat niet gelijk eten. Oh ja..geen stro ofzo als bodembedekking.. meeste mensen doen kranten..ik heb fleece dekentje gedaan. Als je een wit kleedje doet kan je ook duidelijk zien of ze geplast heeft of dat ze bloedt ofzo.. Dat is wel handig. Ik neem aan dat je ook nog advies mee krijgt van de dierenarts wanneer je moet dwangvoeren of moet beginnen met pijnstilling. Vraag hier wel om als je die niet meekrijgt, want tot mijn verbazing krijgen sommige geen pijnstilling mee van bepaalde dierenartsen. Oh en niet gelijk in paniek raken als je geen keutels ziet of dat ze niet gelijk eet.. bij mij deed ze dat ook pas de volgende dag..en niet eens zo heel veel. En veel later op de dag. Hopelijk krijg je nog meer tips.. ik heb het ook pas achter de rug en ben al zo blij dat het afgelopen is dat ik niet meer zo goed kan bedenken waar je nog meer op zou kunnen letten.

Geplaatst:

Wat spannend zeg. Succes met het laatste uurtje wachten en de na zorg straks.

Verder heeft dollie de adviezen die ik voor je heb eigenlijk al gegeven.

Geplaatst:

Olvarit kan op zich wel als dwangvoer dienen ja, maar dat zou ik alleen doen als je niks anders kunt krijgen. Vaak kun je van de brokjes van je konijnen wel dwangvoer maken (water erbij) en sowieso heeft de dierenarts wel speciaal poeder waar je dwangvoer van maakt, daar even vragen dus.

Darmstimulerende middelen kun je ook bij de dierenarts krijgen. Ik heb ze niet nodig gehad bij de castratie van mijn voedster, mijn dierenarts geeft in principe ook niks mee uit voorzorg (heb het zelf wel altijd in huis) maar er zijn ook genoeg dierenartsen die dat wel doen. Zolang je maar pijnstilling hebt is het goed.

Geplaatst:

darmstimulerende medicijnen kan je bij de dierenarts krijgen.

Olvarit wortel kan als dwangvoer (kijk wel uit dat het alleen wortel is en niet die met aardappel). Zelf doe ik er wel altijd poeder van de biksjes doorheen, zodat ze ook vezels binnen krijgen.

Edit: Ik was even vergeten dat dollie meestal sneller is.

Geplaatst:

Blijven proberen Loura :he:

Je vult het wel mooi aan, wortelhapje met biks(poeder)/dwangvoer van de DA erdoor heen kan natuurlijk ook. Wortelhapje alleen zou ik bij voorkeur niet doen omdat er geen vezels in zitten, maar als je de vezels er door mengt is dat opgelost. Vaak vinden konijnen wortelhapje ook lekkerder dan gewoon dwangvoer, en als ze iets lekker vinden eten ze het natuurlijk veel makkelijker.

Geplaatst:

Ik zal mijn best doen Iris :P

Wat hier ook een enorm succes is trouwens als ze last van de darmen hebben en extra vezels nodig hebben is fibreplex. Dit vinden ze enorm lekker. Volgens mij kan je dat kopen bij bunnybin, maar mijn DA heeft het ook altijd.

Ik hoop natuurlijk dat ze het helemaal niet nodig gaat hebben en ze lekker snel weer hersteld.

Geplaatst:

Medpets.nl heeft het ook zag ik. Daar kun je trouwens ook pijnstilling (Carprofen) en darmstimulerende middelen (Ciseral) kopen, maar daar heb je nu niet zo veel aan omdat dat op z'n vroegst morgen wordt geleverd.. :P

En ik hoop natuurlijk met Emilyrose mee!

Geplaatst:

Gelukkig dat is in ieder geval al 1 zorg minder. Nu hopen dat de rest ook helemaal voorspoedig verloopt.

Geplaatst:

Dwangvoeding en darmstimulerende middelen heb ik ook niet nodig gehad na Cookie dr castratie.

Als het goed is doet de pijnstilling zn werk zodanig goed dat ze al gauw weer gaan eten, alleen inderdaad keutels kunnen wel een dag op zich laten wachten.

Cookie was dinsdagmiddag geholpen, had 's avonds een paar keuteltjes en tot woensdagavond een uurtje of 8 niks meer, daarna kwam er toen ik met mn da aan de telefoon hing hierover een hele berg, alsof ze het aanvoelde :mdr:

Geplaatst:

Mijn meissie is lekker thuis. Ze heeft al 20 keuteltjes gelaten :D maar wil nog niet eten :( Ook de temperatuur schommelt heel erg. maar ze ligt nu lekker in een fleece dekentje op mijn vriend zijn borst.

Kermit kwam al gelijk naar der toe om der koppie te wassen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .