Dollie Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 Ja, ze kunnen wel wat afvallen, maar zó snel? Ik merkte het gelijk toen ik haar uit het mandje haalde. Nou ja, Lilian moet het ook (eer)gisteren al gevoelt hebben, vrij snel na de castratie, want Mini is immers pas net gecastreerd. Ik heb Lilian's banner gemaakt :yes: wil ook wel voor jou aan de slag, als je dat wil?
wupsie Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 hoihoi!! wat een stress op de vroege ochtend!! werd om 10voor9 wakker en moest om 10 over 9 bij de da zijn. ben om 7 uur wel bij mientje wezen kijken. had voor ik ging slapen wat groente en een bakje kruiden met brokjes neergezet en alles was op!! ze is dus ook helemaal goedgekeurd net alles zag er netjes uit en als ze pijn lijkt te hebben mag ik haar metacam geven. ze mag ook weer onder toezicht met max samen
Gast Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 En heb je het nog gevraagd?Wat fijn dat het goed gaat trouwens.
wupsie Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 owja heb gevraagd hoe het kon dat ze zo mager voelde: de buik inhoud is eigenlijk alleen maar darmen en organen en vooral de dikke darm. doordat ze tijdens de operatie niks eten maar het keutel wel doorgaat neemt dat vollume af. dit komt er dus weer gewoon bij. vond haar nu ook al wat minder mager voelen max was gister echt helemaal blij dat ze er weer was. hij ging allemaal rondjes rennen en springen haha. ziet er altijd zo grappig uit bij hem
Gast Geplaatst: 10 juni 2010 Geplaatst: 10 juni 2010 oke. Had niet verwacht dat dat zoveel zou schelen.Hahaha, gekke Max.
wupsie Geplaatst: 10 juni 2010 Auteur Geplaatst: 10 juni 2010 nee ik ook niet, maar legen darmpjes klinkt wel aanneembaar. zit nog te twijfelen of ik haar al metacam geef of afwacht. ze heeft nu nog niks weer gegeten, maar wil ook niet dat ze te wild word. en ze weegt 2.3 kg (stond op het ok briefje dus misschien nu wel minder nu er wat uit is) moet ik dan 2 geven of iets meer
wupsie Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 okee mientje laat dus niet zien dat ze pijn heeft.... gisteravond (gister rond 12 uur pijnstilling gehad) heeft ze haar brokken in 1 ker opggeten en was ze ook weer lekker brutaal aant rondlopen. net weer brokjes neergezet en ze wil het niet hebben. zelfs banaan niet! maar toen ze in haar mandje ging zag je dat ze dat heel voorzichtig deed. ook hupt ze anders. toch maar weer metacam gegeven, ookal knarst ze niet en ademt ze niet snel.
Gast Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Mien maakt het wel lastig zo he. Dommerd is het ook.
Dollie Geplaatst: 11 juni 2010 Geplaatst: 11 juni 2010 Uhm, dmv niet eten laten ze natuurlijk ook zien dat ze pijn hebben.. ;-) Is ze al wel weer gaan eten toen je haar metacam hebt gegeven?
wupsie Geplaatst: 11 juni 2010 Auteur Geplaatst: 11 juni 2010 ben net weer thuis en er zijn wel wat brokjes weg. ook de andijvie die ik net gaf is ze nu aan het eten. Maar max wil nu ook ineens niet meer al zn brokjes eten. Is hij wat aan het bewaren voor mini ofzo? of voelen ze dat de ander niet lekker is en gaan dan zelf ook minder eten? Had mini ook toen max niet lekker was met zn kiesjes
kaatje-kim Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Het kan natuurlijk zijn dat hij Mini mist....Misschien gaat het weer over als ze weer samen zijn. Het kan best zijn dat hij niet zo goed tegen veranderingen kan, omdat toen hij naar jullie ging, hij ook slecht/niet at.... Nu is Mini weg en eet hij weer minder...
Gast Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Ik denk dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Alleen is Mini nu niet meer weg natuurlijk.Maar het zou inderdaad kunnen dat het wel de aanleiding is geweest.
Dollie Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Maar kan daardoor ook gas ontstaan? (Dat ze zich wat minder voelen en daardoor ook slechter gaan eten als ze hun maatje missen vind ik een hele logische verklaring, maar omdat er bij Max (ook) gas is vastgesteld..)
Gast Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Gas kan ontstaan door stress, dus ik denk dat het in dit geval heel goed zou kunnen. Max is volgens mij redelijk stress gevoelig en dan ineens zonder zijn meissie, die daarna heel ziek is, is volgens mij echt een stress factor.
kaatje-kim Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Ik denk dat je gedeeltelijk gelijk hebt. Alleen is Mini nu niet meer weg natuurlijk.Maar het zou inderdaad kunnen dat het wel de aanleiding is geweest. Maar ze zitten natuurlijk niet samen in 1 verblijf, na de operatie...Arme Max, heeft snel stress en laat dat ook duidelijk merken.
Gast Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Volgens mij waren ze vandaag bij elkaar gezet, maar dat kan ik ook verkeerd gelezen hebben hoor.Maar dan nog kan je heel goed gelijk hebben, omdat zijn problemen daarvoor zijn ontstaan.
Dollie Geplaatst: 12 juni 2010 Geplaatst: 12 juni 2010 Gas kan ontstaan door stress, dus ik denk dat het in dit geval heel goed zou kunnen. Max is volgens mij redelijk stress gevoelig en dan ineens zonder zijn meissie, die daarna heel ziek is, is volgens mij echt een stress factor.Makes sense :yes:
wupsie Geplaatst: 12 juni 2010 Auteur Geplaatst: 12 juni 2010 ze zitten in de panelen ren met een paneel als afscheiding. maar sinds vandaag haal ik de afscheiding weg als we er bij zijn. dan kunnen we ingrijpen mocht het te wild gaan. maar heb mini vandaag helemaal geen pijnstilling meer gegeven het gaat dus goed met ons meisje
Aanbevolen berichten