Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eh, ja, wat nou bloed, Dollie? :whistle2: beenmerg. Voorzover ik kan terug vinden, heeft langdurig Panacur geven een negatief effect op het beenmerg.

Geplaatst:

Sorry Dollie, kan er echt niet meer opkomen (was destijds beetje in paniek vandaar), misschien dat ik er morgen iemand kan bereiken? Weet nog wel heel goed dat ze daar erg kwaad waren dat mijn eigen DA lekker panacur bleef voorschrijven, spekt natuurlijk lekker de kassa. Ik geloof dat bij jonge nijnen ook de ontwikkeling van het kraakbeen wordt beinvloed en langer gebruik het darmslijmvlies of darmwand wordt aangetast. Maar: nogmals ben het niet zeker maar hoop je binnenkort meer te kunnen vertellen!

Geplaatst:

Geloof dat dat laatste voor de meeste medicatie geldt? Nou ja, dat langdurig Fenbendazol geven slecht is/kan zijn weet ik, maar ik vond vier weken helemaal niet lang eigenlijk. Ben erg benieuwd! :yes:

Jammer dat er nog zo veel onduidelijkheid is over EC. Wilhelminapark schrijft op haar website over één maand trouwens.

Geplaatst:

Ben nog even verder gaan zoeken:

Fenbendazole In 2001, a study published in the Veterinary Record (April 14, 2001, pp.478-480) suggested that fenbendazole, a drug used to treat roundworms, might be effective in both preventing and curing E. cuniculi infections. This was a major breakthrough, both because there was scientific data to support the findings and because this was the first treatment that was believed to cure (rather than simply control) the condition. In rare cases, long term treatment with fenbendazole may be associated with the onset of bone marrow failure.

Some veterinarians who had been skeptical of albendazole and oxibendazole because of the lack of scientific data began treating symptomatic cases of E. cuniculi with fenbendazole and others switched to prescribing fenbendazole. I have recently heard from several individuals that their veterinarians were going back to oxibendazole because they considered it to be more effective than fenbendazole once symptoms emerge. Again, however, this conclusion is based on each practitioner's individual experience rather than on a pooled scientific data.

(Bron: http://www.rabbitnetwork.org/articles/treatment.shtml)

Ook hier wordt over het beenmerg geschreven, maar het zou niet veel voorkomen en de vraag blijft.. Hoe lang is "long term treatment"? Maar op de meeste Engelse sites wordt wel over 28 dagen behandelen geschreven.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .