Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Daan & Dolly heb ik nou twee weken. Meteen vond ik ze al wat mager en heb daar toen ook een topic over geopend.

Bij Daan zijn de haakjes waar ze bij konden weggeveild en hij komt nou mooi aan.

Dolly daar in tegen blijft mager. In het vorige topic heb ik de tip gekregen om dwangvoer bij te geven waar ik nu nog mee bezig ben.

Op een dag eet mevrouw een dubbele portie SS (30 gram), ongeveer 150 gram groente, kruiden en timothy hooi en krijgt ze ongeveer 30 ml dwangvoer. Ook krijgt ze elke dag een stukje brood.

Ze heeft overigens ook panacur gehad.

Ondanks al dit eten, komt mevrouw praktisch niks aan. Nou vroeg ik me af wat ik verder nog zou kunnen doen om haar helpen aan te komen? Ik zou bijvoorbeeld het dwangvoer omhoog kunnen gooien, maar dan krijg je waarschijnlijk het probleem dat ze minder zelf gaat eten?

Geplaatst:

Pff lastig zeg!! Misschien dingen voeren die voor konijnen die op goed gewicht zitten eigenlijk niet mogen.. omdat ze dikmakers zijn? Bijvoorbeeld banaan??

Ik weet het eigenlijk niet, dus je hebt niets aan mn reactie,.. haha :P

Zijn vast andere BB-ers die je kunnen helpen!

Geplaatst:

Ik wil liever niet meteen beginnen met dikmakende voeding, ik heb gister wel geprobeert of mevrouw appel lust, maar nee hoor.

Ik hoorde wat over Brinta, zou dat in dit geval misschien kunnen helpen?

Geplaatst:

Ben benieuwd wat voor dingen je kunt voeren om ze dikker te krijgen..

Kruiden muslie kun je vast niet in de supermarkt krijgen of wel?

Mijn konijn moet ook aankomen omdat hij te mager is..

Zelf doe ik ook de junior van ss door de gewone ss heen maar hij eet de gewone ss er tussen uit..

Gepureerde ss lust hij ook niet.. Winterpeen lust hij ook niet graag dus ik ga ook gewoon bospeen proberen, als dat kan..

Geplaatst:

Ik heb Nijn met zijn ondergewicht destijds meerdere malen per dag extra biks uit de hand gevoerd. Ook wat vaker bekende dikmakers gegeven, druifje, appeltje, worteltje, zonnebloempitjes. Het is niet heel snel gegaan, maar nu zit hij weer op zijn normale gewicht :)

Geplaatst:

Ik voer sowieso biks uit de hand, zodat ik zeker weet dat ze allebij hun eigen hoeveelheid/portie krijgen.

Konijnen Ć©n Paarden muesli lust ze niet, hetzelfde geld voor erwtenvlokken.. Iemand die nog wat weet over het brinta geven?

Ik heb haar de afgelopen drie dagen meer gedwangvoerd dan dat ik daarvoor deed, ik heb dat eerst niet gedaan omdat ik bang was dat ze dan haar eigen brokjes meer zou laten staan. Gelukkig doet ze dit dus niet! :) Ik denk dus, dat ik vananaf nu, sowieso ook wat meer ga dwangvoeren.

Geplaatst:

Heb het hier wel met Iris over gehad op MSN, en uit dat gesprek maakte ik op dat ze onbeperkt krijgt maar niet meer dan 30 gram eet.. Maar dat weet ik niet zeker.

Geplaatst:

als ze niet voldoende aankomt zou ik in elk geval geen afgepaste hoeveelheid biks geven maar zoveel ze wil. nu neem ik wel even aan dat je het hebt over een opgroeiend konijn en niet een die al uitgegroeid is. wat die van mij wel vanzelf wilde eten was dwangvoer van critical care. dit heb ik 1-2 dagen naast de biks gegeven in overleg met mijn da. ik heb haar daar maar 1 portie (niet de daghoeveelheid maar de hoeveelheid voor 1 maal dwangvoeren) van gegeven. toen begon ze de smaak van biks-eten weer te pakken te krijgen en kwam ook weer wat aan. ik let nu bij diesel nog steeds op of ze aankomt en de critical care heb k gelukkig gewoon in huis. diesel is erg verzot op hooi maar krijgt dan niet genoeg de benodigde bouwstenen binnen om te kunnen opgroeien als ze haar biks niet genoeg eet. durf haar alleen niet zo weinig hooi te geven dat ze biks moet eten want dan eet ze straks niet en ben ik verder van huis. nu eet ze gelukkig wel biks. ong een 3 weken geleden had ze iets gas in de darmen en moest ze 2 dagen alleen hooi, daarna is ze nog meer gaan sukkelen met haar biks te eten waardoor ik nu niet het advies van de da om 1 maal per 2 weken een dag alleen hooi te geven durf op te volgen. ben bang dat ze dan weer haar biks niet moet.

Geplaatst:

precieze leeftijd van Dolly is volgens mij onbekend omdat ze is gevonden. maar wel te mager. maar waarom zou je een volgroeid konijn wat veel te mager is niet onbeperkt biks mogen geven?

Geplaatst:

Ze krijgt inderdaad een afgemeten portie biks. Ik weeg nu dagelijks 50 gram af en geef de hele dag door wat uit de hand, zodat ik presies weet wat ze op een dag/nacht gegeten heeft. De volgende morgen heeft ze ongeveer nog een gram of 20 over. Ze zitten op dit moment in een binnenkooi, dus ik merk het gauw genoeg als ze wat te eten wil. Ook snachts kan ik haar wat aanbieden omdat ik toch de wekker moet zetten om kittens te flessen.

Geplaatst:

maar als ze 30 gram eten eten ze al de max aanbevolen hoeveelheid voor 2 kg konijn. dit is dus al meer dan de aanbevolen hoeveelheid. en hier zouden ze dus al wat van aan moeten komen. misschien dat ze ook echtniet meer op kunnen? maar hoe zijn ze zo mager geworden? in de opvang kregen ze ook ss biks en daar gaan de bakken ook meestal vol, het wordt neit afgemeten in iedergeval. hebben ze ook geen wormen ofzo?

Geplaatst:

okee haha. ik was net ook al voor mn beurt door te zeggen dat ze al volgroeid was:p maar dan kunnen ze dus ook geen wormpjes hebben. want door het gebit aten ze wel maar langzamer..... en echt veel beweging kregen ze toch ook niet in de opvang...

Geplaatst:

Ja, ik vind het echt vreemd dat Dolly niet aan komt.. Daan zit volgens mij wel redelijk op gewicht nu, maar Dolly komt nauwelijks aan terwijl ze echt veel wegwerkt!

Geplaatst: (aangepast)

*schaam* Zoveel beweging krijgen ze nu ook niet.. Ze hebben een rennetje van een paar meter maar voor het hok staan..

Morgen komt een dierenarts hierheen voor wat flessenkittens / katten met niesziekte, dus heb ik meteen even geregeld dat ze Dolly nog een keer nakijkt en (indien nodig) bloed trekt.

Ze is overigens de laatste week wel wat aangekomen hoor! Daan moet nu niks meer aankomen, ik vind hem voor zijn grote(kleinte) eigenlijk al wat rond. :P

aangepast door raylaatje
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .