Stephanie79 Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Hallo allemaal,Vanmorgen is mijn voedstertje Senna van 1 jaar en 3 maanden gecastreerd, ze hebben haar baarmoeder en eierstokken weggehaald. Ze had veel last van schijnzwangerschappen en ik wil ook baarmoederkanker in de toekomst voorkomen. Het is nu al bijna half 11 en ze eet nogsteeds niet. Ze heeft wel een paar slokjes gedronken en een minihapje genomen van wat petereselie maar that's it. Ik heb haar al twee keer gedwangvoed, met pijn en moeite wat ze wil niet opgepakt worden eigenlijk.Ik heb het idee dat ze pijn heeft. Ook al zei de dierenarts dat de pijnstiller tot morgenochtend zou werken. Is het safe om haar de meegegeven Carprofen drops al te geven? Ik hoop dat ze zich hierdoor beter gaat voelen en zelfstandig gaat eten. Maar is het safe om het nu al toe te dienen? Ik wil niet dat ze dadelijk een overdosis krijgt aan pijnstillers.Weet iemand raad? Ik hoor het graag van jullie.Alvast dank. Groet, Stephanie
pechkonijn Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ik dacht dat je dat al wel mag geven. Wacht voor de zekerheid nog even op andere reacties.
Stephanie79 Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Dank voor je reactie pechkonijn. Ik wacht nog even wat andere reacties af... ben benieuwd...
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 anders even bellen. ik zou het niet zomaar doen. Als de pijnstiller nog zou moeten werken is het nog niet uit het lijfje en gaat het straks stapelen. weet ook niet welke ze daar heeft gehad en of dat tegelijk gegeven kan worden. Mini at ook niet direct. dat heeft ook tot de volgende dag geduurd. ik heb haar toen voor dat ik naar bed toe ging nog een beetje dwangvoer gegeven. Puur om de darmen op gang te houden en de volgende morgen heb ik gelijk om 8 uur de DA gebeld. zij hebben toen de taak op zich genomen om haar weer aan het eten te krijgen.
Amatjuh Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Pijnstilling werkt bij konijnen maar 12 uur (veel voorkomend misverstand bij dierenartsen), zeker geven dus!
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 niet alle pijnstilling!!! bij mij krijgen ze bi jde DA Tolfedine en ik heb zelf gezien dat het tot 2 dagen door kan werken
Amatjuh Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ja bij honden en katten werkt het zo lang, maar bij konijnen niet die hebben een andere stofwisseling.
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 dan heb ik zeker een hond of kat die vermomd is als konijn....... Mini heeft de 2 dagen na castratie echt geen pijn gehad, derde dag wel.MAx heeft met zijn kiezen te dagn na de injectie geen pijn gehad, derde dag wel..... lijkt me stug als mijn konijnen (want heb ze toch echt als konijn gekocht) 1.5 dag over slaan met pijn hebben als die pijnstiller uitgewerkt is
Amatjuh Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Het is onderzocht van die pijnstilling, ik verzin het niet..
Stephanie79 Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 Oei de verschillende antwoorden maken het er niet makkelijker op...
Amatjuh Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Als jij ziet dat je konijn pijn heeft zou ik zeker iets geven, je kunt er niks fout mee doen. Een konijn met pijn eet niet en dan kom je nog veel verder in de problemen.
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 je kan er zeker wel iets fout mee doen amatjuh. je weet niet hoe de middelen op elkaar gaan reageren. sommige medicatie kan echt niet samen. het enige juiste wat je kunt doen als je twijfelt is bellen met de DA
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 mini was trouwens ook wat dizzy (schommelde af en toe een klein beetje, liep voorzichtig) kan me voorstellen dat ze dan ook niet echt bhoefte hebben aan eten. misschien dat je konijn hier ook last van heeft?
Boefje Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Nou zolang ze dwangvoer krijgt kan je nog wel even wachten..maar meestal zie je aan je eigen konijn wel of die pijn heeft... ik had mijn konijn ook om 2 uur snachts al pijnstilling gegeven.. terwijl ik moest wachten tot de volgende dag.. ze was laat in de ochtend geholpen. Om 2 uur kon ik dr ophalen toen. Ze zat er zo zielig bij met dr oogjes wat dichtgeknepen en ze tandeknarste. Toen ik pijnstilling had gegeven werd ze ineens veel levendiger.. t lastige was dat ik telkens moest opletten dat ze niet te druk werd vanwege dr wond of er aan ging zitten..want dan doet t ineens geen pijn meer he.. maarja dat gaf wel aan dat ze inderdaad pijn had.. t was een wereld van verschil.
Boefje Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 oh sorry hahaha t was gister avond..ze zal nu ongetwijfeld al pijnstilling hebben gehad..haha Hoe gaat het nu met je nijn?
Aanbevolen berichten