evy Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 hallo,ik heb nu sinds een jaar een konijntje flappie. alles ging goed tot hij vorige week last kreeg van gas. bij de DA hebben ze hem een spuitje gegeven en diezelfde avond at hij terug normaal en was hij weer gezond.nu heb ik sinds gisteren gemerkt dat hij af en toe door zijn achterpootje zakt. ik dacht als het nog niet beter was morgen naar de DA te gaan maar nu deed hij net heel raar. ik was hem gewoon aan het aaien en niks aan de hand, ineens rekt hij helemaal uit, alle pootjes gestrekt en begint hij heel hard te schudden en rond te draaien van zijn buik op zijn rug en terwijl ging zijn lijfje op en neer de zetel (dit had hij zelf niet in de hand). ik heb hem dan na een 20 tal seconden vastgenomen en toen kwam hij weer bij. ik merkte toen ook dat zijn ogen terug kwamen (die waren helemaal weg gedraaid). hij heeft zich dan eventjes neer gelegd omdat hij precies uitgeput was en nu zit hij weer rustig te doen zoals hij altijd doet. en nu zakt hij nog steeds af en toe door zijn pootjes maar geen aanval meer.ik ga morgenvroeg zeker meteen naar de DA maar ik wou toch eventjes weten of iemand een idee had wat dit zou kunnen zijn en of er misschien een verband zou kunnen zijn met zijn gas van vorige week?
Mirjam0105 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Ik zou zeker zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan. Zoals jij het omschrijft lijkt het op een epilepsieaanval. Sterkte ermee!
evy Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 weet je toevallig ook of dat te verhelpen is epilepsie?
Crn76 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Hallo Evy, zeker naar de DA morgen, liefst vanavond nog! Klinkt voor ons min of meer bekend en zeker niet oke! Zijn er goede konijnkundige DA's in de buurt? Heel veel succes!
evy Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 dat is het probleem. er is hier in de buurt nergens nog waar ik terecht kan met mijn konijntje, anders was ik er nu al naartoe.het vroegste kan ik morgenvroeg pas gaan.ik ben zo bang he nu...
Mirjam0105 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Misschien kun je een dierenarts bellen (verder weg) en uitleggen wat er gebeurd is? Misschien dat hij of zij je wat gerust kan stellen of uitleg kan geven. Succes!
evy Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 ik ben eens aan het googlen of ik nog ergens een DA kan vinden die mij nu wil helpen
Crn76 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Zie je morgen toevallig kans in Merelbeke te geraken? Aan de Uni Gent diergeneeskunde zijn ze fantastisch met o.a. konijnen en zelfs goedkoper dan DA's ( in NL dan toch). Je kunt erop consult en ze geven indien mogelijk ook verder telefonisch advies of zelfs overleg met je DA als die er voor openstaat! Telnr.: 0032(0)92647441
evy Geplaatst: 9 juni 2010 Auteur Geplaatst: 9 juni 2010 ik heb net gebeld naar zo een spoeddienst van een dierenkliniek.daar dachten ze aan een parasiet in de hersenen en ze vertelden me ook om morgen naar de dierenarts te gaan wat ik zoiezo ook al van plan was.heeft er hier toevallig iemand ervaring mee als het echt dat zou zijn wat die DA me vertelde?bedankt voor de hulp
Crn76 Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Ja Evy, E.c. een parasiet die zich door het lichaam begeeft en ook naar de hersenen. Ben je ondertussen naar de DA geweest en zo ja, wat is daar uit gekomen?
Crn76 Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Ps, ze moeten bloed afnemen om de parasiet te herkennen en soms foto's nemen om te zien of er veel schade in het hoofdje is gedaan..
Dollie Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Dit doet mij inderdaad denken aan EC. Bloed afnemen is niet persƩ noodzakelijk, het zou zelfs niet heel zinvol zijn, je moet gewoon zo snel mogelijk met Panacur gaan behandelen. Als het E. cuniculi is, kan het zijn dat het wel met de gas aanval van vorige week te maken heeft. Een konijn besmet met EC draagt de parasiet gewoon bij zich, totdat de weerstand verminderd. Dan kan de parasiet tot uiting komen. Ben je al bij een DA geweest?
evy Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Geplaatst: 12 juni 2010 ben de volgende dag direct bij de DA geweest.daar spraken ze ook over een bacterie of een parasiet in de hersenen.ze konden zonder verder onderzoek niet meteen zeggen welk van de twee het was dus zijn ze direct met antibiotica tegen de twee begonnen.hij gaat zeker niet meer verder achteruit, hij heeft ook geen aanval meer gehad.ik heb zo het gevoel dat het zelfs beter aan het gaan is, hij zakt minder door zijn pootjesdus ik hoop dat ik over een paar daagjes weer een gezond nijntje heb
bunny ranch chanty Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Naast ab heb je ook panacur nodig om ec uit te sluiten.
Dollie Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Aangezien ze schrijft over behandelen tegen zowel de bacterie als de parasiet, neem ik aan dat ze dat ook gekregen heeft Cindy.. Niet iedereen weet dat Panacur een ontwormingsmiddel is en geen antibiotica. En dierenartsen zijn ook niet altijd even duidelijk met wat ze nu geven. "Dat snappen die mensen toch niet.." Hoe heet de medicatie die je gekregen hebt Evy?
evy Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Geplaatst: 12 juni 2010 ik ben panacur moeten gaan halen bij de apotheek, dat moet ik nu 3 weken geven en het andere dat ik gekregen heb weet ik niet, hebben ze niet gezegd en ik zie het ook nergens staan op het potje dat ze hebben mee gegeven. ik kan alleen maar vertellen dat het er kleurloos uitziet en dat ik het nu 10 dagen moet geven.
Dollie Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Dat zal de antibiotica zijn. Ik zou Panacur wel wat langer geven, maar goed, dat kun je over drie weken wel bekijken.
evy Geplaatst: 13 juni 2010 Auteur Geplaatst: 13 juni 2010 oh ok, hoe lang denk je dat ik panacur best geef dan?
Dollie Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Hoezo niet langer dan vier weken? In elk geval vier weken.
Crn76 Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Volgens DA's faculteit diergeneeskunde UZ Gent niet langer dan 4 weken. Weet niet meer precies waarom niet maar probeer het te achterhalen.
Dollie Geplaatst: 13 juni 2010 Geplaatst: 13 juni 2010 Ik weet wel dat Panacur op de lange termijn niet goed is voor iets in het bloed.. Bloedplaatjes, bloedlichaampjes? Kan in elk geval voor een te kort zorgen. Maar bij vier weken al?
Aanbevolen berichten