Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Dus het werkt toch geen 2 dagen kon het me al niet voorstellen.Maar methacam kun je gewoon om de 12 uur geven, kun je niks fout mee doen. Kijk nog even hoe ze is voordat je naar bed gaat, anders kun je dan nog wat geven. Het is in ieder geval fijn dat je het in huis hebt, want de pijnstilling zal vanavond zijn uitgewerkt. En als je dan niks in huis hebt.. zie dan maar eens aan pijnstilling te komen.Mijn voedsters hebben bij de DA Dolorex en methacam injecties gehad.
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 hmm krijg er met hard pesten een paar hapjes groen in, maar het is net of ze vergeet dat ze wat in dr mondje heeft. ik vindt haar ook niet echt warm voelen. ook in het kuiltje bij haar nekje niet. heb haar maar tegen een warme fles aangelegd met een theedoekje over haar heen. hoe lang uurt het eigenlijk voor de narcose is uitgewerkt en ze weer helemaal normaal wakker moet zijn?
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Dat verschilt heel erg per konijn. De een is na een paar uurtjes al weer de oude en de ander na een aantal dagen. Daar kun je dus niks van zeggen.Wat heb je al allemaal geprobeerd om te voeren? Witlof, andijvie, radijs, rucola, peterselie en brood vinden ze hier erg lekker. Evt wortelhapje van olvarit?Komen er wel keutels? Hoe vaak geef je primperid?
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 primperid heeft ze alleen vanmiddag bij de DA gehad. heb ik hier niet.ik heb wortelloof, munt, peterselie, andijvie, witlof en wortel bij haar liggen. worteloof en munt krijg ik naar binnen "geduwd" nog geen keutels. ze begint zich wel wat te wassen maar nog neit zo grondig als anders. hoelang meot ik wachten voor ik moet dwangvoeren?
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Dwangvoeren alleen als ze helemaal niks eet of minimaal. Ze moet binnen 12 uur eten, daarna moet je beginnen met dwangvoeren.Oh ik had wel gedacht dat je die mee had gekregen omdat ze al zo'n half lege darm had. Het is belangrijk dat de darmen niet stil komen te liggen. Primerid (of cisaral) mag je volgens mij zelfs tot 4 keer per dag geven.
kaatje-kim Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Fijn om te horen dat het goed is gegaan. Maar goed dat je haar nu hebt laten helpen en niet over een tijdje. Het kan best zijn dat ze dan al zwakker was geworden door de tumoren (die dan al groter waren). Nu was ze in goede conditie, dus brengt de narcose niet zoveel risico met zich mee dan wanneer ze zwakker was door die tumoren.Hopelijk gaat ze lekker eten van de witlof, andijvie, hooi en brokjes, dan komt het vast allemaal goed.
Dollie Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Weet je hoe laat ze onder narcose gedaan is? Ik zou pas 12 uur daarna gaan dwangvoeren en alleen als ze ECHT NIET eet. Regelmatig een paar hapjes is voorlopig ook genoeg..
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 heb om half 8 gebeld. moest haar toch al een beetje geven ze wil echt niks meer hebben :(
W&W Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Fijn dat de operatie goed is gegaan! Hopelijk knapt ze snel op, alƩ Minitje!!
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 is het normaal dat de wond een beetje rood word......?
Dollie Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Hmm.. Ik heb wel ergens een foto van Feline's wond de dag na de castratie, en die was rozig toen.. De dag van de castratie zelf heb ik volgens mij niet gekeken.
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Geen idee, hier zat er een pleister overheen t/m de nacontrole. Maar een beetje rood lijkt met niet erg. Maar dat moet wel wegtrekken na een paar dagen, anders kan het een teken van ontsteking zijn. De 'snee' ziet er bij mijn voedsters nu ook nog uit als een roze lijntje.
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 had haar net vast om haar een beetje eten te geven, vandaar dat ik het zag. ook nog steeds geen keuteltjes....:-(
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Oeh die laatste zin moet je niet te veel over na denken je snapt wel wat ik bedoel he.
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 het is dat je het nu zegt haha. die kun je inderdaad heel fout opvatten:p maar kijk morgen ochtend nog wel weer, als het dan nog is bel ik wel weer. kan wel een verklaring zijn waarom ze nog steeds zo rustig is en niet wil eten. zelfs max was sneller weer helemaal wakker
Dollie Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 (aangepast) Ook best nog rood dus, en dit was de dag daarna al. 8 juni 2010 aangepast door Dollie
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Ja dat ziet er wel normaal uit, zolang het maar niet vuurrood wordt.Ik hoop zo dat er nu keutels gaan komen, dat moet wel echt komen nu. Hoeveel dwangvoer heb je gegeven? Je kan het beste om de paar uur 2 ml ofzo geven dan in 1 keer 10ml.
Boefje Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Gelukkig is de operatie goed gegaan! Sterkte met je meisje. Hoop dat ze gauw weer helemaal de oude is.
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 heb net 10 ml gegeven dat ging er best goed in. schrok best wel toen ik die wond zag. zal kijken of ik een foto kan maken. maar laat haar eerst maar eventjes met rust
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 Ook best nog rood dus, en dit was de dag daarna al.bij mini hebben ze veel meer haar weggehaald, dus vind het lastig vergelijken. feline heeft wel meer knoopjes:p
Amatjuh Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Ja die 10 ml zal er ook wel goed in gaan, maar er moeten wel keutels komen anders prop je de maag vol terwijl er geen doorgang is en dan verstopt het konijn. Heb het zelf namelijk een keer meegemaakt toen ik nog een absoluut-niet-konijnkundige DA had. Dus beter 2-3 ml om de paar uur.En als je 10 ml geeft, dan kan het konijn ook geen honger krijgen om zelf wat te gaan eten want dan zit ze al vol.
wupsie Geplaatst: 8 juni 2010 Auteur Geplaatst: 8 juni 2010 dan geven we maar als we naar bedje toe gaan pas wer een heel klein beetje. zal dan ook nieuwe groentes neerleggen
Successie Geplaatst: 8 juni 2010 Geplaatst: 8 juni 2010 Ik vind dat ze weinig haar hebben weggehaald, hoop dat er geen in de wond gaat zitten.Vind wel dat ze snel is gaan eten! super:DMijn konijn keutelde in het begin alleen als ik haar optilde, weet niet of dat angst was, of een bepaalde druk die er nodig was, maar ze keutelde in iedergeval:)
Aanbevolen berichten