Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn Joey is op dit moment weer aan het verharen. Hij was net klaar eigenlijk en nu krijgt hij weer een nieuwe vacht. Het duurt bij hem altijd erg lang voordat hij helemaal verhaard is. Mijn andere konijn Fluffy heeft dit helemaal niet zo.

Kan ik iets doen dan het verharen makkelijker gaat?

Ik borstel hem wel regelmatig.

Geplaatst:

Ik heb geen idee..keb het zelfde probleem.. Bailey blijft maar in de rui..en tot overmaat van ramp heeft hij dan ook vaak last van verstopping of beginnend verstopping..heel vervelend...geef telkens prozyme..maar ooit vind ik het genoeg zeg.. ik borstel hem bijna elke dag en pluk onder het aaien zijn haartjes eruit..gelukkig is het nu veel minder en is op een ' eilandje' na bijna al zijn wintervachtje weer weg.. hopelijk is het volgend jaar anders. Hij is nu al iets meer dan een jaar een binnenkonijntje.

Wat je ook kan proberen is een vochtig washandje over hem heen aaien zodat alle haartjes mee gaan.. offe..een rubberen borstel iets..had ik ooit iets over gelezen. Maar ik kan Bailey de hele dag wel borstelen er blijven haartjes loskomen.

Geplaatst:

Nijn is inmiddels klaar met het verharen, maar Minky ook nog steeds niet. Ik probeer gewoon regelmatig te borstelen en voorzichtig te plukken, om toch zoveel mogelijk los haar weg te krijgen. Dit tip van dat vochtige washandje werkt inderdaad ook wel goed, alleen lukt mij dat niet bij Minky omdat ze dat heel eng vind.

Veel meer dan dat kun je volgens mij niet doen, het ene konijn heeft nu eenmaal wat meer 'moeite' met verharen dan het andere...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .