Anouk Faber Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 Hoi! Hier in huize nijn-met-lange-nagels is het weleens ruzie.Nijn word er ab-so-luut niet blij van als ze door krijgt dat ik haar nagels wil knippen.De achterpoten gaan nog wel, dat is bij mij een kwestie van konijn omdraaien en tegen me aan houden. Die gaan dan verder prima en maakt ze geen problemen van, zeker als ze daarna uitvoerig beloond word voor het netjes stilzitten.Maar dan de voorpoten... Mijn hemel! Ze bijt, gromt en wil absoluut geen nagelknippertje in de buurt. We hebben het met zijn tweetjes geprobeerd, met snoepjes, noem het maar op.Ik ben inspiratie loos en krijg het niet meer voor elkaar zonder het konijn en mij stress te leveren. Iemand enig idee hoe ik dit kan doen?Is er een manier om te zorgen dat een binnenkonijn zijn nagels slijt?Kan ik niet iets in de kooi leggen waar ze vaak over heen loopt?Hellup!? Groetjes, -Nouk
konijn1981 Geplaatst: 6 juni 2010 Geplaatst: 6 juni 2010 ik heb al eens gelezen over een stoeptegel in de kooi
Hilke Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Helpt het niet haar strak in een handdoek te wikkelen en dan een voorpootje eruit te wurmen? Je moet vooral duidelijk maken dat jij de baas bent! Dus stevig vasthouden! In theorie ben jij natuurlijk veel sterker maarja die beesten kunnen zo spartelen en wurmen dat het dan gevaarlijk is om vast te houden. Dus meteen in de houdgreep! Hier keer ik ze op hun rug op schoot, oren voorzichtig tussen knieen klemmen en dan kan ik ze zo knippen.
patricia3 Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 of voor 6.50 naar de da of dierenwinkel doet dat ook soms misschien helpt de zithouding en dan de ogen bedekken????
lianne Geplaatst: 7 juni 2010 Geplaatst: 7 juni 2010 Je kunt ook kijken of er een konijnenopvang in de buurt zit. Die willen voor een financiele donatie ook de nagels van je konijnen vast wel even knippen. Ik weet zelf hoe lastig het is, ik knip de nagels van mijn konijnen zelf ook maar dat gaat niet van harte. Dat komt omdat je zelf ook een emotionele band hebt met het konijn, waardoor je automatisch voorzichtiger zult zijn. Een vreemde zal een konijn toch al wat beter vast kunnen houden, waardoor het knippen makkelijker zal gaan.
Aanbevolen berichten