Leona1981 Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Mijn man en ik hebben sinds een jaar 2 konijnen, 2 voedsters (nadat onze vorige 2 konijnen zijn overleden aan resp. E. Cuniculi en een tumor). Onze konijnen heten Hummel en Dot. Hummel is een hyperactief konijn met japannertekening en dot is een kruising tussen een lotharinger en iets anders.Sinds circa 3 maanden is Dot begonnen met het kaalpukken van d'r borstkas. Op een gegeven moment ging dit zelfs zo ver dat ze een gat in d'r borst had. We hebben toen heel erg getwijfeld tussen een spuitje geven en opereren (ivm succes en kosten a ca € 500,-) maar uiteindelijk toch voor het laatste gekozen (zie foto in fotoboek voor hoe het eruit zag na de operatie). Na AB te hebben gehad, cisaral drops, huidzalf en andere medicijnen en een rompertje aangehad te hebben leek het sinds 1,5 maand beter te gaan. Ze zaten normaal gesproken samen in een hok maar de laatste tijd hebben we ze even apart gedaan. We hadden zoiets van "misschien is het wel Hummel die Dot bijt en dat Dot daar dan mee verder gaat omdat het jeukt". Sinds een week zitten ze nu weer samen in een hok en nu begint ze dus weer in d'r borst te bijten. Het lijkt een beetje op wat Rian had met Muis http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/33840-muis-plukt-borst-kaal.htmlDot en Hummel zijn niet gecastreerd. De reden dat Dot hiermee zou kunnen zijn begonnen is misschien het feit dat ze vlak hiervoor is geholpen aan d'r haakjes. De DA kwam toen iets raars tegen waar ze haar meteen aan hebben geholpen maar dit was wel pijnlijk voor Dot. Misschien dat ze door stress hiermee kan zijn begonnen. Maar dat verklaard niet waarom ze hier nu weer mee is begonnen. Stress kan ze niet echt hebben volgens mij. DA kan ook niet echt wat bedenken. Ze hebben haar huid nagekeken toen ze haar open wond gehecht hebben. Iemand enig idee wat het zou kunnen zijn en waarom ze dit doet?
W&W Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 Ik heb met zo'n toestanden geen ervaring, maar ik vind het wel knap wat je allemaal voor Dot hebt gedaan! Ik hoop voor je dat je snel een oorzaak en oplossing vind!
Leona1981 Geplaatst: 15 juni 2010 Auteur Geplaatst: 15 juni 2010 dus als ze alleen zit doet ze het niet?Ze hebben een jaar samen gezeten voordat Dot hiermee begon. En is ook begonnen na de operatie aan d'r tanden. Dus als Hummel het zou veroorzaken dan zou het al wel eerder voorgekomen moeten zijn lijkt me. Toen alles weer een beetje genezen was hebben we ze voor de zekerheid dus even apart gezet. Mocht Hummel de "dader" zijn dan kon ze het namelijk niet weer erger maken. De eerste paar dagen dat ze weer samen zaten was er ook niets aan de hand. Het zijn nu ook oppervlakkige wondjes, ze blijft (nog) niet doorbijten.
Aanbevolen berichten