frutsel Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Hallo,Mijn konijn heeft 2 bultjes op haar rug, ik heb deze vandaag ontdekt. Ze lijkt er geen pijn aan te hebben. Ze zitten bij de heupen/op de rug en op dezelfde hoogte. Ze voelen 'hoornachtig' (als nagels) aan, de huid is niet stuk. Het konijn zit sinds 1 week samen in een hok met een ram.Weet iemand wat dit is?
sloeri Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Hoe oud is je nijntje ?kunnen het de ruggewerveltjes niet zijn die je voelt ?als dat zo is... dan kan het wijzen op een voedingsprobleem volgens mij, al ben ik zeker geen expert !
Bunny06 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Het lijkt mij ook op ruggenwervels of het bekken. Je ziet verder geen kale plek of een korst?Als het wel de wervels zijn dan het is inderdaad te mager.. Bij een gezond konijn kun je de wervels nog net voelen. Voel je ze niet dan is het konijn te dik, voel je ze duidelijk dan is het konijn te mager.
Crn76 Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Geen idee, zit er haar op/ kaal/ korstje? Zitten deze bultjes op de zelfde hoogte op de rug, m.a.w. symetrisch aan elkaar? Misschien kun je een foto plaatsen zodat iedereen een beter beeld heeft van het probleem? Anders naar de DA!
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 juni 2010 Geplaatst: 9 juni 2010 Achterhand heet dat bij konijnen afgekort AH.Dat zijn 2 bultjes boven op de kont van bot.
frutsel Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 Bedankt allemaal voor jullie reactie, Te mager is ze zeker niet (de laatste paar dagen merk ik juist dat ze wat dikker aan het worden is maar de kans is ook aanwezig dat ze zwanger is) dus ik denk niet dat het met haar bekken te maken heeft. in de laatste reactie stond iets over achterhand, nog nooit van gehoord maar dat klinkt aannemelijk.. het zijn idd 2 kleine bultjes precies op de zelfde hoogte (achteraan op haar rug). Ik kan er helaas geen foto van maken dat is toch haast niet te zien. Het zijn 2 beetje langwerpige bultjes geen korstje of iets dergelijks te zien. Ik mag er ook aankomen en haar aaien dus dat is ook niet het probleem. Ik wilde eigenlijk alleen weten of het schadelijk kan zijn. het ziet er in ieder geval zeker niet naar uit ze er last van heeft. Kan iemand mij wat meer info geven over achterhand? of iets anders wat het kan zijn? Groetjes
Bunny06 Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Hoezo denk je dat je konijn zwanger is?Achter heb je dan 2x 2 uitstekende botten? Van bekken/heup en achterhand?Dan zitten die van de achterhand naast de staart?
Aanbevolen berichten