Ga naar inhoud

Castratie Minty


noemsi

Aanbevolen berichten

Het gaat nog steeds toppie met Minty. Ik ben nu langzamer hand haar pijnstiller aan het afbouwen zodat ze morgen haar laatste portie heeft gehad.

Ik zit nu alleen met het probleem dat ze straks (oke pas over een week of twee) weer samen moet met Freddie en Mocca. Alleen nou was ze zelf even naar de ren van die andere twee gesprongen terwijl ik haar hokje schoonmaakte. En toen viel Freddie (ex-ram) haar dus aan.

Nou zat ik dus met het dilemma, moet ik Minty helemaal apart zetten zodat ze straks met het koppelen vreemden van elkaar zijn of moet ik haar hok in de ren laten staan bij die andere twee?

Had niet verwacht dat Freddie zo fel zou reageren, dus daar schrok ik wel even van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier precies hetzelfde gehad. Eigenlijk is de reactie best logisch. Ze ruikt natuurlijk ineens vreemd en dat snapt Freddie niet. Zo lang ze niet agressief naar elkaar doen zou ik ze wel zo dicht mogelijk bij elkaar laten staan. Maar dat is iets wat je zelf moet bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze in hun hokken zitten (en elkaar dus kunnen zien en ruiken) doen ze niks.

Freddie heeft haar wel 1 keer door de tralies proberen te bijten maar dat was de dag na de operatie. Ik wilde haar eigenlijk liever niet helemaal apart zetten maar gewoon in de ren laten staan en dan straks ze om de beurt los laten lopen zodat ook Minty straks een beetje haar beentjes kan strekken.

Ik schrok alleen zo van de reactie van Freddie dat ik ff helemaal in de stress schoot. Dacht even dat hij de situatie zoals die nu is veel beter vond, aangezien hij nu de baas van de twee is en met Minty erbij was hij dat niet.

Ik hoop toch echt dat ze straks wel weer bij elkaar kunnen anders heb ik toch echt een groot probleem.

Hoe lang na de operatie blijft ze dan nog naar dierenarts ruiken?

Want toen ze er over heen sprong naar die andere twee toe was ze al zeker 3 dagen geleden geopereerd.

aangepast door noemsi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang dat duurt weet ik niet precies. Ik heb hier na het incidentje een handdoek uit haar kooi, bij haar vent ingelegd en daar lag hij lekker op te slapen. Zo kan hij weer een beetje aan haar geur wennen. Na een paar dagen ben ik ze van kooi gaan wisselen en dat gaat heel goed.

Ik kan me goed voorstellen dat je enorm schrok hoor, dat had ik ook. Je verwacht het niet, terwijl het niet eens zo'n hele gekke reactie is vanuit het konijn gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou voor Freddie is het nog best een rare reactie aangezien hij nog nooit aggresief is geweest.

Hij vond altijd alles wel goed en liet alles maar over zich heen komen. Ook met de eerste koppeling vond hij het allemaal maar prima.

Nu is Mocca inene zo en hij niet.

Maar dat wisselen is wel een goed idee.

Daar wacht ik natuurlijk nog wel even mee tot ze helemaal geheeld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer hier is ook nooit agressief hoor. Hun koppeling was ook heel makkelijk de 1e keer. Dus het zal vast niet zo raar zijn.

Succes in ieder geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongelooflijk zeg.

Ik heb net mijn nijntjes met zijn drietjes weer bij elkaar gezet, want ik werd het een beetje zat dat ze alledrie steeds maar zo kort los konden.

Nou ik zet ze bij elkaar en er gebeurt helemaal niks.

Had op zijn minst verwacht dat ze op elkaar zouden rijden ofzo maar ze zijn gewoon aan het rondhupsen met zijn drieen. Niet rijden, niet vechten, helemaal niets. Alleen maar rondhupsen en eten.

Zit ik me daarvoor zo druk te maken.

Rare konijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gelukkig is het allemaal goed gegaan.

Ik kan nu wel merken dat Minty een stuk rustiger is dan voor haar castratie. Nou zitten ze ook wel in een grotere ren (ik wil als ze straks helemaal zindelijk zijn, ze de hele kamer laten doorlopen).

Maar ze knort niet meer, is super lief voor Freddie (voor Mocca af en toe wat minder).

En ze is veel zindelijker als eerst. Eerst plaste ze overal nu bijna altijd in het wctje.

Ben uiteindelijk heel blij dat ik haar toch heb laten castreren. Maar ben ook superblij dat het nu weer voorbij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja he, Boef is naar mijn gevoel ook rustiger geworden..ze rijd niet meer op Bailey en ze knort minder..ik mag haar vaker aanraken en aaien.. ze zitten niet meer achter elkaar aan en strooien niet meer overal met keutels en hier en daar plasjes voor territorium afzetten.. ik probeer ze nu ook weer wat zindelijker te maken..want ik weet dat ze het kunnen..haha.. maar valt niet mee om telkens keutels te rapen en het in hun bakje te doen..lijkt wel of ik paaseieren aan het zoeken ben..hahaha gelukkig plassen ze wel weer in het wctje.. dat scheelt enorm voor het laminaat. Ik zat een jaar lang in mijn maag dat Boef gecastreerd moest worden.. maar durfde het aldoor niet aan..stelde het altijd uit..maar ben blij dat ik het gedaan heb. Was erg vermoeiend en zwaar maar het is nu veel beter..Boef heeft nu geen kans meer op baarmoederaandoeningen en ze is veel rustiger geworden. Goed van ons he dat we dat gedaan hebben!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heel goed van ons.

Nu is bij mij Mocca het grootste probleem. Zij is de enige die nog buiten het wctje plast.

Maar goed ik hoop dat het een kwestie van volhouden van het baasje is. Wil niet nog een keer zulke drastische maatregelen moeten nemen.

Maar goed ik ben pas vanaf zaterdag bezig ze zindelijk te maken. Dus ik geef de moed nog niet helemaal op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ben ook de hele tijd bezig..lastig is het ook..vooral Bailey wil nog wel buiten de pot pissen.. balen. Boefje doet alleen buiten het wctje keutelen..maar Bailey die is dan veel te druk met spelen en wil liever niet de moeite nemen om te gaan plassen..ben al een paar keer boos geworden, maar ik kan hem beter belonen als hij plasje op de wc doet..maarja ik zie dat niet altijd en ben er niet altijd bij..jammer..ik heb al een zak vol met biks bij me voor het geval dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .