Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Maak mij een beetje zorgen om Ollie maar weet niet of dat eigenlijk (al) nodig is ..

Normaal zijn de nijnen 's morgens allebei heel levendig. Ze mogen even uit hun hok en doen vrolijk 'n paar rondjes, ondertussen maak ik hun groenvoer klaar en daarna geef ik hen brokjes. Bij het geluid van de brokjes komen ze al naar boven gespurt. Nu bleef Ollie gewoon binnen in een hoekje zitten en ook op de brokjes kwam hij niet af. Als ik hem een SS brokje geef neemt hij het ook niet aan. Hij lijkt wat lui, ligt meestal languit .. Nu, dat doen ze meestal wel overdag, lui naast elkaar liggen, dus twijfel of er nu iets is of niet. Ik heb vakantie dus ze kregen wel iets later hun eten dan anders. Wacht ik nog heel even af en bel ik de DA als hij verder in de dag ook niets eet?

Geplaatst:

Ik zou eten (groente?) aan blijven bieden, zorgen dat je kunt zien of hij keutelt en hem verder goed in de gaten houden.. Als het niet betert, zou ik vanmiddag bellen.

Geplaatst:

bij twijfel bellen! max had dit vrijdag ook, en ben blij dat ik gegaan ben, hij had namelijk gas. dit kan bij ollie ook zo zijn, of een verstopping. je kan altijd de da bellen wat die er van denkt

Geplaatst:

Wat ik wel eens doe bij twijfel is sowieso een afspraak maken met de dierenarts. Als het in de tussentijd beter gaat, dan zeg ik de afspraak af. Het klinkt een beetje a-sociaal, maar mijn dierenarts heeft liever dat ik een keer te veel dan te weinig bel en vindt het niet erg. Ik wil op zo'n twijfeldag niet de kans lopen dat het spreekuur al vol is gelopen wanneer mijn konijn inderdaad ziek blijkt te zijn.

Geplaatst:

Dat lijkt me inderdaad wel het beste idee, dan weet je zeker dat je terecht kan.

Ik zou zelf tot één uur kijken, intussen wel proberen hem te laten eten etc (eventueel zijn buikje masseren?) en anders gelijk de DA bellen.

Geplaatst:

Het lijkt mij of alles sinds vanmiddag terug in orde is .. Hij eet terug en hij is ook terug wat levendiger, kwam naar de ren en zo. Gisteren was er veel lawaai en drukte, stof (aanleggen terras) - misschien dat hij daar wat gestresseerd van geworden is? Ik hou het verder in 't oog ..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .