Christel00 Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 hallo iedereen ons Nijntje is echt niet goedeen twee tal weken geleden is er E cuniculi vastgestelddoor de medicatie was ze al snel wat beter gisteren is ze echter slecht gewordenheb haar direct binnen apart genomen ze keutelt bijna niet meer, eet niet meer, ze zit maar wat te zittenrond haar neus hangt een 'bruine vloeistof'en onder haar kin is het nat ik heb deze symptomen zelf ook al opgezocht, zou tandprobleem zijnmaar twee weken geleden is ze aan haar tanden ook geopereerd , dus haken kunnen het niet zijn vanavond ga ik sowieso naar konijnkundige da terugmaar ik zit hier nu zo droef en bang af te wachten wat het toch nu weer zou kunnen zijn ha ik heb haar ook al gedwangvoederd wie herkent dit?groetjeschristel
Christel00 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 aja ze ademt ook snel en de ademhaling piept ik zit hier nu op mijn werk en hoop dat ze de avond haalt tot ik bij da kan:erf:
Amatjuh Geplaatst: 14 juni 2010 Geplaatst: 14 juni 2010 Dat klinkt niet al te best..Heb je toevallig nog cisaral of primperid in huis, zodat de keutels op gang komen?En ik zou haar ook pijnstilling geven, als ze zo stil zit duid er vaak op dat een konijn pijn heeft.Succes straks bij de DA!
Christel00 Geplaatst: 14 juni 2010 Auteur Geplaatst: 14 juni 2010 ja hoor ze staat al twee weken op metacam (0.65 ml) en op 2 cc baytrillook krijgt ze iets voor de vertering van maag en lever (oranje vloeistof)en dan heeft ze ook nog de panacur een hele apotheek dusdus ik weet niet vanwaar de pijn komt kunnen kiezen terug groeien op 2 weken?? dierenarts is voicemail , heb haar ook al bericht gestuurd of ik vroeger mag komen :frown:
wupsie Geplaatst: 15 juni 2010 Geplaatst: 15 juni 2010 is er met dwangvoeren niet perongeluk wat voer in de luchtwegen gekomen? dat zou de bruine vloeistof uit haar neusje kunnen verklaren en ook de benauwdheid. dit kan gemakkelijk per ongeluk gebeuren met een zwak konijn wat slecht slikt of als het spuitje ver achter in de mond zit of de inhoud van de spuit te enthausiast naar binnen gespoten wordt. ik hoop voor je dat ze er boven op komt. Sterkte
Christel00 Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Bedankt iedereen en sorry dat ik nu pas reageer maar heb helse dagen achter de rug toen ik nijntje ging thuis ophalen om naar dierenarts te gaan was ze héél slechtze was zo slap als een lappenpop ik heb haar opgenomen en ben zoals een gek naar de dierenarts beginnen rijdenze had geen ademonderttussen naar dierenarts beginnen bellen dat ik met SPOED afkwameenmaal daar toegekomen ben ik uit mijn auto gesprongen en naar binnen gelopendirect operatieruimte binnen en aan de zuurstof ze was zelfs te zwak voor onderzoeken twee uur aan zuurstof gelegen en aan het infuusdan zag ik haar oog mat wordenhartslag verminderde dan geïntubeerd en automatische beademing opgezet nog een spuit adrenaline in het hart maar wou niet baten Nijntje is gestorven in mijn armen gisteren is een autopsie uitgevoerd en het was echt van alles wat met haardoor haar jarenlange tandprobleem (niet bij mij)was de lever en nieren niet goedze had dan ook nog de e cuniculien ze had ook baarmoederkanker (door niet gesteriliseerd te zijn)longkanker had ze waarschijnlijk ook kortom, inwendig was ze echt 'op' ik ben er het hart van in:( en pluche die stakkerd zit nu ook weer alleen
Rifca Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 :aww: Wat vreselijk... Sterkte en wees maar extra lief voor Pluche
Suuzi Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Sterkte! Wat sneu dat Nijntje maar zo kort van haar fijne, betere leven bij jou heeft mogen genieten.
Emytje Geplaatst: 16 juni 2010 Geplaatst: 16 juni 2010 Sterkte met het verlies! Je hebt in ieder geval alles uit de kast gehaald om haar nog te redden, meer konden jullie niet doen...
Christel00 Geplaatst: 16 juni 2010 Auteur Geplaatst: 16 juni 2010 Bedankt iedereen! het doet echt zo een pijn omdat Pluche zo gelukkig was met zijn nieuwe maatje nu zit de stakkerd wéér alleen....:frown:dat is twee vriendjes voor hem verloren op één jaar tijd
zwarte panter Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Jeetje, Christel.Ik lees het nu pas.Sterkte voor jou en Pluche!Vergeet niet dat jij Nijntje nog de mooiste maanden van haar leven hebt kunnen geven.
W&W Geplaatst: 17 juni 2010 Geplaatst: 17 juni 2010 Wat erg dat het zo heeft moeten lopen.. veel sterkte!
Aanbevolen berichten